• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanbrengen EX-P...lukt maar niet

Guest007

Detailing chief
16 mei 2009
262
85
Ik weet niet waar het verkeerd gaat maar het lukt me maar niet om EX-P op een deftige wijze aan te brengen. Ik heb het gevoel dat ik tijdens het aanbrengen het meteen ook uitboen en ook dat ik geen gelijkmatige verdeling verkrijg. Hoe brengen jullie het aan ? Met een soft foam pad, een mf doekje,..... veel of weinig produkt , de applicatie eerst laten verzadigen met Ex-P , de applicatie lichtjes bevochtigen zoals aangegeven op de site van PBW, in cirkelvormige of rechtlijnige bewegingen aanbrengen ?
graag jullie tips
 
Met een foampadje. weinig product. Ex-P is al vochtig dus ik doe er meestal geen pufje detailerspray bij. Mag wel.

In cirkels of rechte lijnen maakt niet zoveel uit, als je het maar egaal opbrengt. Ik wissel het af, cirkeltjes, achtjes, hartjes, zo nu en dan rechte lijnen, omdat ik dat minder saai vind.
 
Heb deze middag eens een testspot gedaan en deze keer lukte het wel met een zachte foam pad, het enige verschil is de temperatuur, het was snikheet die dag toen ik het produkt voor de eerste keer gebruikte.
bedankt
 
Ik zit met hetzelfde probleem. En misschien snap ik het gewoon.... EX-P is zoals eerder gezegd aardig vochtig, en ook erg dun (bijna waterig!). Ik heb het inmiddels 3x proberen aan te brengen met een zwarte pad (machinaal). Ik heb alleen niet gevoel dat het succesvol is, omdat de haze die ik zou verwachten na een uur niet tevoorschijn komt. Ook trekt de gehele sealant in de pad waardoor ik een hele tijd bezig ben geweest met schoonmaken van de zwarte pad. Heeft een iemand een howto video voor het gebruikmaken van exp, hierna ga ik de lak behandelen met natty's liquid blue wax. Iemand daar nog tips voor?
 
Onderstaande foto's is te zien wat voor 'zooi' er achter bleef.
fd5b2a106ddd2ee41580099afa2ea2a2.jpg
ccfdc69c31c2263f9a7c30a0215255a1.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volgens mij zuigt je pad teveel op en komt er te weinig op de lak :(. Gebruik je de zwarte finessing pad van Monello? Het werkt soms wel, maar deze is niet optimaal geschikt voor het aanbrengen van een wax of sealant. Daar heb je finishing pads voor (Monello kleur = rood of concorso goudgeel. Meguiars kleur = zwart.). Die zijn geschikter voor het aanbrengen van een wax of sealant. Ook voor Natty's liquid blue zou ik een echte finishing pad voor wax of sealant gebruiken.
 
Bedankt voor je reactie! De rode pad heb ik inderdaad en ik was ook van plan deze te gebruiken. Maar toen het voor de zekerheid op het forum opzocht las ik dat vele het deden met de zwarte pad en het laatste laagje (nattys blue dus) met de rode pad. Ik ga het nog een proberen! Thanks.

Ik heb ook nog zo'n gele applicator van Meguiars en de Monello Disco Duo applicator. Is het beter om de sealant en wax met de hand aan te brengen of moet ik het gewoon machinaal blijven doen?. Ik ben bezig met mijn motor dus zo 'groot' is het niet.

Laatste vraag:
Moet ik echt een dun laagje ex-p aanbrengen of moet het ook goed ingewreven worden?
 
Ik denk dat je echt teveel product gebruikt.
Even een filmpje gemaakt, helaas iets te donker maar toch te goed te zien.
Dit was een schone nieuwe applicator, je kan deze iets vochtig maken voor betere spreiding bij de eerste keer.
De kunst is echt om weinig product te gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah
Wauw! Bedankt voor het filmpje. Beter had ik niet geholpen kunnen worden. Het is duidelijk! Sent from my iPhone using Tapatalk