• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanbrengen PB Wheelwax

Joost91

Detailing chief
21 jan 2010
688
103
Ermelo
Voor zaterdag in de planning staan om opnieuw gespoten velgen in de wax te zetten. Daarvoor ga ik de Poorboys Wheel Sealant gebruiken, maar kan ik deze aanbrengen met Foam Pad van Meguairs? Meestal gebruik ik deze pad, maar die heb ik nu niet voorhanden en de Foam Pad van Meguairs wel.. Wat is wijsheid ?

Ligt eraan hoe goed je met deze pad in je wielen komt en of je overal tussen komt. Desnoods snij je een pad aan stukken zodat hij wel goed past :)

Joost. Geen enkel probleem zolang je met een zachte en schone pad werkt. Gebruik voor het uitvegen op de velg wel een behoorlijke doek.
Succes ermee.
Groet.
Jan

Als 't goed is liggen er nog twee nieuwe pads te wachten tot ze gebruikt mogen worden. Wielen worden eerst in de wax gezet, daarna pas gemonteerd, dus het er tussen komen is geen probleem. Daarnaast is het design van de velgen ook simpel (was één vd eisen> moet mooi zijn, maar ook simpel als nieuw te houden:-D), dus moet goed komen.

Voor het waxen nog even ontvetten?

Hoe lang geleden zijn de velgen op nieuw gespoten? Het is wel wijs om tot 2 maanden na het spuiten te wachten met de wax.

Nou, denk dat ze misschien nu mas we speak nog aan het spuiten zijn, haha. Ik weet het niet precies, ik heb ze vandaag een maand geleden gebracht, en zijn zaterdag klaar.

Maar wat is wijsheid? Ik hoor berichten van 2-3 weken, en jij schrijft nu 2 maanden..

De meningen verschillen nog wel... Ik heb bij mn vorige auto M'n motorkap en voor bumper laten spuiten vanwege steenslag... Ik kreeg toen het advies mee om 2 maanden te wachten.. Ik weet niet of dat bij velgen heel anders zal zijn...

Ik ben geen expert in spuiten hoor... Hou alleen van glimende auto's ;)

Misschien even na vragen bij het bedrijf waar je de velgen heb laten spuiten

Zojuist de velgen er al onder laten zetten. Op de vraag hoe lang ze uit moesten harden antwoordde hij ''niet zo lang, paar daagjes is voldoende''. Gezien ze vandaag al klaar lagen en het gisteren en vandaag lekker warm (/benauwd) is, ga ik er morgen maar mee aan de knutsel, dacht ik zo. :)