• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste opzet naar zelf wassen.

Vandaag laag 2 gedaan, eerst even een handwas en hem daarna gedroogd met de droogdoek.
Hoop nu wel even klaar te zijn:D

Wat heb ik opgestoken.
1 droogdoek is niet genoeg, dat word nog een 2de Geyon bestellen.

De wash mit gebruik ik meer als spons dan als handschoen, dat word een incredimitt pad erbij doen naast een 2de doek.

Ben blij dat ik ergens anders de Gridlock 180 wall erbij heb besteld, werkt echt super.

TW ceramic echt kleine stukjes doen en zorgen dat er genoeg droge doeken zijn, best streep gevoelig, echt kleine stukjes doen dus.
Ik deelde de panelen op in 4 gedeeltes, dan gaat het wat beter, zeker niet laten drogen als je het erop gedaan hebt.
Vraag me af of er andere zijn die een jaar werking garanderen met 2 lagen maar wat minder foutgevoelig (lees strepen) zijn.
Natuurlijk nog afwachten of het ook echt een jaar gaat blijven werken.

Misschien dat ik een verkeerde verwachting heb bij Touchless foam, ik had de verwachting dat die veel meer 'actie' zou laten zien mbt voorwas en ik vies schuim van de auto zou gaan zien.
Dat was niet het geval, misschien niet vies genoeg, alhoewel ik wel donker water kreeg met de handwas.

De auto lijkt in het echt iets meer 'glim/weerkaatsing' te hebben vergeleken met gister nu de 2de laag erop zit, weet niet of ik daar tevreden mee ben, de extra glim maskeert dan het blauw van de auto als je er schuin in kijkt.
20612.webp

Na een goede voorwas zou je eigenlijk niet zulk donker water moeten krijgen. Misschien na het wassen van slecht bereikbare plekken onder de dorpels of in de wielkuipen, maar niet van de 'zichtbare' delen van de auto. Ik zou de volgende keer een sterkere mix aanmaken voor het foam of (daarnaast) een pompsprayer gebruiken om de touch-less aan te brengen.