• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aangekochte producten vraag gebruik smartwax + detail

willieb85

Detailing rookie
3 jul 2010
1
0
Beste mensen,

had een vraag.. wel even gezocht maar kon het niet zo vinden.. en dacht.. op de brief staat je hier kan vragen dus doe ik dat maar even :)..

Ik heb vandaag de SmartWax en SmartDetail gekocht.. ( roze wax, blauw spuit detail )..
Hoe maak je gebruik van deze 2 ook alweer ?? wat mij bij staat is dat je eerst de blauwe doet en dan de roze toch ?? ( auto eerst afspuiten natuurlijk )..

Voor het blauwe heb ik niet perse kleiblokje nodig toch ??
hoor het wel even, kan ik bezig met mn auto :)

gr
Willie
 
De smartwax breng je aan met een applicatorpad, om het even welke.
Dun aanbrengen, even laten curen, swipetest en afnemen met een microfiber doek.

De SmartDetail heeft meerdere gebruikersmogelijkheden. Als glijmiddel voor de klei en als detailspray, m.a.w. om bijvoorbeeld vingerafdrukken weg te halen.
 
te te te laat, Nicknameless was me voor.

Als je Smartwax en Smart Detail hebt moet je eerst na het wassen en drogen van de auto de Smartwax aanbrengen, hierna kun je de Smartdetail gebruiken.

Of nu alleen de Smartwax gebruiken en later ( 2 weken ofzo) na het wassen de Smart Detail gebruiken om de bestaande wax laag te beschermen en de glans een beetje te boosten.

wassen, kleien, polijsten, voeden met een glaze, waxen, detailer aanbrengen, dat is een beetje de meest optimale volgorde.
Maar hoeft niet persé natuurlijk.

De auto een keer kleien is wel de verstandige. Dan heb je een schone laklaag die de wax laag beter zal laten hechten.
Wassen en hierna waxen kan wel.