Vanochtend de auto pekelvrij gemaakt maar ben alleen een beetje dom geweest door niet goed op te letten dat de HD een combi had van wassen + HD dit heeft vermoed ik mijn wax laag (Collinite + Mothers + laatste keer QD+ gebruikt na het wassen) wat aangetast . Na de eerste keer afspuiten mijn SSF foam gebruikt en weer afgespoten (HD) en daarna met Mothers Gold shampoo gewassen. Na het wassen voelde de lak enigszins stroef aan (misschien niet genoeg shampoo gebruikt?). Daarna alles afgedroogd en in de Reload gezet (stond sowieso al op de planning om de wax laag te boosten). Tenslotte nog onder de motorkap alles schoongemaakt en geëindigd met de ramen. Die ik ook in de Reload heb gezet (heb wel eerst glasreiniger + spiritus combi gebruikt om het vetvrij te maken).
Na het gebruik van de Reload voelde de lak weer mooi glad aan en zit er weer een mooie glans op (heb eerst de hele auto gedaan en ben daarna nog een keer met een doek alles nagelopen). Voorlopig de auto weer even goed beschermd tegen alle weersinvloeden. Over een paar weekjes maar een extra tussendoor laagje Collinite aanbrengen of Autofinesse tough paint preparator en daarna Tough Coat. Wat het gaat worden hangt een beetje af van de adviezen die jullie me hierover geven.
Volgende keer de HD gebruiken met de knop voor streeploos afdrogen - moet hier de auto in de wasbox wassen - nadeel van wonen in Leidschenrijn. Maar goed weer wat geleerd - gaat me niet nog een keertje gebeuren.
Kortom hoe bescherm ik nu voor tussendoor het beste de auto - in de meivakantie staat een volledige detail op het programma:
1. eerstvolgende keer foamen/ wassen + collinite (2 laagjes)
of
2. foamen/ wassen Autofinesse tough paint preparator en daarna Tough Coat
Wie helpt me om de beste keuze te maken
Na het gebruik van de Reload voelde de lak weer mooi glad aan en zit er weer een mooie glans op (heb eerst de hele auto gedaan en ben daarna nog een keer met een doek alles nagelopen). Voorlopig de auto weer even goed beschermd tegen alle weersinvloeden. Over een paar weekjes maar een extra tussendoor laagje Collinite aanbrengen of Autofinesse tough paint preparator en daarna Tough Coat. Wat het gaat worden hangt een beetje af van de adviezen die jullie me hierover geven.
Volgende keer de HD gebruiken met de knop voor streeploos afdrogen - moet hier de auto in de wasbox wassen - nadeel van wonen in Leidschenrijn. Maar goed weer wat geleerd - gaat me niet nog een keertje gebeuren.
Kortom hoe bescherm ik nu voor tussendoor het beste de auto - in de meivakantie staat een volledige detail op het programma:
1. eerstvolgende keer foamen/ wassen + collinite (2 laagjes)
of
2. foamen/ wassen Autofinesse tough paint preparator en daarna Tough Coat
Wie helpt me om de beste keuze te maken