• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aangetaste waxlaag - advies nodig

inge

Detailing addict
26 nov 2012
928
65
Vanochtend de auto pekelvrij gemaakt maar ben alleen een beetje dom geweest door niet goed op te letten dat de HD een combi had van wassen + HD dit heeft vermoed ik mijn wax laag (Collinite + Mothers + laatste keer QD+ gebruikt na het wassen) wat aangetast :'( . Na de eerste keer afspuiten mijn SSF foam gebruikt en weer afgespoten (HD) en daarna met Mothers Gold shampoo gewassen. Na het wassen voelde de lak enigszins stroef aan (misschien niet genoeg shampoo gebruikt?). Daarna alles afgedroogd en in de Reload gezet (stond sowieso al op de planning om de wax laag te boosten). Tenslotte nog onder de motorkap alles schoongemaakt en geëindigd met de ramen. Die ik ook in de Reload heb gezet (heb wel eerst glasreiniger + spiritus combi gebruikt om het vetvrij te maken).

Na het gebruik van de Reload voelde de lak weer mooi glad aan en zit er weer een mooie glans op (heb eerst de hele auto gedaan en ben daarna nog een keer met een doek alles nagelopen). Voorlopig de auto weer even goed beschermd tegen alle weersinvloeden. Over een paar weekjes maar een extra tussendoor laagje Collinite aanbrengen of Autofinesse tough paint preparator en daarna Tough Coat. Wat het gaat worden hangt een beetje af van de adviezen die jullie me hierover geven.

Volgende keer de HD gebruiken met de knop voor streeploos afdrogen - moet hier de auto in de wasbox wassen - nadeel van wonen in Leidschenrijn. Maar goed weer wat geleerd - gaat me niet nog een keertje gebeuren.

Kortom hoe bescherm ik nu voor tussendoor het beste de auto - in de meivakantie staat een volledige detail op het programma:
1. eerstvolgende keer foamen/ wassen + collinite (2 laagjes)

of

2. foamen/ wassen Autofinesse tough paint preparator en daarna Tough Coat

Wie helpt me om de beste keuze te maken

In het algemeen is het zo, dat hoe meer shampo je gebruikt, hoe meer wax je oplost, dus te weinig wax gebruiken is niet de oorzaak. Overigens wordt ook wel aangeraden om in de winterperiode een shampo met (Carnauba)wax te gebruiken: hiermee vul je de waxlaag weer iets aan, waardoor de standtijd beter wordt.

Als je in de wasbox gaat wassen dan zou ik willen adviseren om alleen de optie spoelen te gebruiken en al die andre tig standen niet te gebruiken, ook die vlekvrij en wax stand niet.
Mijn ervaring is af het resultaat van en goed gewaxte auto daar vaak niet beter van wordt.

De spoel stand heb ik nog niet gevonden in de wasbox - ga ik de volgende keer op letten.

Een shampoo met wax staat op mijn komende bestellijst - zat er tot nu toe nog niet aan komt als de magifoam actie is afgelopen.

inge;314966 zei:
De spoel stand heb ik nog niet gevonden in de wasbox - ga ik de volgende keer op letten.

Meestal staan deze "standen/toetsen" onderaan het lijstje , ze gaan er immers vanuit dat je voor elke toepassing een ander programma gaat gebruiken en dan kom je automatisch onderaan de lijst terecht om je auto af te spoelen/na te spoelen met "osmosewater" oid dat dan opdroogt ZONDER vlekken ....(theoretisch :-b )

Dank dan weet ik nu waar ik deze knop moet gaan zoeken.

Osmosewater = streeploos afdrogen water, toch?

Maar wat ga ik nu na de volgende keer wassen erop doen: 1 Autofinesse of 2 Collinite? Heb je suggesties voor me?

Had jij geen Reload , neem die dan , mooie standtijd dacht ik toch ?

Heb vandaag een auto gepoetst en heb een vermoeden dat daar zelfs niks meer op staat van bescherming....heb deze wel nagelopen met showroomshine van Kenotek en heeft toch wel een leuke beading nu ...(Kenotek staat bekend om z'n "siliconenbommen" :-b )