• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aangevroren vuil schadelijk voor lak? Wassen, ja of nee?

Apollo312

Detailing rookie
6 feb 2012
1
0
Hallo, ik heb een nog redelijk nieuwe auto die in propere toestand nog mooi glanst (kleur zwart).
Nu met dit winterweer is hij niet om aan te zien, al het vuil plakt overal tegen en is denk ik ook aangevroren want als je er met je vinger overgaat, krijg je er niets af. Op een zwarte auto zie je alles nog extra goed.

Daarom vroeg ik me dus af:
- is het schadelijk voor je lak om dit vuil te laten hangen tot het weer beter is? Kan de glans hiervan achteruit gaan?
- is het schadelijk om hem te gaan wassen terwijl de temperatuur buiten -3°C is?

Enerzijds wil ik hem dolgraag wassen omdat het er verschrikkelijk uitziet en ik bang heb dat hij beschadigd raakt.
Anderzijds heeft het ook weinig zin omdat je na 2 dagen weer met een even vuile auto rondrijdt.

Graag advies, bedankt!

gewoon wachten op betere tijden en NIET met je vingers over er over heen gaan ! Daar krijg je namelijk snel krassen van.

Tja, je kunt gaan wassen natuurlijk alleen bij min 3 is dat niet echt praktisch, en je moet de auto daarna binnen kunnen zetten om deze echt goed te laten drogen.

(kieren, naden, deursponningen etc) Anders heb je de volgende de dag een een ijsklontje

Ik wacht wel tot men foamlansje van de inkoopactie binnen is om men auto te wassen, onmiddellijk de perfecte test voor het foamen :lol

Precies.. ik denk dat je beter kan wachten tot volgend weekend.. hopelijk is al dat vieze zout weg! Want ze gaan deze week nog vrolijk verder met strooien ivm gevaar voor gladheid ivm de dooi.

Ik heb liever dat het eerst een paar dagen flink gaat (stort) regenen. Zo spoelt die zout zooi tenminste weg en blijft je auto 'schoner'.