• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Alfa Romeo 156 Sportwagon - "het goede doel"

Heb zelf ook enkele jaren wat Alfa Romeo's versleten! Ik ken het gevoel...
Je hebt er een mooie detail van gemaakt. De auto staat weer te shinen! Keurig!
 
Allereerst dank voor de toffe reacties, mede namens de eigenaar die ook stiekem meeleest! Het was ook echt een leuk en eervol klusje om aan te pakken. Als voormalig 156 eigenaar blijf ik een zwak houden voor deze schoonheden en dan is het extra leuk om er een (letterlijk) zijn glans terug te geven.

Wauw, ten eerste wat een prachtige auto is en blijft zo'n 156, echt tijdloos. Ten tweede, wat een prachtig resultaat heb je behaald als je het vergelijkt met de beginsituatie.

En een lekkere ruimte heb je :cool:.

De garage is van de ouders van de eigenaar van de 156. Is inderdaad wel echt een geniale ruimte, zeker als je bedenkt dat het midden in het stadscentrum is. Zouden makkelijk 2 auto's in kunnen en een brug. Tevens goed verlicht, wat ook heel fijn is tijdens het detailen. Met name dat laatste maak ik ook wel eens anders mee als ik op locatie van de eigenaar poets. Daar kun je ook wel weer omheen werken, maar het maakt het allemaal toch net wat lastiger.

Heerlijk verslag om te lezen. Dat verdient jullie inzet en die auto. Dank.

Erg mooi geworden. Heel fraai ook om te zien en lezen dat jullie liefhebbers zijn van een bijzonder mooi model auto. De fabriek zou jullie moeten ondersteunen.

Werk jij altijd met polijstmiddelen waarvan de korrel tijdens het werken niet kleiner wordt? Zou je dan in de laatste fase niet een nog hoger resultaat kunnen behalen?

Ik maak meestal een beetje een inschatting wat ik nodig denk te hebben en neem aan de hand daarvan wat verschillende compounds en pads mee. Ik heb vanalles wat staan qua compounds (Monello, Meguir's, Scholl, Rupes). Het blijft toch op elke auto weer proberen wat werkt.
In dit geval was het voor zowel de cutting als de afwerking inderdaad de Meguiar's met hun niet afbrekende korrel. Niet iedereen is er fan van, maar ik werk er best graag mee. Zowel de M105 (op MF of wol) en 101 (op foam) omdat deze vrijwel niet stoffen, maar met name de M205 (finishing) vind ik geweldig omdat je hem heel lang door kunt werken. Meestal werk ik deze eerst op standje 4 of 4.5 en daarna nog eens op 3 door. Dat geeft in 95% van de gevallen echt een super afwerking.
Zeker op een lichte kleur haal je er dan gewoon niet meer uit. Op een uni zwarte kan een rondje Rupes wit daarna nog wel wat geven, maar zelfs dat is dusdanig subtiel dat ik het niet snel zal doen. Simpelweg omdat de winst niet in verhouding staat tot de uren die je erin moet steken om nog eens de hele auto rond te gaan.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
EXCUSES @EJ2NH503P!!!
Ik zit je reactie nog eens (voor de tweede maal) te lezen en constateer dat ik helemaal heb verzuimd te bedanken toen ik het de eerste keer las, kort nadat je jouw reactie plaatste.
Nogmaals dank voor je uitgebreide en informatieve uitleg.
 
Jaren geleden heb ik een (rode) Alfa 145 en twee 156’s gehad. Ik blijf het - zelfs na al die jaren - mooie wagens vinden.

Fijn dat jullie het nodige doen of die modellen zo mooi rijdend te houden. Wat mij betreft wordt een mooie vrouw die ouder wordt altijd aantrekkelijker ... zolang van ze van de plastische chirurgie afblijft.:blush:
 

Vergelijkbare onderwerpen