• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aankomend Project: Bentley Continental GT VS Mercedes S63 AMG (SUPERCOMBI)

davejanssen

Detailing rookie
26 mei 2008
317
0
Aankomend Project: Bentley Continental GT VS Mercedes S63 AMG

"Will I AM" en ik gaan binnenkort als het weer mooier wordt, beginnen aan ons gezamelijk project:

Detailen van 2 meesterbakken:
Bentley Continental GT 2005 in de kleur Moonbeam (licht zilver metallic) en een Mercedes S63 AMG in de kleur Obsidiaanzwart(?)

Tevens willen we hier een mooi fotoshoot bij maken.

Houden jullie op de hoogte als het zover is...
 
We doen ze zowieso al ieder weekend, maar nu willen we ze een keer perfect doen:
Wassen, kleien, polijsten, blak hole/white diamond, etc.

normaal doen we ze vluchtig, maar het "moet" een keer goed gebeuren :p
 
Na het wassen is droog rijden nog altijd het beste :D maar dat wisten jullie natuurlijk al ;)
Mooie klus hoor, 2 van deze niet alledaagse bolides onder handen te mogen nemen.
Ben benieuwd naar de foto's!!
 
Kan je wel van één auto vast een voorproefje geven :heart_eyes:

Onderstaande foto's zijn van afgelopen zaterdag...

Maar het moet nog mooier kunnen, als ik me ga uitleven met de DAP, black hole, en Pete's of Natty's en nog andere producten...

Maar het moet nog mooier kunnen, als William zich gaat uitleven met de DAP, white diamond, en Pete's of Natty's en nog andere producten op de B:
 
Dat is heel veel auto om te detailen. Leuk project!

Succes er mee en ik ben benieuwd naar de foto´s.
 
Hey Dave ,

Ziet er netjes uit zo met die foto's .:)^
Morgen als het mooi weer is vast even foto's maken van de bentley deze zal ik je doormailen.

Heb er nu al zin in om alles eens grondig te cleanen

Mzzls :party:
 
Google is your friend ;) :

Obsidiaan is een natuurlijk voorkomend vulkanisch glas.

De naam is afgeleid van een Romein die Obsius heette en die in de Oudheid de eerste obsidiaan uit Ethiopië gehaald zou hebben.

Obsidiaan ontstaat bij snelle afkoeling van lava met een watergehalte van maximaal 3-4 %. Indien het gehalte aan vluchtige bestanddelen (water, kooldioxide) hoger is ontstaat puimsteen, omdat de vrijkomende gassen als een blaasmiddel werken.

De vorming van vulkanisch glas is in hoge mate afhankelijk van de stroperigheid van de vloeibare lava en dit wordt op zijn beurt weer sterk bepaald door het gehalte aan kiezelzuur. Hoe hoger dit gehalte hoe trager de vloeistof vloeit.

De meeste obsidianen hebben een kiezelzuurgehalte van 70% of meer en worden daarom tot de rhyolieten gerekend. Minder vaak worden ook trachitische, andesitische en fonolithische obsidianen aangetroffen die een lager kiezelzuurgehalte hebben.

De kleur van obsidiaan wisselt vrij sterk, afhankelijk van de verontreinigingen die het bevat. De kleur is meest donkergroen tot diepzwart, hoewel graniet met een vergelijkbare samenstelling een lichtgekleurd materiaal is. Meestal zijn bijzonder fijnverdeeld hematiet of magnetiet daar de oorzaak van.

Sneeuwvlokobsidiaan bevat insluitingen van bolvormig gegroeide structuren, meest van veldspaat of cristobaliet, die sferulieten genoemd worden. Zij ontstaan door bolvormige kristalgroei vanuit een enkele centrale groeikern.

Obsidiaan is een metastabiel materiaal dat op de lange duur terugvalt in zijn kristallijne, meer stabiele vorm. Vulkanisch glas is dan ook uit het Paleozoïcum en Precambrium niet bekend.

In de steentijd was obsidiaan een begeerde grondstof omdat het vlijmscherpe snijkanten vormt. Het werd voor messen en wapens gebruikt. Tegenwoordig is het een geliefd materiaal voor kunstvoorwerpen en wordt het ook wel als halfedelsteen in sieraden gebruikt. Het wordt dan geslepen alsof het een kristal is.
 
Obisidaan zwart is de "Mercedes" lak-kleur. :grinning:
Zo heb je ook bijv Moonlight Silver, (ik noem maar ff iets)
Of "Midnight Blue" (verzin ik ook ff)
Of "Tanzaniet Blauw" ook Mercedes kleur.

Dus gewoon de kleurbenaming van de lak... :cool:
 
Will I Am zei:
Hey Dave ,

Ziet er netjes uit zo met die foto's .:)^
Morgen als het mooi weer is vast even foto's maken van de bentley deze zal ik je doormailen.

Heb er nu al zin in om alles eens grondig te cleanen

Mzzls :party:

Hey willie jij ook hier.. Was gezellig afgelopen zaterdag he .En jij ook nog bedankt he :)^