• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanschaf DAP 500

feddesman

Detailing rookie
5 jun 2009
30
0
Hoi,

Ik ben van plan de Dap 500 aan te schaffen maar ik wil weten wat ik nog allemaal nodig heb om een goede 5 stappenplan machinaal te doen.

Dit heb ik nu in bezit.

002-1.jpg


Poorboys clay 200 gram
Poorboys Spray and wipe
Poorboys natural look dressing
Poorboys trim restorer
Poorboys deluxe mega towel
Mequiars PlastX Clear Plastic Cleaner & Polish
Mequiars Even coat applicator
Mequiars all wheel cleaner
Meguiars Water Magnet Microfiber Drying Towel
Meguiars NXT wash
Mequiars Ultimate Wipe Wash Mitt
Mequiars Gold Class Supreme Shine Microfiber - 3 Pack
Meguiars ScratchX
Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar
Mequiars 2 x Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam 2 pack
Dodo Juice Microfibre window cloth
Valma Washandschoen(voor de velgen)
 
Je hebt iig meer pads voor de machine nodig en tevens microvezeldoeken. Ik ben niet bekend genoeg met Meguair's om goed aan te geven welke pads. Voor iedere stap (vanaf het kleien) tenminste 1 microvezeldoek, meer is altijd beter.

Zorg tevens voor een lege fles zodat je de Spray & Wipe 1:1 verdund kan gebruiken. Ik neem aan dat je wel een spraykop bij de Spray & Wipe hebt?
 
DKBM zei:
Je hebt iig meer pads voor de machine nodig en tevens microvezeldoeken. Ik ben niet bekend genoeg met Meguair's om goed aan te geven welke pads. Voor iedere stap (vanaf het kleien) tenminste 1 microvezeldoek, meer is altijd beter.

Zorg tevens voor een lege fles zodat je de Spray & Wipe 1:1 verdund kan gebruiken. Ik neem aan dat je wel een spraykop bij de Spray & Wipe hebt?

Dat 1:1 zal ik snel gaan doen.Spraykop heb ik al ja.

Stappenplan is machinaal toch exact hetzelfde?Hoe zit dat met lastige stukjes bij mistlampen etc is daar nog een special techniek voor?
 
Het stappenplan voor machinale detailing is inderdaad gelijk als voor handwerk.
Dergelijke lastige hoekjes doe ik meestal handmatig (mits ik er bij kan). De ruimte achter de handgrepen is ook zo'n lastige plek, net als de ruimtes bij verzonken kentekenplaten achter.
 
DKBM zei:
Het stappenplan voor machinale detailing is inderdaad gelijk als voor handwerk.
Dergelijke lastige hoekjes doe ik meestal handmatig (mits ik er bij kan). De ruimte achter de handgrepen is ook zo'n lastige plek, net als de ruimtes bij verzonken kentekenplaten achter.
Wat dacht je van de grill en velgen]-0
 
Noem is een goede op?Ik ben trouwens ook nog op zoek naar een goede cleaner en liefst geen claybar maar gewoon iets voor de machine.
 
Goeie glazes vind ik de Black Hole en de White Diamond van Poorboys. Als cleaners zou je dan voor de SSR serie kunnen gaan.
 
je kan bijvoorbeeld de Meguiars Step 2 of Black Hole

en je wil een goeie cleaner maar geen claybar? :confused:
ik denk dat je hier 2 dingen door elkaar haalt?
 
Ik heb gisteren mijn Kompressor pads voor het eerst gebruikt (op een ford Ka, dus lekker rond), deze pads zijn zeker aan te raden, alleen zijn hier nog niet kleuren van. Beste om te beginnen zou ik nemen:

- 2 x wit (polishing), hier kan je een 6,5" kompressor pad nemen, of gewoon de CCS pad pakken 5,5" & 6,5"
- 1 x light green (polishing / finish)
- 1 x zwart (glaze), zie wit

De CCS handpads zijn dan weer makkelijk om wax aan te brengen. Neem bv, 2 rode handpads. 1 voor de sealant en 1 voor de wax.
 
Ik vind persoonlijk die kompresor pads ruk op de dap.

Je hebt er echt een 6 inch backing plate voor nodig.
 
Daarom heb ik er die ook bij gedaan :rules. Werken echt heerlijk, en als je dan terug stapt naar de CCS pad, dan voel je hem gewoon trekken. Als de kompressor pads in veelvoud aan kleuren en grote's komen dan zijn ze de mijne.
 
Door je padkeuze bepaal je ook in zekere mate je cuttingfactor. Neem je bv SSR1 op een witte pad dan schuurt dat veel minder dan SSR1 op een oranje pad. Over het algemeen zit je goed met een witte pad icm SSR1 en een oranje pad met SSR 2.5

Heb je een auto met zachte lak dan kan je beter SSR2.5 gebruiken met een witte pad of een light green pad. Of je auto een zachte lak heeft moet je uitproberen.
 
Anders eens een keer vragen of je bij CC langs kunt komen om eens te kijken wat handig is voor de lak op jouw wagen.
Of misschien dat Dibbuz (plaatsgenoot) je eens kan helpen.
 
Ik zie dat je in nootdorp woont, wat je ook kunt doen is gewoon een keer langsrijden in bergschenhoek ;)
Geen beter advies dan van iemand die even de auto zelf kan bekijken en je hebt gelijk ook een stuk beter idee wat je allemaal aanschaft :)
 
Ben er vandaag nog geweest om een verjaardagspoetspakket voor iemand te kopen.
Maar Tim zei dat ik ff een topic moest plaatsen wat ik allemaal nog nodig heb.Ze hebben het ook erg druk in verband met de voorbereidingen van het evenement "USA Show and Shine" aankomend weekend .

Ga volgende week wel ff langs als de drukte voorbij is.
 
Dat was ik ;) Ik ben Tim niet hehehe. Uiteraard kan je altijd langskomen (bel even of het uitkomt vantevoren) dan kijken we wat het beste werkt op je bolide.