• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanschaf DAP in combinatie met huidige middelen

SanderBakker

Detailing chief
8 dec 2014
143
75
31
Goedenavond allen,

Ik overweeg een DAP machine te kopen, ik ben er alleen nog niet helemaal uit of het de 500 of de 900 wordt.
Hij gaat vooral op eigen auto gebruikt worden, en af en toe eens op die van een ander.
Heb deze auto nu ongeveer 2 maanden maar ik begin me steeds meer te storen aan alle swirls en parkeerplekjes, en dat terwijl de zon amper heeft geschenen sinds ik de auto heb.
Dus wil hem eigenlijk weer in nieuwstaat zien te krijgen.

Nu heb ik al een aantal middelen in bezit en wil deze natuurlijk eerst opmaken voordat ik nieuw spul bestel.
Heeft iemand tips hoe ik deze middelen het beste kan gebruiken in combinatie met de DAP, en welke middelen ik evt nog nodig heb.

De middelen:
Cartek Paintcleaner (halfvol)
Meguiars Deepcrystal Polish (vol)
Meguiars Deepcrystal Carnauba Wax (bijna leeg)
20141208_173832.jpg


Bedankt!
 
Ik had zelf eerst ook niets, ging altijd met de auto naar de wasstraat, totdat ik mijn auto eens goed ging bekijken en zag wat voor krassen een wasstraat veroorzaken kan.
Daarnaast zag ik auto's die veel meer glans hadden dan de mijne, hij was het mooie diepe zwart kwijt.
Dit alles bracht mij aan het denken en veel inlezen hier, veel contact gehad met Carclean, gebruik gemaakt van de chatfunctie op de site(erg handig!)
Hierna heb ik toch besloten om het DAP900 V3 Raffini Power Pack aan te schaffen, verschil tussen de 500 en de 900 is maar een paar tientjes, dus heb ik gelijk gekozen voor de 900.
Geen enkel moment spijt hiervan gehad! en je hebt een hele mooie starterskit om mee te beginnen.
Ik heb mijn auto er weer super mooi bij staan, het was de eerste auto met machinaal polijsten, maar hoe vaker je het gaat gebruiken hoe meer resultaat je gaat behalen.

Als ik je een tip mag geven, stuur eens een mail naar Carclean met jou wensen of even bellen, wat wil je precies gaan doen, wat voor auto('s), welke kleuren.
Aan de hand hiervan kunnen ze bij Carclean een goed advies geven.


Succes!
 
Ik ben bang dat je met deze producten nauwelijks resultaat gaat behalen. De polish van Meg is namelijk geen polish maar een glaze. Ik ben ook nog maar net begonnen en doe net als jij, alleen mijn eigen bolide en soms die van anderen. Ik heb een DAP900. Als je het forum erop na leest dan zul je zien dat een DAP900 sterker is en meer resultaat behaald, dus een paar tientjes meer uitgeven.

Ik kan niet in je portemonnee kijken maar als ik jou was koos ik voor de DAP900 v3 Raffini starterskit Lite Edition of de DAP900 v3 Raffini starterskit Powerpack. Dan ben je helemaal klaar. Na het polijsten de lak cleanen met de paintcleaner, in de glaze zetten met Meg Polish en in de was met je Meg Carnauba wax. Zul je eens zien wat een stralende bolide je krijgt.

Nog maar een paar weken gelegden mijn zoon's auto gedaan en die zat ander de krasstraatkrassen..... Na een flinke dag polijsten was dit het resultaat:
conv_1114.JPG


 

Bijlagen

  • conv_1113.JPG
    conv_1113.JPG
    2,9 MB · Weergaven: 136
Na het polijsten hoef je geen paintcleaner meer te gebruiken maar bv wel gyeon prep on evt polijstresidu nog weg te halen alvorens de wax (collinite 845 bv) aan te brengen.
 
Ik had al het idee dat de Meg polish een glaze was aangezien deze in de webshop ook onder het kopje glaze staat. Ik was inderdaad al van plan om een lite of power pack aan te schaffen. Zodat ik dan de juiste middelen heb. Echter zijn er zoveel middelen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wanneer gebruik je bijvoorbeeld de zware polish en wanneer de lichte? Maar eens af wachten of de dappere dinsdag nog wat te bieden heeft.
 
Welkom Sander Bakker. Veel plezier op het form en met het poetsen van de auto. Dappere dinsdag is geweest....
Op het forum vind je tuturials terug met stappenplannen https://forum.Carclean.com/#handlei...ig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900
 
De Cartek cleaner ken ik niet.

De Step 1, 2 en 3 van Meguiars zijn geschikter voor handmatig gebruik. Step 1 met de machine werkt naar mijn ervaring niet zo goed, droogt veel te snel op en is lastig afnemen. Step 2 die jij hebt zou ik dus op een hele langzame stand (2, max 3) met een zachte finishing pad gebruiken. Step 3 hoef je niet in te werken, alleen maar verspreiden. Dus met standje 1 op de DAP en dan zo dun mogelijk verspreiden.

Maar met alle drie de producten ga je geen correctie krijgen (= geen swirls verwijderen). Wel reinig je de lak met de cartek, voedt je de lak (step 2) en bescherm je de lak (step 3). Dus ze kunnen geen kwaad. Alleen zijn er beter producten verkrijgbaar voor machinaal gebruik en vind je het misschien zonde van je DAP, want met zo'n DAP wil je juist wel correctie krijgen, toch?
 
Daarom wil ik ook een dap bestellen met de juiste middelen erbij. Maar ik wil toch de huidige producten zoals de Meg polish en Meg wax opmaken. En deze gebruik ik dan als glaze en als wax en dan bestel ik een lite of power pack met de juiste middelen.
 
Als je toch gaat polijsten(polijsten=90% van je resultaat) heb je geen paintcleaner meer nodig maar bv wel gyeon prep om de lak te ontdoen van polijstresten dan als je dat wil (glaze is een keuze en geen must) kun je die glaze van megs best proberen maar als ik lees dat die megs wax toch al bijna leeg is zou ik die lekker wegkiepen en een makkelijk verwerkbare collinite 845 kopen om mee te beginnen maar goed dat zou ik doen...
 
SanderBakker;n408166 zei:
Daarom wil ik ook een dap bestellen met de juiste middelen erbij. Maar ik wil toch de huidige producten zoals de Meg polish en Meg wax opmaken. En deze gebruik ik dan als glaze en als wax en dan bestel ik een lite of power pack met de juiste middelen.

Die ouwe flessen maak je gewoon op, op ander mans auto. Als andere zien dat je regelmatig poetst, komt vanzelf de vraag: kan je mijn auto ook een keer doen.
je kan het ook gewoon weg gooien, lekker helemaal fris beginnen.
 
Wauw jongens, wat een advies allemaal! Ik ga nog even wachten op een dappere dinsdag en dan ga ik bestellen denk ik. Ik ga vast een boodschappen lijst maken! Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Hoi Sander,

​Een startpakket is simpelweg het meeste waar voor je geld. Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb nog de volgende tips die je kan overwegen.

Het verschil in 'polijstkracht' etc tussen een 500 en 900 is naar mijn mening marginaal, een 500 voldoet ook prima. Heb je wel het budget, dan is alleen al de verbeterde ergonomie een reden om wel voor de 900 te kiezen.

Ik ben zelf geen groot fan van de Monello polijstmiddelen. Niet dat het slecht spul is (er zijn duizenden mensen die er wel mee kunnen werken), maar ik ben meer tevreden over Scholl. Heb je zin om zelf je pakket samen te stellen, koop dan een losse DAP, Scholl S17+, twee paarse pads in de middelste maat en een paarse spot pad. Hier kan je erg veel mee! Denk je dat je toch iets tekort komt, neem dan nog oranje pads en/of sandwich spiders. Ik haal hiermee sneller en beter resultaat dan met Mezzo op een polishing pad, met minder stof.

Ik heb een keer eerder een dappere dag gezien bij carclean en op basis daarvan vrees ik dat je nog een ruime 50 weken kan wachten tot de volgende dappere dag. Als je korting wil, heb je de grootste kans om te wachten op de zomer aanbieding (zou weer een dag worden dacht ik) of evt nieuwe introducties van polishing power modellen.

Je woont niet echt in de buurt van Zuid Holland dacht ik? Anders mag je gerust eens wat komen proberen.

Succes!
 
In principe krijg je op de DAP lite edition of powerpack al 15%korting dacht ik? vergeleken met als je de producten los zou kopen in het pakket, ik kreeg er ook nog een Gyeon prep bij, dit is ook ideaal, ik weet niet of dit nu nog zo is?
 
Deze tips zijn nuttig geweest!
Heb besloten om voor een dap900 te gaan, alleen nu zit ik nog te twijfelen welk pakket ik het beste kan nemen,
Want ik wil de glaze en wax ook machinaal aan brengen wat is dan het beste om te doen?

Ik had het volgende lijstje samen gesteld:

DAP900 Power pack
Gyeon Prep
Collonite 845
Mag Polish (reeds in bezit)

Iemand nog tips of aanmerkingen op dit lijstje wat ik beter kan doen?
Ook twijfel ik of ik alle middelen die bij de powerpack zitten wel nodig heb, en of ik niet beter voor de lite kan gaan.
 
Power is altijd beter!

Lijstje lijkt me goed om te beginnen!

Heb je al een klei set? En genoeg doeken?
 
Zelf heb ik sommige pads exclusief gereserveerd voor bepaalde middelen. Een zwarte pad voor de 845 en bv een rode pad voor een glaze (in mijn geval de cg blacklight). Ook de sealent bv heeft bij mij een aparte pad .
 
Toen ik de auto kocht heb ik hem meteen volledig met de hand gepoetst, dit houdt dus in:
Gewassen met 2 emmers
Volledig gekleid
Volledig paint clainer
Hier en daar mag polish (bang om krassen te maken aangezien ik dacht dat het een polijstmiddel was)
En volledig in de mag carnauba wax gezet

Hier knapte de auto al wel een hoop van op maar nog niet met het gewenste resultaat.
Doeken heb ik voldoende, heb een stuk of 15 (goedkope) doeken liggen die perfect werken mijns inziens, maar er zitten er natuurlijk ook nog 3 bij het power pack.

Is het misschien handig om een extra zwarte pad bij een dap aan te schaffen aangezien ik glaze en wax wil doen?