Hoi Sander,
Mooi werk! Zeker op de laatste foto van 2 januari zie je de metallic flakes weer naar boven komen, erg mooi!
Wat betreft de vlekjes, ik gok dat je auto 's nachts buiten staat en niet onder een afdak? Lijkt mij een van de minder prettige bijeffecten van beading (eigenlijk de hoofdreden waarom ik er zo'n hekel aan heb), waardoor water heel lokaal opdroogt, terwijl de stukjes ernaast droog zijn. Beste rijdt je even een rondje met je auto als het geregend heeft, dan vliegt het er wel vanaf en heb je niet van die vlekjes. Dit valt sowieso altijd extra op een donkere auto, dus met zwart heb je extra pech.
Wat betreft de swirls, het is erg belangrijk dat je de korrels van Veloce goed afbreekt. Daarbij zou je deze stap gewoon kunnen herhalen. Twee keer met Veloce aan de gang verwijdert twee keer zoveel lak en dus meer defecten. (Begint monotoom te worden van me, maar ik zou die wollen pad lekker laten waar die is.) Om er voor te zorgen dat je de korrels van Veloce goed afbreekt kan je deze gewoon een beetje extra verwerken. Als het middel/residu te droog wordt, moet je wel even wat smeermiddel toevoegen. Beste pak je dan iets als Lime Prime Lite of een andere glaze. Een beetje detailer werkt ook, maar minder lang. Als alternatief zou je ook wat finale kunnen gebruiken. De korrels heb je niet nodig, maar omdat je daarna nog met Mezzo aan de gang gaat, brengen ze ook geen extra schade toe.
Succes!
Mooi werk! Zeker op de laatste foto van 2 januari zie je de metallic flakes weer naar boven komen, erg mooi!
Wat betreft de vlekjes, ik gok dat je auto 's nachts buiten staat en niet onder een afdak? Lijkt mij een van de minder prettige bijeffecten van beading (eigenlijk de hoofdreden waarom ik er zo'n hekel aan heb), waardoor water heel lokaal opdroogt, terwijl de stukjes ernaast droog zijn. Beste rijdt je even een rondje met je auto als het geregend heeft, dan vliegt het er wel vanaf en heb je niet van die vlekjes. Dit valt sowieso altijd extra op een donkere auto, dus met zwart heb je extra pech.
Wat betreft de swirls, het is erg belangrijk dat je de korrels van Veloce goed afbreekt. Daarbij zou je deze stap gewoon kunnen herhalen. Twee keer met Veloce aan de gang verwijdert twee keer zoveel lak en dus meer defecten. (Begint monotoom te worden van me, maar ik zou die wollen pad lekker laten waar die is.) Om er voor te zorgen dat je de korrels van Veloce goed afbreekt kan je deze gewoon een beetje extra verwerken. Als het middel/residu te droog wordt, moet je wel even wat smeermiddel toevoegen. Beste pak je dan iets als Lime Prime Lite of een andere glaze. Een beetje detailer werkt ook, maar minder lang. Als alternatief zou je ook wat finale kunnen gebruiken. De korrels heb je niet nodig, maar omdat je daarna nog met Mezzo aan de gang gaat, brengen ze ook geen extra schade toe.
Succes!