• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanschaf DAP in combinatie met huidige middelen

Het is niet super groot maar ik sta lekker binnen. Moet de auto wel een keer verplaatsen als ik er aan de andere kant bij moet Haha.
 
Is met dit weer zeker prima plekje dan! buiten kan je weinig meer beginnen, of het regent, of het vriest..
 
bjornl;n409132 zei:
Mij is altijd verteld dat je de pad rond moet zien draaien, gaat hij stil staan druk je te hard, misschien dat iemand dit bevestigen kan?

Klopt, je kan met een watervaste stift een streepje aan de zijkant van de backingplate zetten, zodat je makkelijker visueel kunt zien of de pad draait.
 
Dankje ga ik doen, als de pad langzaam draait is het wel goed dus.

Net even een fles water over de motorkap heen gegooid, gevolg : voeten en vloer van de garage nat, motorkap droog:D:D

Goed spul dat collinite.
 
Als de pad langzaam draait, oefen je ook nog veel te veel druk uit (daardoor wordt het velcro van de pad ook erg heet). Op het dak en de motorkap (dus de liggende delen) is het gewicht van de machine ongeveer de druk die nodig is, op de vertikale vlakken oefen je zoveel druk uit dat het vergelijkbaar is met het gewicht van de machine op een horizontaal vlak. Overigens heeft een DAP geen streepje nodig om te zien of ie draait: omdat het een excenter is, zie je de schijf 'zwabberen', in tegenstelling tot een gewone roterende machine.
 
Net klaar met het poetsen van het dak, in 3 stappen gedaan met veloce op geel, mezzo op oranje, finish op wit en vervolgens laagje collinite 845 op zwart.

Ben een lange poos bezig geweest maar ben zeer tevreden over het resultaat!

Heb ook het idee dat ik steeds beter met de machine kan omgaan! Wat een super apparaat
 
Inderdaad Sander: als je de machine in toeren af hoort nemen, oefen je zonder twijfel te veel druk uit, als ie gewoon op toeren blijft maakt de pad gewoon veel meer 'meters' en veel 'meters' en beperkte druk geven ook veel resultaat, en door de toeren ook een egaler resultaat. Als je veel druk uitoefent, waardoor de pad nauwelijks draait, heb je eigenlijk een groot electrisch handvat voor een handpad. (en maak je dus weinig 'meters').
 
bbf8fd5e9c1e129b4922516e5ce899d6.jpg
Wilde deze mooie foto toch even met jullie delen, fijne kerst allemaal!
 
SanderBakker;n409277 zei:
Ben een lange poos bezig geweest maar ben zeer tevreden over het resultaat!

Goed om te lezen dat je de tijd neemt!

Leuk plaatje ook, nog nooit een bead met haar gezien:)

Succes en veel plezier om de machine nog verder onder de knie te krijgen!
 
Goed bezig!
Altijd mooi te zien hoe je resultaat kunt behalen, alleen is het misschien wel aan te raden je rubbers af te plakken voor dat je met de DAP aan de gang gaat, op je raamrubbers zie ik op de laatste foto behoorlijke polijstresten.
Dit is vaak niet prettig weg te krijgen, vandaar dat je dit beter voorkomen kan dmv afplaktape.

Ben je ook al bezig geweest met je steenslag en andere beschadigingen? of dat nog niet?
 
Op de laatste foto lijkt het inderdaad of de rubbers vies zijn, dit is gelukkig niet het geval en is dus ook gezichtsbedrog.
Ben nog niet bezig geweest met de steenslag wel gepolijst en dat maakt het al iets beter. Zodra ik de hele auto gepolijst heb wil ik eens rustig aan de gang met de steenslag.

Morgen ochtend de andere zijkant aanpakken en dan zijn we een heel eind.
 
Eindresultaat na een paar dagen poetsen, leren, poetsen, resultaat zien, en dan pas tevreden zijn!
3492972b2cd73cbb50852415e806dba4.jpg
07b4738d678d930d095be30509e633a9.jpg
64122152cbc7c58b3292b217d394f19c.jpg
Maar na 2 km rijden ben ik al weer geraakt door een vogel poep.
520b0d15531edaaa72fddb059ee49333.jpg
 
conv_1305.jpg
Gisteren de auto netjes gewassen en vanmorgen zit dit er al weer op, het is geen kalk want heb de auto gedroogd. Iemand een idee wat het kan zijn en wat ik er tegen doe?

Ook heb ik het idee dat nog niet alle swirls er uit zijn want zie er al weer een aantal zitten. Nou weet ik dat er na het polijsten nog wat zat wat ik niet weg kreeg maar het lijken er meer geworden te zijn. Misschien toch maar eens met een paarse wollen pad aan de slag gaan?