• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanschaf DAP in combinatie met huidige middelen

Hoe zinvol een DAP900 is, in vergelijking met een DAP500 heeft ook te maken met hoe hard de lak van je auto is. Ik ken er ook heel wat die al jarenlang een beetje spijt hebben van de keuze voor een 500. Een ander voordeel van de DAP900V3 zoals die nu te koop is, is de ergonomisch veel betere vormgeving. (andere handgreep, beter geplaatste aan/uit knop en toerenregeling)

Spul van Cartec wel eens in mijn handen gehad, maar de info op het etiket was mij al te vaag, dus mooi laten staan.
 
Zaterdag de auto weer netjes gewassen en nou kwamen de swirls en schades weer naar boven :(
Wat kan ik met al die parkeerschades op de deuren?

Wat foto's van de auto op de winterwielen.
20141213_133328.jpg


Rare plek op de motorkap
20141213_133441.jpg



Steenslag
20141213_133450.jpg



Parkeerschade
20141213_133519.jpg



En nog wat lelijke plekken
20141213_133406.jpg


20141213_133425.jpg
 
Ook me definitieve lijst gemaakt heeft er iemand nog wat op aan te merken?
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml Monello - Wash Mitt Monello - Raffini 5,5” Foam Finishing Pad - Red Polishing Power - DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack
 
Ik ben bang dat je de schade op de foto's niet weg gaat krijgen... Misschien wat verminderen.

Waar voor heb je de rode pad bij besteld?
 
Zijn wel nare plekken, wil je dit echt weg krijgen zou je ze op moeten vullen met een lakstift, hier zijn volgens mij wel meerdere stukken over te vinden op het forum.
Zoals op je motorkap is een beschadiging in je blanke lak, de andere krassen waar je wit in kijkt zou je ook op moeten vullen, en zijn denk ik ook voelbaar?
Met de set die je hebt zou je ze wel minder opvallend kunnen maken, maar geheel wegpoetsen gaat je niet zo snel 123 lukken.
 
De rode pad had ik bedacht om in de wax te zetten als de zwarte vies is of is dit niet nodig?
Hoe reinigen jullie normaal de pad?
Ik vind het een beetje beetje te gek nu om ook nog een pad washer aan te schaffen

Ik ga eerst eens proberen tot hoever ik de schades weg krijg, en dan Evt met een lakstift in de weer.
 
Ik ben zelf ook nog maar een "beginner".. Dus het kan zijn dat ik het verkeerd heb maar rood en zwart schelen niet zoveel... Extra pads is nooit verkeerd maar ik zal eerder een extra cutting pad kopen dan een finishing pad.. Omdat deze eerder vol zitten... Ik heb zelf (nog) geen extra pads.. Ik maak m'n pads zo schoon:

Tijdens het poetsen

https://www.youtube.com/watch?v=NuyrBrqz_YU&feature=youtu.be

Na het poetsen

https://forum.Carclean.com/forum/handl...a-polijstbeurt
 
Hoi Sander,

Dat ziet er niet al te makkelijk uit… (zoals Bjorn al aangaf) Zeker gezien het feit dat je nog weinig ervaring heb, moet je niet teleurgesteld zijn als je een weekend hard gewerkt hebt en dit zit er nog steeds. Zeker dingen als steenslag en die randjes op je portieren ga je niet wegkrijgen. Erger nog misschien, als je klaar bent kan er een randje wax in staan wat wit kleurt waardoor ze alleen maar meer opvallen… Probeer de eerste keer/keren meer op de meer oppervlakkige defecten te focussen, dus om swirls en kleine krasjes weg te krijgen. Zo bouw je ervaring op en ben je uiteindelijk wel in staat om deze defecten te verminderen.

Wat betreft pads en producten (gezien de defecten die je te wachten staan heb je haast geen andere keuze dan S3 op een sandwich spider pad), ik ben van mening dat je beter meer pads van dezelfde kan kopen ipv het complete scala. Je moet inderdaad eerst uit zien te vinden waar je eigen voorkeur naar uitgaat en dan koop je (naar mijn mening) het best 2 of 3 pads van elk en dan heb je volgens mij maar 3 verschillende pads nodig.

Ik heb geen aandelen of iets, maar ik zou je aanraden (zsm) het volgende te kopen, een standaard DAP, de monello kilo knaller, Scholl S17+, 2 oranje Scholl pads 145 mm, 2 paarse Scholl pads 145 mm en een paarse pad 85mm (past niet echt op de 3.5inch steunplaat, dus beter een kleinere plaat kopen of wisselen voor een 4inch pad van monello). Kost je 278 euro in totaal en je hebt gelijk de dikke mitt:cool: Je hebt dan nog geen wax of pad om die op te smeren, maar voor nog geen 14 euro koop je een potje BOB hybrid wax. Of je neemt gelijk een duurdere dodo wax, de aanbiedingen op dit moment zijn ongeëvenaard :ja

Succes!
 
Zo dat is nog eens een uitgebreid advies,

Helaas heb ik nog niet voldoende kennis om te weten wat het verschil tussen de verschillende pads is, en welke ik het beste kan gebruiken.

Ik verwacht ook geen 100% correctie en ik wil een set aanschaffen waar ik ook andere auto's mee kan doen. Dus zo universeel mogelijk. Maar wel een goede set natuurlijk.

Ook heb je het over de hybride wax, maar ik had de collinite in gedachten. Is dit verschil groot?

En als laatste, wat bedoel je met de kilo knaller, ik kan hier niks over vinden in de shop of forum
 
Hoi Sander,

Ervaring is veel belangrijker dan mooie/dure spullen, vandaar dat ik suggereer om een compacter pakket aan te schaffen met spullen die meer allround geschikt zijn en hier mee aan de slag te gaan. Als je dadelijk 3 verschillende polijstmiddelen en 4/5 verschillende pads hebt liggen, waar ga je dan beginnen? Met een bijzonder goed 1staps polijstmiddel en twee kleuren pads heb je in mijn ogen het perfecte starterspakket in huis. Ja, op een powerpack krijg je volgens mij wel 10% korting, dus het is wel voordeliger.

Wat betreft de wax, je kan ook collinite nemen. Verschil is niet groot. Voordeel van de collinite is dat het een vloeibare wax is, dus je kan het met de DAP aanbrengen, wel nog even een zwarte of rode monello pad bijbestellen als je dat wilt. Je kan ook een spray wax kopen als je haast hebt. De dagen zijn kort nu en als je voor het donker nog even snel wat bescherming wil aanbrengen op je net gepoetste werk, kan je ook iets als Cure gebruiken (ook een goede drooghulp), SW20 van Scholl of Tough Coat van AF, waarbij de laatste een serieuze standtijd heeft. Als je voor tough coat gaat, is het belangrijker om je lakwerk goed te reinigen na het poetsen met Prep of een glasreiniger.

Succes en veel plezier (daar gaat het in eerste instantie om bij mij). En ik denk dat dat laatste zeker hand in hand gaat met het idee om simpel te beginnen.

Tonie

EDIT: de kiloknaller is een pakket van 1kg microvezel prodcuten. Aanbieding uit de nieuwsflits, even op abonneren dus!! Er zijn maar 100 pakketen beschikbaar, vandaar dat ik je aanraad om zsm te bestellen..
 
Ben al een poosje geabonneerd op de nieuwsflits maar heb nog geen mail mogen ontvangen.

Ook kan ik de kilo knaller daarom niet terug vinden in de shop.

Maar om nog even terug te komen op de set, heb ik aan een power pack niet een voordeliger geheel? In mijn ogen lijkt mij dit een mooie startset om op verder te borduren.
 
Gewoon doen wat jou goed lijkt en bij jouw behoeften past. Kiloknaller vind je ook niet terug op de shop als je zoekt... maar is er wel en zonder code. Kan je wel helpen als je het nodig hebt.
 
Ik ben zelf ook begonnen met een DAP900V3 powerpack, en daarbij heb ik de Collinite 845 als wax(super fijne wax), die kan je opbrengen met de zwarte pad uit het powerpack.
Naast het powerpack zou ik nog wel wat extra doeken er bij bestellen want dat is altijd makkelijk.
Daarnaast nog een goede shampoo, washmitt en droogdoek, dan kom je een heel eind, dan heb je een mooie beginners set, hierna had ik ook nog wat producten na besteld voor het interieur en kunststof bumperdelen etc, maar dit kan altijd nog bij jou.
 
Ik heb de knoop doorgehakt en heb besloten om te gaan voor de DAP900 Power pack deze heb ik dan ook zojuist besteld samen met shampoo en de wax!

Hartelijk dank voor alle goede hulp en jullie zullen zo snel mogelijk het resultaat te zien krijgen!!!

Bedankt!
 
Vrijdag alles binnen gekregen! Gister even getest op de motorkap en de meeste swirls heb ik al weg gekregen, maar de wat diepere krassen zijn nog niet gelukt! Heb 1 hit met veloce op geel, en 1 hit met finale op wit. Misschien nog een hit op geel?
 
SanderBakker;n409118 zei:
Vrijdag alles binnen gekregen! Gister even getest op de motorkap en de meeste swirls heb ik al weg gekregen, maar de wat diepere krassen zijn nog niet gelukt! Heb 1 hit met veloce op geel, en 1 hit met finale op wit. Misschien nog een hit op geel?

Is helemaal afhankelijk hoe je de 1e hit gedaan hebt met veloce op geel,
Volgens mij kan het geen kwaad om nog eens een hit veloce op geel te doen, daarna mezzo op oranje, en daarna finale op wit, dan moet je denk ik wel heel wat kwijt zijn.

Zelf heb ik mijn golf ook gepolijst in die 3 stappen, en blijken ook nog wat krasjes zichtbaar te zijn, ik wil hem van het voorjaar eens met een spiderpad proberen met veloce ivm harde VW lak. (op aanraden van Carclean).
 
Gister heb ik vooral geprobeerd vertrouwt te raken met de machine, Opzich gaat dat goed.
Ben er alleen niet helemaal uit of ik druk moet zetten op de pad of juist niet.

Volgende week zaterdag ga ik eens de hele auto proberen. En dan ook nog inderdaad de motorkap in drie stappen en de rest van de auto ook waar nodig.

Gelukkig heb ik de luxe om binnen te poetsen, dus laat die witte kerst maar komen!
 
SanderBakker;n409131 zei:
Gister heb ik vooral geprobeerd vertrouwt te raken met de machine, Opzich gaat dat goed.
Ben er alleen niet helemaal uit of ik druk moet zetten op de pad of juist niet.

Volgende week zaterdag ga ik eens de hele auto proberen. En dan ook nog inderdaad de motorkap in drie stappen en de rest van de auto ook waar nodig.

Gelukkig heb ik de luxe om binnen te poetsen, dus laat die witte kerst maar komen!

Kijk dat is beter, lekker binnen kunnen werken!
Mij is altijd verteld dat je de pad rond moet zien draaien, gaat hij stil staan druk je te hard, misschien dat iemand dit bevestigen kan?