• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanschaf DAP met alle benodigdheden

Fraxter

Detailing addict
11 mei 2011
278
65
35
Hallo iedereen,

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niet meer onder een DAP uitkom om een goed resultaat te halen. Ik begin me namelijk steeds meer aan de vervelende swirls te irriteren en heb geen zin om ze langer te verbergen met fillers.

Maar nu zit ik erg te twijfelen over mijn bestelling (welke dap, welke pads, welk polijstmiddel)

- Als eerste de DAP, wat is de verstandigste keus voor een beginner een 500 of een 900, ik ben van plan meerdere en verschillende soorten auto's te doen.

- Dan polijstmiddel, ik heb geen idee wat de voordelen van Monello zijn en wat de voordelen van Poorboys zijn. Ik zal veel buiten werken met de producten, maar toch niet in de brandende zon.

- De polijstpads, ik kan kiezen uit de smartpads en de kompressorpads. De smartpads (5.5 inch) zijn wat kleiner dan de kompressorpads (6 inch). Ik denk de volgende pads nodig te hebben voor het polijsten: Geel, Oranje, Wit, Licht Groen.

- Pads voor wax en glaze, ook hier kan ik weer kiezen uit de smartpads en de kompressorpads. Ik denk dat ik de volgende kleuren nodig ben voor de wax en glaze: Zwart voor de Blackhole en Rood voor de EXP Sealant.

- Verder zal ik nog MF doeken nodig hebben voor het polijstmiddel af te nemen en iets van Spruzzo?

Graag hoor ik wat de beste keuzes zijn, 500 of 900, Monello of Poorboys, Smartpads of Kompressorpads, welke kleuren, welke doeken en afneemgoedje. Ik ben en blijf student dus erg veel geld voor een verkeerde keuze is er niet :roll vandaar ook deze uitgebreide vraag!
 
Ik zou zeggen:

leun achterover en lees onderstaand topic eens op je gemakje door.

https://forum.Carclean.com/cc_postst5868/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-DAP500900.aspx
 
De DAP900 is ietsjes duurder maar verdient zichzelf wel terug, zeker als je meerdere merken gaat doen. Het gaat allemaal net even wat makkelijker dan met een 500.
Qua polijst is de Monello meer geschikt voor de harder Duitse lakken maar wil ook wel eens voor problemen zorgen als je een stick paint hebt. Dit hebben wij wel eens gehad op een Saab 9-3 en een Kia Sorento. De Poorboy's werkt op eigenlijk iedere lak wel.

Qua pads zou ik de kompressors nemen. Deze volgen net wat makkelijker de lijnen van de auto en zijn ook wat zuiniger met het product.
Voor wat betreft de kleuren zit je wel goed.

Doeken heb je echt nooit te weinig. Wij zijn gestart met 5 mequiars doeken en ondertussen hebben we er zeker 50 en hebben we nog wel eens dat de bodem qua doeken in zicht komt.
Zelf zijn we overgestapt van de Mequiars doeken naar de koraaldoeken van Poorboys.

Mocht je interesse hebben in 20% korting, dan zou ik 16 JULI naar de detaildag gaan en daar de spullen halen ;)
 
Ik zou er 16 juli van maken, anders krijg je geen korting...
Maar een typefoutje is snel gemaakt.
 
Duidelijk verhaal, heb ik een paar aanvullende vragen:

- Is met de Poorboys serie hetzelfde resultaat te behalen als met de Monello reeks?
- Voor 6 kompressor pads ben ik uiteindelijk zo'n 30 euro extra kwijt is het dan nog steeds zoveel beter dan een smartpad? ben student ;)
- Ik heb 6 MF doeken van Poorboys kan ik 3 extra dodo juice fantastic furs aanschaffen voor de glaze, wax en sealant, zodat ik de Poorboys doeken gebruik voor het polijsten? en is het voldoende 6 doeken?
- Heb ik ook iets nodig van Spruzzo ofzo?

Helaas is die 20% korting weg als ik heen en weer rijd naar de detaildag, 16 juli bedoel je toch?
 
Klopt helemaal vwb die datum.

De Monello serie heeft een iets betere finish (afwerking) dan de Poorboy's. Het is allemaal net even wat strakker.
Spruzzo ois zou ik wel aanraden, het kan met name voor de inizio en mezzo soms erg handig zijn.

De fantastic fur's zijn mooie doeken, maar niet geschikt om vloeibare dingen mee af te nemen. Voor een wax ed vindt ik ze perfect werken, voor polijst af te nemen is het echt een ramp.
Of je aan 6 koraal doeken genoeg hebt ?

- Clayen (afnemen detail spray) => 1 doek
- Inizio afnemen => 1 doek
- Mezzo afnemen => 1 doek
- Finale afnemen => 1 doek

Deze 4 zijn echt minimaal. Zeker met inizio en mezzo willen de doeken nog wel eens snel verzadigen.
Daarnaast moet je mijn inziens ook rekening houden dat je er 1 kunt laten vallen.
Zelf zou ik 2 fur's en 7 koraadoeken aanschaffen of wellicht 8 koraal en 1 fur.
 
Ik denk dat ik het volgende ga aanschaffen:

- DAP900 starterkit (DAP900, Mezzo, Finale, Smartpads Oranje, Wit en Licht Groen) Degene met de kompressors is niet meer op voorraad.
- Inizio Forza (Inizio staat niet op de site alleen maar de Inizio Forza)
- Kompressorpad Geel
- Smartpad Zwart en Rood
- 2 Fantastic Fur doeken voor glaze en sealant en evt. wax
- 1 Megamega MF doek van Poorboys
- Spruzzo

Zelf heb ik nog 6 PB doeken namelijk 2 groene, 2 gele en 2 koraal. Deze doeken ga ik gebruiken om polijst af te nemen.

Is het trouwens de bedoeling dat je na het polijsten de hele auto met Spruzzo afneemt of hoe moet ik dat zien?
Als er nog op of aanmerkingen zijn op mijn bestelling hoor ik die heel graag!
 
Wilma,
Hierboven lees ik het volgende

Qua polijst is de Monello meer geschikt voor de harder Duitse lakken maar wil ook wel eens voor problemen zorgen als je een stick paint hebt. Dit hebben wij wel eens gehad op een Saab 9-3 en een Kia Sorento. De Poorboy's werkt op eigenlijk iedere lak wel.


Nu mijn vraag is wat is een stick paint ? :schaam
 
Vergeet goed licht niet. Goed licht heb je nodig om te zien wat je resultaten zijn. Een Brinkmann is één van de eerste opties die bij me te binnen schiet, of je moet in een goed verlichte garage staan met voldoende TL licht van boven en van de zijkanten.
 
Hallo,

Tof dat ook jij voor een dap900 gaat!
Ik denk wel dat als je deze wil bestellen/kopen op de sddag ,dat je volgens mij ingeschreven moet zijn.
Anders hadden we ons niet moeten inschrijven,of zie ik dat verkeerd? :-"

FF informeren dus en anders gewoon via een ander lid die wel ingeschreven is,de dap kopen.(en alle andere spullen ,vermits er korting is :D )

Ik zou zeker voor de monello-reeks gaan,heb zelf info gekregen van andere leden(met veeeeeeel ervaring)dat je dan elke lak aankan.

Groeten Danny
 
@GMToyota en Danny: Bedankt voor de reacties, maar zoals jullie zelf misschien ook al gezien hebben is de eerste post al van 30 juni ,^^ De DAP900 met de monello reeks en bijbehoorende pads (Rood, Zwart, Licht Groen, Wit, Oranje en Geel) zijn al binnen!

Heb inmiddels al veel geoefend en meegekeken de afgelopen 2 weken. De DAP heb ik voornamelijk gebruikt om wax aan te brengen en heb 1 complete auto gepolijst. Verder nog wat kleine krassen en beschadigingen weggewerkt.

Wat licht betreft, ik gebruik een 300Watt halogeen bouwlamp. Maar hiervoor gaat in de toekomst zeker een brinkman komen, met een gloeiend hete bouwlamp om een auto sjouwen is namelijk niet echt ideaal:no