• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanschaf Dap500

truckerwilco

Detailing addict
21 aug 2011
54
52
Ik wil een Dap500 aanschaffen alleen heb ik nog een paar vraagjes,

Welk pakket raden jullie aan?

Polishing Power - DAP500 Raffini Starterskit - Lite Edition Of het Pakket met de Poorboys produkten?

Is het Pakket met de Monello produkten compleet of raden jullie aan de Monello - Raffini Inizio Forza Compound er ook bij te bestellen?

Heb ik aan oranje, wit en licht groene pad genoeg of zou ik ook nog andere pads moeten hebben?

Beetje afhanelik of voor allen jouw ene auto ( en welk merk dit is ivm lakhardheid ) is of meerdere.
Zelf zou ik voor de Monello's gaan met daarbij de Forza omdat je dan echt 'alles' kan aanpakken.
Raad ook aan om een zwarte of rode ( liefst alle 2 ) pad er bij te nemen voor het aanbrengen van bv een glaze.
Gele pad kan, maar is beetje afhankelijk hoe erg de staat van de auto is. Je komt met oranje en forza in elk geval wel een heel eind.

Bedankt voor je reactie.

Het gaat om mijn (nieuwe) auto. Een (rode) Daihatsu Valera uit 2000. De verwering valt iets mee maar is wel duidelijk te zien. Je hebt het over de gele pad maar als ik alles goed begrijp kan ik beter voor een wolpad gaan.

waarom niet voor een dap900 gaan? heb je voor een klein bedrag meer iets meer power, voor het geval dat eens een keer nodig moet zijn.

@Wilco: De gele pas is er niet voor niks, wol ga je weer een stapje verder ;)
Het voordeel van de wollen pad is wel dat met name op plastic delen hij wellicht wat beter uit de bus komt gezien ie minder warmte genereert,
maar nogmaals je gaat dan van oranje naar wol en met de gele pad ( raar maar waar wordt deze toch best veel overgeslagen heb ik het idee ) ga je ook weer op een juiste wijze opschalen

Bedankt voor de reacties.

Heb ik zo een mooi compleet rijtje of vergeet ik wat?

Dap500 of 900
Monello Forza
Monello Mezzo
Monello Finale
Pads:
Geel
Wit
Oranje
Licht Groen
Zwart
Goud
En dan nog afplak tape.

Volgens mij is het zo compleet of zie ik nog wat over het hoofd?

Zou dan eerder spray en wipe nemen, das veelzijdiger, en verder ook dikke prima als hulp bij afnemen van polijstmiddel.

Ik dacht dat je na het polijsten gewoon met een micro vezel doek kon na wrijven en dan meteen met glaze er over. of heb ik het nou mis?

Ja dat klopt .... je hebt het mis.
Je zal de achtergebleven oliën en polijstbende moeten afnemen en zorgen voor een 'smetteloze' lak voordat je een deze gaat vertroetelen met een glaze / sealant / wax
Dit gaat het beste mee een extra middel ipv alleen een droge doek

Oke, dat wist ik niet.

Dus als ik er een fles spray en wipe bij neem heb ik dan wel alles compleet?

Shampoo
klei
glaze
sealant
wax
doeken
heb ik allemaal al dus gaat alleen nog voor het stuk polijsten tussendoor.

Heb nu dit rijtje in de winkelwagen,

3M - 3434 afplaktape - 19mm breed

3M - 3434 afplaktape - 38mm breed

Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5

Monello - Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5

Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5

Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad

Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad

Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad

Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad

Monello - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad

Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Yellow Cutting Pad

Polishing Power - DAP500 Zonder doos (DAP900 zonder doos is uitverkocht)

Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml

Heb je genoeg doekjes ?:-"

Ik heb reedsd 2 x gelezen en kom er niet uit : ...een nieuwe auto.....van 2000 ???

Is die dan 11 jaar oud en nieuw voor jou(als eigenaar) of lees ik ergens over ?

MVG Danny

Je kan na Finale gewoon Black Hole gebruiken, de cleaners is BH verwijderen de Finale, de IPA kan je gebruiken om je lak te inspecteren maar dat is zeker niet altijd nodig.
Of je Forza nodig hebt twijfels ik, verwering krijg je meestal er ook wel uit met de oranje pad en Mezzo.

Maak eens wat foto's van de staat van de lak, dat beoordeelt wat makkelijker dan text.

@Danny, Voor mij is het een nieuwe auto maar voortaan zal ik het geen nieuwe auto noemen maar andere auto. :-)^

@Dibbuz, Ik ben niet in de gelegenheid geweest om foto te maken. Maar als ik de Forza er niet meteen bij bestel en ik heb hem wel nodig dan zit ik weer te wachten tot ik hem heb.