• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aantal vragen van een starter..

mathijzz

Detailing rookie
27 mei 2010
3
0
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ik ben van plan om een bestelling te plaatsen. Ik wil van te voren graag weten of ik alles goed begrepen heb. Het gaat om een zwarte Alfa Romeo 147. Hier mijn stappenplan:

1. Wassen
100713 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 946ml
100044 Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
100907 Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm

2. Kleien
101424 Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd!

3. Polijsten
101595 Polishing Power - DAP500 V2 Raffini Starterspakket
101030 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
100951 3M - 3434 afplaktape - 25mm breed

Moet ik eerst de hele auto met de Lake Country 5.5" Smart CCS Orange light cutting pad & Monello Raffini Mezzo bewerken en daarna nog een keer met de Lake Country 5.5" Smart CCS White polishing pad & Monello Raffini Finale?

4. Voeden
100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml
101025 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm

Kan ik de Poorboys World - Black Hole aanbrengen met de Lake Country 5.5" Smart CCS Black finishing pad?

5. Waxen
100714 Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml
100904 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm

Kan ik de Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue aanbrengen met de Lake Country 5.5" Smart CCS Gouden finishing pad of moet dit handmatig. Wanneer handmatig, waarmee?

ziet er prima uit!

alleen het hele verhaal omtrend eerst oranje pad met mezzo en daarna witte pad+finale is nog niet te bepalen,
doe eerst een klein stukje met alleen wit en finale, is dit niet genoeg, probeer dan wit+mezzo, is dat niet genoeg ga je voor oranje + mezzo

ja nattys kan je opbrengen met de gouden pad en de dap, maar ook met het handje en de gouden ccs concorso handpad,
ik wax liever met de hand

lijkt goed, met polijsten moet je eerst een testspot maken, het zou kunnen dat mezzo op wit en daarna finale op zwart al genoeg is.

Wax aanbrengen kun je machinaal doen, ligt een beetje wat voor gevoel je er bij hebt. Je zit wel mee hoe je de wax op de pad krijgt ivm het formaat van de pad en de pot.

Moet ik eerst de hele auto met de Lake Country 5.5" Smart CCS Orange light cutting pad & Monello Raffini Mezzo bewerken en daarna nog een keer met de Lake Country 5.5" Smart CCS White polishing pad & Monello Raffini Finale?

Ja, ik zou zelfs daarna nog eens met de zwarte pad en Finale afwerken voor een nog mooiere finish.

Kan ik de Poorboys World - Black Hole aanbrengen met de Lake Country 5.5" Smart CCS Black finishing pad?

Ja, maar of de Blackhole nog veel gaat doen na de Finale betwijfel ik.

Kan ik de Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue aanbrengen met de Lake Country 5.5" Smart CCS Gouden finishing pad of moet dit handmatig. Wanneer handmatig, waarmee?

De grote oppervlakken gata best machinaal, op een lage stand. De kleinere hoeken kun je handmatig het beste doen met een Concorso handpad

aron225 zei:
ziet er prima uit!

alleen het hele verhaal omtrend eerst oranje pad met mezzo en daarna witte pad+finale is nog niet te bepalen,
doe eerst een klein stukje met alleen wit en finale, is dit niet genoeg, probeer dan wit+mezzo, is dat niet genoeg ga je voor oranje + mezzo

ja nattys kan je opbrengen met de gouden pad en de dap, maar ook met het handje en de gouden ccs concorso handpad,
ik wax liever met de hand

Ok maar als ik de witte pad eerst met finale heb gebruikt, moet ik deze dan als het nodig is eerst uitwassen voordat ik hem dan met de mezzo wil gebruiken?

GWBoes zei:
lijkt goed, met polijsten moet je eerst een testspot maken, het zou kunnen dat mezzo op wit en daarna finale op zwart al genoeg is.

Wax aanbrengen kun je machinaal doen, ligt een beetje wat voor gevoel je er bij hebt. Je zit wel mee hoe je de wax op de pad krijgt ivm het formaat van de pad en de pot.

Als ik de finale op de zwarte gebruik kan ik dan de black hole met de gouden pad aanbrengen. Je mag toch niet dezelfde pad hiervoor gebruiken. Dan doe ik het waxen wel met de hand..

McShine zei:

Ja, ik zou zelfs daarna nog eens met de zwarte pad en Finale afwerken voor een nog mooiere finish.

Ja, maar of de Blackhole nog veel gaat doen na de Finale betwijfel ik.

De grote oppervlakken gata best machinaal, op een lage stand. De kleinere hoeken kun je handmatig het beste doen met een Concorso handpad

Dus de Blackhole is helemaal niet nodig?

blackhole is een glaze, en kan zeker toevoegen.
bijkomend voordeel is dat hij de kleinste en laatst over gebleven swirls kan ""vullen""

en je kan dan indd beter je pads wassen tussendoor..

een drupje dfreft in masseren, en uitspoelen, droog draaien op je dap, en je kan weer werken, je hoeft niet te wachten tot de pad gortdroog is.
je kan hem prima vochtig gebruiken.

je kan ook finishen met light green (mits j die in bezit hebt)