• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanvalsplan handmatig polijsten.

Marc O

Detailing guru
13 jul 2020
243
135
Een aantal krassen irriteren mij en deze zou ik graag handmatig willen "aanvallen".

Mijn idee is om de volgende 2 stappen uit te voeren:

1) Monello Raffini Mezzo Polish i.s.m. Monello Cutting pad oranje.
2) Monello Finala Finishing Polish i.s.m. Monello Polishing pad wit.

De Menzerna-lijn spreekt mij ook erg aan maar daar zie ik door de bomen helemaal het bos niet meer....

2200 - Medium Cutting Polish.
2400 - Medium Cutting Polish.
2500 - Medium Cutting Polish.
3000 - Final Finish.
3500 - Final Finish (niet los maar alleen in DAP-pakket verkrijgbaar?).
3800 - Super Finish.

Het materiaal heb ik nog niet in huis, dus wellicht verstandig om eerst 1 van de 2 stappen te proberen(Het betreft een Ford Fiesta uit 2018, onbekend hoe zacht/hard de lak is).

7DA7DF0D-0DC4-4C6B-A4CC-D94F4DB38851.jpeg

B92D3658-6E2D-4F25-B8A5-73D447631CA4.jpeg

A9D8E488-F86B-4F28-8C7A-02103AF1FC9D.jpeg
 
@Marc O , Monello komt ook uit de Menzerna fabriek dus waarom zou je niet kijken voor Mezzo als medium polish en Finale om te finishen?
1 van mijn beste vrienden rijd veelal nieuwe Ford’s en de meeste hebben geen harde en goed te corrigeren lak ik verwacht niet dat je grof hoeft te polijsten en dat een medium polish al echt ruim voldoende is om de defecten te corrigeren.
Maak wel altijd een testspot zou ik zeggen maar haal niet direct het grove spul uit de kast...
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
3500 kan je gewoon bestellen hoor, Link.

Kijk eens op de website van Menzerna, daar kan je wel goed te weten komen wat de verschillen zijn.

mijn advies>
2200/3500
2400/3800

3000 is ook goed enkel te doen, zelfs de 2400 finished als erg mooi.

Poosje geleden heb ik een Fiesta gedaan in de combi 24/30
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
@Ric325i ik had inderdaad al begrepen dat Monello uit de Menzerna-fabriek komt.
De exacte Menzerna-nummers kan ik helaas nog niet echt koppelen aan de Mezzo en Finale.

@GeBas apart dat de 3500 wel los te vinden is, als ik namelijk via de site van “Exterieur” naar “Poetsen en Polijsten -> Polijstmiddelen“ ga en Menzerna selecteer dan toont de site de 3500 niet...

Mijn voorkeur gaat nu uit naar:

Menzerna 2400 (cut 5 / gloss 8) + Monello oranje pad.
Menzerna 3800 (cut 2 / gloss 10) + Monello witte pad.

Eerst alleen eens de 3800 uitproberen of gaat deze sowieso niets uithalen op de getoonde krassen?
 
Kwestie van proberen. Denk dat je in je handvat wel de 2400 nodig hebt.

Betreffende de 3500 misschien dat @Tim dar kan fixen in de shop.

Lees dit draadje ook eens.
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
Overigens foto 2 is de rechter bovenzijde van het portier.
Lokaal aanpakken of zal je altijd de hele deur met de hand moeten polijsten?
 
Nee joh, gewoon dat deel waar de krassen zitten doen.
Je gaat toch niet onnodig het hele portier lak van af halen.
Ik zou wel nadat de krassen weg zijn , het hele portier even ontvetten, en in een wax zetten.
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
Je hebt een vergevingsgezinde kleur, dus waarschijnlijk kom je weg met alleen die plekken, gesterkt doordat je het handmatig doet.

Mocht je bij lichtinval nou toch de plek kunnen onderscheiden, dan weet je wat je te doen staat. Het hele paneel met de finish meepakken is nooit een slecht idee overigens, daar leeft het altijd iets van op.
 
Ja zo lust ik er ook nog wel eentje!
Doe de hele auto dan met een rondje finish, dan leeft de hele auto er van op!
 
  • Geweldig
Reactions: RoCo
Bestelling geplaatst:
Menzerna 2400 (cut 5 / gloss 8) + Monello oranje pad.
Menzerna 3800 (cut 2 / gloss 10) + Monello witte pad.

Binnenkort eens aan de gang, ik zal jullie op de hoogte houden, bedankt voor de hulp!
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
@GeBas apart dat de 3500 wel los te vinden is, als ik namelijk via de site van “Exterieur” naar “Poetsen en Polijsten -> Polijstmiddelen“ ga en Menzerna selecteer dan toont de site de 3500 niet...
Opgelost! Stond in een verkeerde categorie.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas en Marc O