• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw: Menzerna polishing compounds

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.503
198
44
Menzerna: perfectie in polijsten. Gemaakt in Duitsland.

Vele professionals weten het al langer: Menzerna maakt geweldige polijstmiddelen.
Dat doen ze al sinds 1888 en de kennis die is opgebouwd zie je terug in de polijstmiddelen van vandaag.
Uitsluitend de allerhoogste kwaliteit ingrediënten en uitgebreide controles waarborgen deze kwaliteit.

Menz forum.jpg

Met gepaste trots zijn we sinds vandaag officieel dealer van Menzerna!
We hebben een uitgebreide selectie gemaakt van de beschikbare producten.
Van zeer fijn tot zeer grof en daarnaast ook diverse beschermingsproducten zoals Power Lock en Endless Shine.

Alles is vanaf nu ruim uit voorraad leverbaar!
https://www.carclean.com/nl/merken/menzerna.html




 
Laatst bewerkt:
Ahh, dat moet ik aanpassen naar de schaal van 100 i.p.v. 10. Dat doe ik straks even. Bedankt voor de tip!
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Heel blij! Hoeven we die niet meer ergens anders te halen, zit de superfijne finish er ook bij?
 
@Dibbuz Kun je ook aangeven welke Menzerna polijstmiddelen je met welke polijstpasta's van Monello kunt vergelijken? Dat maakt voor veel beginners (inclusief mijzelf) het vergelijk makkelijker om het juiste middel te kiezen.
 
Alleen Veloce kun je vergelijken met de Heavy Cut 400. Mezzo heeft een formule die Menzerna niet in hun eigen gamma gebruiken, hetzelfde geldt voor Finale. Mezzo zal ergens tussen 2200 en 2500 zitten en Finale tussen 3000 en 3800.
 
ja? ik kreeg de indruk dat de Heavy Cut 400 nog wat krachtiger was dan de Veloce, maar dat kan aan mij liggen
 
ja? ik kreeg de indruk dat de Heavy Cut 400 nog wat krachtiger was dan de Veloce, maar dat kan aan mij liggen
Dat kan, het is ook niet hetzelfde, maar vergelijkbaar. :) De basis van Veloce is anders.

@Jasper

Ook wel benieuwd naar.
Wordt inderdaad welleens beweerd dat monello en menzern "hetzelfde" zijn.
De polijstmiddelen van Monello worden door Menzerna gemaakt.
 
Bedankt voor de input, middelen zijn anders dan gesuggereerd wordt en wel degelijk verschillend van elkaar.

Is het dan ook een soort van " een kok verteld zijn recept nooit volledig" ?
Wat in dit geval betekend dat menzerna meer expertise in huis heeft dan monello? En wellicht beste producten heeft.
.
 
Je geeft specificaties, voorkeuren en uitgangspunten op en daar wordt een polijstmiddel van gemaakt. Dat gebeurt in dezelfde fabriek, met zelfde ingenieurs etc. Dat heeft niets te maken met expertise.

Als voorkeur is dat Monello blauw uit de fles moet komen en Menzerna is standaard wit maakt expertise in de fabriek geen verschil, het toedienen van een kleurstof wel.

Er worden ook private label producten gemaakt. Denk bijv. aan wax. Dan mag je eigen logo, kleur en geur bepalen op basis van bestaande waxen wat de waxleverancier in z’n productgamma heeft. Dan lijkt het je eigen wax, maar onder de motorkap zijn er overeenkomsten... en verschillen...

En dat dat vaak gebeurt... kijk maar naar Opel en Peugeot of de Nissan Quasqai en Renault Kadjar.
 
De Monello polijstmiddelen zijn zoals @Marcel1973 zegt door Menzerna ontwikkeld en geformuleerd. Het is dus niet zo dat wij een formule aan Menzerna hebben gegeven en dat zij op basis daarvan gaan produceren. De Monello polijstmiddelen zijn dus volledig ontwikkeld en geformuleerd door Menzerna. Het enige dat zij doen is rekening houden met onze wensen.

@Ric325i ik durf dat niet te garanderen, maar het is mogelijk. De polijstmiddelen van bijvoorbeeld Swissvax zijn jarenlang door Menzerna geproduceerd en ik geloof dat zij nu gewisseld zijn van leverancier.