• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw: Menzerna polishing compounds

@Tim

Kun je beargumenteren waarom ik dan voor Menzerna zou moeten kiezen i.p.v. en monello prododuct
Wat zijn de verschillen tussen deze 2 merken ?
Persoonlijke voorkeur. Net zoals iemand Scholl Concepts kiest in plaats van Menzerna of Monello polishes.

Ontloopt deze wel de andere grove polijstmiddelen?
Ja Veloce is een combinatie van polijstkorrel en een weekmaker.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr! en Dibbuz
Ik vermoed dat er in de 300 méér van dezelfde korrel zit dan in de 400. Dat verklaard de hogere slijpgraad.

300: slijpgraad 100/100, glansgraad 60/100
400: slijpgraad 80/100, glansgraad 80/100
 
Dus dat helpt bij het corrigeren? Het maakt de lak wat zachter waardoor het polijsten beter gaat? Is dat hoe ik het moet zien?
 
Zo. Die zijn binnen.

IMG_20180724_194549.jpg
 
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met menzerna, ook omdat ik normaal gesproken alles met Monello deed maar nu op is bijna! En veel twijfel over een ander merk een keer te proberen....

Kan je wel de Monello pads hiervoor gebruiken of is het beter om ander te hebben?
 
Monello en Menzerna hebben veel overeenkomsten beide zijn goede polijstmiddelen maar qua merk zijn er grotere verschillen tussen Monello en bv Scholl. Scholl is ook een aanrader namelijk zeker qua compound vind ik.
 
ook ik heb de Merenza maar dan de 2200 en de 3800
Zal deze ook eens deze weken gaan proberen .
jullie gaan het horen wat ik ervan vind.
1 plus punt heb ik al gevonden en dat is het flesje met een tuitdopje:D
 
Ik als "beginner" heb ondertussen 6 auto's gepolijst met Menzerna. Ik begin met 400 en finish met een 2500. (geleerd in een workshop)
Kan iemand mij vertellen waarom ik zou moeten finishen met een 2500 70/100 als de 400 80/100 een hogere gloss rate heeft?
Waarom niet gewoon 1x met de 400 eroverheen? DIt scheelt een hoop werk.
Voor een een showcar finish zou je dan eventueel een 3500/3800 kunnen nemen.
 
Dat zou ook zeker kunnen, je kunt vaak van 400 naar 35/3800 mits je gebruik maakt van een foampad die ook goed doorwerkt.
Maak je gebruik van een DAP of rotary met een wollen pad dan zou ik daar nog een medium polish of dezelfde 400 met een foampad tussen zetten.

Daarnaast kan het zijn dat de 2500 beter te verwerken is op bijvoorbeeld een lastige Honda lak en de 400 gewoon overkill zou zijn of lastiger te verwerken is waardoor je meer lak weg haalt dan nodig is. Dan biedt een medium polish uitkomst.
 
Dibbuz, bedankt voor je reactie.
Omdat ik auto's polijst voor anderen wil ik een zo goed mogelijk resultaat behalen in een zo kort mogelijke tijd.
Wat als ik nou alleen een cutting pad en de 400 gebruik. Krijg ik dan ook de 80/100 gloss? of moet ik deze dan sowieso met een finish pad en de 400 nawerken om de 80/100 gloss te behalen?
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een manier om in 1x een goede cut en gloss te behalen en dus tijd te besparen.
 
De gloss die genoemd wordt hoort bij de Menzerna pad die erbij hoort.
Bij gebruik van andere pads kan dit afwijken.

Je haalt dus zeker niet altijd 80 gloss. Dat hangt af van de pad, lakwerk, gebruikte machine en techniek.
Probeer niet teveel te focussen op dit soort getallen. Het zijn indicaties en niet meer dan dat.

Een goede cut in 1 stap is eigenlijk altijd met een vrij stevige foampad die de korrel goed door kan werken en afbreken.
 
Na correctie van de lak zou ik zelf altijd toch nog een finishing/polishing stap maken. Juist daarmee is het verschil in glans te maken imho.
 
En de 3 in 1 van Menzerna? Ik lees niet veel goede verhalen hierover maar mijn klanten zijn 9/10 mensen die een kleine lakcorrectie en hoge glans willen.
Meer het showroomklaar maken. Hier zou ik ook veel tijd mee kunnen winnen. polish, finish en wax in 1.
Mijn denkwijze is waarschijnlijk wat anders dan de echte detailers die het maximale resultaat willen behalen en wat minder op uren kijken.

Iemand ervaring hiermee?
 
Snel resultaat c.q. snel showroomklaar mlen (veel glans, lage kosten) behaal je alleen door met All-in-One producten te werken. Vullen & verhullen. :p

Is polijstwerk nodig, dan moet je denken aan een polijstmiddel met een abrekende korrel. Zo heb je een bepaalde correctie en de rest verdoezel je met glaze of dergelijke.

Ik heb helaas ook een korte tijd gewerkt aan auto's die showroomklaar gemaakt moesten worden. En dan bedoel ik letterlijk; Detailen met verhullende producten en daarna werden de auto's binnen gestald. (Showroom)

Ook heb ik aan auto's gewerkt waarbij deze in de verkoop gingen (occasions) die op een buitenterrein gestald werden. Dan werkte ik veelal met glaze en een goede wax omdat ze misschien niet rijden, maar wel bloot staan aan weersomstandigheden.

Wanneer een auto toch wat meer gehavend was, dan polijstte ik de lak met een compound met afbrekende korrel. (Scholl Concepts - S3 / S20) en waxte deze af.


In mijn opinie is er dus een groot verschil tussen "effe poetsen zodat de auto er tijdelijk weer goed uitziet" en "polijsten zodat het er net zo goed uitziet, maar permanent". :) Betalende klanten vinden de eerste methode vaak al goed omdat het minder kost. Dat het maar tijdelijk is, daar komen ze later pas achyer óf ze merken het toch niet.