• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw: Menzerna polishing compounds

@N.O. dat geeft niet toch? Ieder kijkt er anders tegenaan. Ff anders gesteld hoeveel tijd wil je kwijt zijn aan 1 auto?
Wat ik vaak van all in one producten vind is dat de correctie net niks is evenals bv de waxcomponent.
Kijk als je wast gaat kleien, 2 stappen polijst (afhankelijk van de lak natuurlijk) en em een laagje Collinite 845 (machinaal aanbrengen) geeft zijn de meeste auto’s redelijk netjes denk ik.

Wil je nog sneller dan zou ik wassen kleien bv Scholl S20 en een laagje Colli 845. Dan ben je redelijk snel klaar.
 
Mijn huidige cut 400, finish 2500 en wax lijkt me dan geen verkeerde aanpak. Ik wil de mensen geen verhulbeurt verkopen.
Beste reclame komt van mensen die na verloop van tijd nog steeds tevreden zijn en dit doorvertellen.
Bedankt voor jullie proffesionele antwoorden.
 
@Ric325i ik ben nu gemiddeld 5 uur aan een middelformaat kwijt. Afspuiten ,wassen, drogen, kleien, cut, finish en wax.
Wat je zegt over dat van correctie en wax net niks is lees ik vaker. Ik hou het lekker bij mijn huidige aanpak.
Ik wil wel echt als iemand gezien worden die lakcorrecties kan uitvoeren. Niet enkel poetsen.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
Met 5 uur is er best wat mogelijk alleen geen perfectie ,er zijn zat mensen die ook geen perfectie verlangen. Ik snap die kant van de klussen ook wel. Deze klanten betalen ook net wat minder dan de perfectionisten.
Alle waar (dienstverlening) naar zijn geld denk ik dan.
 
Inderdaad, het managen van verwachtingen is de basis. Ik behandel 9/10 middeklassers ouder dan 10 jaar. De verwachtingen hiervan zijn bij de klanten zelf al dat ze geen volledige lak correctie krijgen. Ze willen meestal de lak ophalen en een lichte tot medium correctie. In 5 uur kan ik ze dit geven en is iedereen blij.
Volledige lakcorrectie bied ik ook aan maar heb dit tot op heden nog nooit gedaan. Alleen bij mijn Opel Insignia (profiel foto). Hier was ik dan ook c.a. 10-12 uur mee bezig.
Ik kan me voorstellen dat in de high end sector veel vaker voorkomt.
 
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Liquid Carnauba Wax Protection van Menzerna, en de Power Lock Ultimate Protection ook van Menzerna.
Hebben beide dezelfde doeleinden? of zijn het 2 totaal verschillende producten?
 
De ene is gebaseerd op natuurlijke ingrediënten zoals carnauba en de andere is een sealant gebaseerd op polymeren.

Als stelregel heeft een wax op carnauba basis een langere standtijd dan een sealant. Deze laatste geeft weer een diepere glans.
 
@mdlange,

Omdat ik nogal van de oude stempel ben en vast hou aan gewoontes en tradities, onwillekeurig neem ik de Meguiar's M16 (carnauba) en de Meguiar's M21 (synthetische sealant) als voorbeeld.

Vandaar dat ik er ook vanuit ga dat dit geldt voor de Menzerna producten.


Dit zegt de website over de M16:
Een speciale mix van exotische carnauba waxen. Geeft een duurzame, langhoudende bescherming. Geschikt voor lakken die behandeld zijn met cleaner en polish.

Geeft een heldere glans en reflectie door de witte carnaubawax die o.a. in het product verwerkt zit. De M16 is harder dan de M26 en beschermt wat langer.

En dit over de M21:
De nieuwe synthetische polymeerformule (versie 2.0!) zorgt voor een geavanceerde bescherming. De kleur van de lak wordt dieper, donkerder en glanst meer. Verwijdert kleine krasjes en swirls. Gemakkelijk aan te brengen en uit te poetsen.
 
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Liquid Carnauba Wax Protection van Menzerna, en de Power Lock Ultimate Protection ook van Menzerna.
Hebben beide dezelfde doeleinden? of zijn het 2 totaal verschillende producten?
Machinaal in de wax zetten met 845 werk zeer snel en dan denk ik dat je waxlaag van betere kwaliteit is dan Liquid carnauba wax protection, er kan wat prijs /kwaliteit maar weinig tippen aan Collinite . Maar das mijn mening natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy en Cordoba
@nicknameless
Ah, ok. Die waxen heb ik beiden nog nooit gebruikt. Ik ben sowieso niet zo’n meguiars-gebruiker.
Maar dit zeggen ze over hun “nieuwere waxen”

443b27ca276734d8287aa034d7900c6d.jpg
 
Topic al vaker bekeken, begint nu toch te jeuken om de 400 en 3800 te bestellen binnenkort :D
Denk dat ik deze ga testen op een rode Mercedes die eraan komt over twee weken.
Na de 3800 wil ik dan nog aftoppen met Q2 primer en twee lagen Si3d.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
Na wat gelezen te hebben over de nieuwe Menzerna's twijfel ik toch nog.
Is voor mijn Ford Focus uit 2013 in metallic zwart de heavy cut 400 en de super finish 3800 dan een mooie combi?
Of kan ik beter een andere verdeling pakken?
 
Misschien is de 400 wel een beetje een overkill ik heb zelf genoeg gehad aan de 3800 maar die van mij had weinig swirls
Dus je zou dan genoeg kunnen hebben aan de 2200 en dan afschalen naar 2500 en finishen met 3800 als je 3 staps wilt polijsten anders misschien de 2200 en finishen met de 3800
Zo zag die van mij eruit na alleen de 3800
20180818_190812.jpg
20180818_190634.jpg

Maar zoals eigenlijk altijd een testspot maken dan weet je zeker welke combi werkt ;);)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Ja ik weet het @Rémon :D Ik ga met de SSS wel wat flesjes bestellen.
De Focus heeft her en der nog wel wat plekjes om bij te werken. Voor de rest zijn het lichte swirls.

De Fiësta ziet er goed uit btw :heart_eyes:
 
  • Leuk
Reactions: Rémon