• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

achtergebleven birdshit vlekken

jojo323

Detailing addict
8 sep 2013
98
60
Apeldoorn
Afgelopen weekend het dak van mijn BMW gewassen en gekleid, met de hand geprobeerd te polijsten om wat lichte swirls te verwijderen en een laagje [h=1]Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 aangebracht.[/h] Vandaag wat vogelpoep op het dak wat ik even wilde verwijderen met wat quickdetailer. Helaas zijn er sporen (kringetjes) achtergebleven die er niet uit te wrijven zijn. Bied deze wax zo weinig bescherming of heeft dit meer met de warmte van gisteren en vandaag te maken?
 
Hoi Jojo,
Met de hand een BMW polijsten is op zich al een erg moeilijke zaak. De laklaag is hard en een machine maakt het je dan ook veel gemakkelijker. Je hebt aansluitend gekozen voor een laagje Meguair's. Na het verwijderen met quick detailler van de vogelpoep zijn wat sporen achtergebleven. Je vraag je af of dit met de warmte heeft te maken of het feit dat de wax te weinig bescherming biedt. Met de hand polijsten is erg moeilijk zeker op een BMW. Ik zou je dan ook echt aanraden om het nogmaals met een DAP 900 machine te doen. Misschien dat je een machine van iemand kunt lenen of bij iemand langs kan gaan. Geef in ieder geval op het forum dan aan waar je woont. De machine zorgt voor het beter polijsten en aansluitend is voor het aanbrengen van de wax een sealant een prima oplossing. Als er meer over elkaar wordt aangebracht is de invloed van vuil ( dus ook van vogelpoep) aanzienlijk minder.
De warmte heeft er in principe niets mee te maken, als je maar niet in de volle zon staat en wax aanbrengt ( behalve bij Poorboys middelen). De Meguiar's wax geeft best een goede bescherming, maar meerdere middelen over elkaar is uiteraard altijd beter..
Groet,
Jan
 
Ik denk dat het te maken heeft de hardnekkigheid van de vogelpoep, de temperatuur van de lak en van de omgeving. Heeft bij mij op de Ibiza ook al eens een nare plek opgeleverd, te verminderen door te polijsten. Ben bang dat het niet helemaal te corrigeren is maar dat is maar afhankelijk hoe ernstig het is. Een foto zou een hoop duidelijk kunnen maken.
 
Idd, het polijsten met de hand heeft er zeker niet voor gezorgd dat de swirls verdwenen zijn, de lak is veel te hard om handmatig een fastoenlijk resultaat te behalen.
De donkerblauwe lak (Orient Blue) is een hele mooie lak als die schoon en glad is, maar begin me steeds meer te ergeren aan de swirls. Mocht er iemand in de buurt van mijn woonplaats een DAP in bezit hebben dan zou ik daar graag eens de techniek van af willen kijken. Ik wil er in de toekomst toch zelf 1 aanschaffen en het lijkt me dan erg handig om iig wat kennis op te doen van iemand met meer ervaring. Ik ben dan geen pro, maar ik zie wel graag dat de lak van mijn auto in swirlvrije, glanzende staat is.

De vlek van de vogelpoep die op de lak is achtergebleven lijkt op een watervlek(kring) geen verkleuring oid, ik zal er dit weekend een foto van maken als de auto gewassen is.
 
Probeer de vogelpoepvlekken te verwijderen met een schone doek en een spuitbus WD-40. Dit werkt nl fantastisch
 
Jim69, een lak zonder of met weinig bescherming neemt vettigheid op en verbergt daardoor de schade
Dat heeft helemaal NIETS te maken met verwijderen. en al helemaal niet op het niveau wat detailers graag aanbevelen.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Jim69 Jij bent de vertegenwoordiger voor WD40 begrijp ik? Het begint een beetje op reclame te lijken.

Ook ook dit gaat 'm niet worden. Wellicht dat je met WD40 de vogelpoep zelf in kunt weken en daarna kunt verwijderen. Dat zie ik dan nog wel. Maar ingebrande vogelpoepvlekken in je lak ga je met WD40 toch echt niet wegkrijgen.
 
Werkt gewoon als een filler, niet meer niet minder. Paar keer wassen en het is weer zichtbaar. En swirls maken doet het zeker zoals deze Wodka drinker doet. Die moet die dan weer verwijderen door te polijsten en dan had die dat net zo goed gelijk kunnen doen. Ieder zijn manier natuurlijk. Maar denk niet dat dit de detail manier is!:roll
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Woensdag heeft er ook op mijn Seat een vogel zitten kakken, vieze auto van een collega wordt niet geraakt maar die van mij natuurlijk weer wel.

Heb dit smiddags toen ik er achter kwam meteen verwijderd maar het is al wel ingebrand. Gisteren met de rotary met mezzo op oranje en finale op wit op de DAP geprobeerd het weg te halen maar het zit er nog steeds een niet te heeft een idee om dit te verminderen? Het is overigens een keiharde lak want een aantal swirls zitten er ook nog.