Goedemiddag allen,
Het bleek dat ik hier nog geen registratie had, ondanks dat ik al jaren lang mee lees.
Even een voorstelrondje dan maar:
Wellicht dat sommige de forumnaam herkennen van fora als Autoweek, RTC, Flitsservice etc. Zo niet:
Achter 'adinsx' schuilt een 28-jarig autogek. Als autotechnisch ingenieur heeft zowel mijn werk als hobby alles te maken met auto's.
Aanraking met het oneerbiedig gezegd 'poetsen' kwam dankzij een Autoweek-forumlid die enkele clinics organiseerde waarbij Carclean ook aanwezig was voor de ondersteuning. De wellicht bekende Easterwood's.
Destijds had ik nog een Clio II RS182:
Hier is het allemaal mee begonnen eigenlijk. Het juist wassen van de auto, het kleien, polijsten, glace, wax. Etc. Veel geleerd van de mannen van Carclean.
Totaal drie clinics meegemaakt met een verzameling poetsspullen tot gevolg.
De Clio moest 3 jaar later het veld ruimen omdat ik wat anders wilde.
Ik verkocht de auto, reed een week in een oude Renault 19 kocht ik een Mégane II RS230 F1-team R26:
Met wat aanpassingen 265 paardjes onder de kap en domweg een briljante hothatch dankzij sperdif, recaro's etc.
Niet lang na die aankoop heb ik samen met een collega de auto geheel machinaal gepolijst.
Die collega had namelijk een DAP en ik niet...
Ook dat resultaat mocht er weer zijn...
Vanzelfsprekend waste ik de auto met de hand, bijna wekelijks en kreeg deze elke x-maanden en vers laagje wax.
Dan tot nu. Vanwege een functiewijziging moest de Mégane weg.
Ik ga meer kilometers rijden en dan is zo'n gepeperde RS niet heel portemonnee vriendelijk meer. Daarnaast mocht ik een leaseauto uitzoeken i.v.m. de nieuwe functie.
Na veel wikken en wegen gekozen voor een goedkope bijteller en na 2,5 maand wachten kwam woensdag de auto bij de dealer binnen:
Een Mégane III Estate GTline TCe130. Ja inderdaad halvering van het vermogen, maar wel nokvol met opties en luxe.
Bovenstaand op de 17" wintervelgen. De 18" wordt nu klaargemaakt.
Wellicht lastig te zien, maar de lak is een witte parelmoerlak.
En dan kom ik eigenlijk weer uit bij de orde van de dag. Ik zat namelijk weer eens in de webshop en het forum te neuzen omdat ik nieuwe spullen nodig heb voor de nieuwe auto.
Zaterdag 3 augustus mag ik de auto namelijk afleveringsklaar gaan poetsen. De verkoper (tevens kameraad) had al zo'n vermoeden dat ik het zelf wilde gaan doen, dus dat is ingepland. 8 augustus vindt de aflevering plaats overigens.
Nu kan ik op de witte lak natuurlijk niet BlackHole gebruiken, dus dat moet nu White Diamond worden als ik het goed heb. Verder nog wat pads en doeken.
Iemand tips voor MF doeken? Die van Meguair heb ik nu, maar zijn vrij prijzig.
Gister heb ik als 'vingeroefening' nog wel even vriendin's auto, een Twingo II van 2008, aangepakt.
Gewassen, gekleid (meguairs), wat krassen handmatig gepolijst (Monello), glace (BlackHole) en wax (Natty paste wax blue).
Voor de nieuwe witte heb ik dan toch alleen wat nieuwe pads, doeken en glace nodig? Of adviseren jullie andere dingen?
Al met al een lang verhaal, maar schrijven / informatieoverdracht is mijn werk hè. Sorry
Het bleek dat ik hier nog geen registratie had, ondanks dat ik al jaren lang mee lees.
Even een voorstelrondje dan maar:
Wellicht dat sommige de forumnaam herkennen van fora als Autoweek, RTC, Flitsservice etc. Zo niet:
Achter 'adinsx' schuilt een 28-jarig autogek. Als autotechnisch ingenieur heeft zowel mijn werk als hobby alles te maken met auto's.
Aanraking met het oneerbiedig gezegd 'poetsen' kwam dankzij een Autoweek-forumlid die enkele clinics organiseerde waarbij Carclean ook aanwezig was voor de ondersteuning. De wellicht bekende Easterwood's.
Destijds had ik nog een Clio II RS182:
Hier is het allemaal mee begonnen eigenlijk. Het juist wassen van de auto, het kleien, polijsten, glace, wax. Etc. Veel geleerd van de mannen van Carclean.
Totaal drie clinics meegemaakt met een verzameling poetsspullen tot gevolg.
De Clio moest 3 jaar later het veld ruimen omdat ik wat anders wilde.
Ik verkocht de auto, reed een week in een oude Renault 19 kocht ik een Mégane II RS230 F1-team R26:
Met wat aanpassingen 265 paardjes onder de kap en domweg een briljante hothatch dankzij sperdif, recaro's etc.
Niet lang na die aankoop heb ik samen met een collega de auto geheel machinaal gepolijst.
Die collega had namelijk een DAP en ik niet...
Ook dat resultaat mocht er weer zijn...
Vanzelfsprekend waste ik de auto met de hand, bijna wekelijks en kreeg deze elke x-maanden en vers laagje wax.
Dan tot nu. Vanwege een functiewijziging moest de Mégane weg.
Ik ga meer kilometers rijden en dan is zo'n gepeperde RS niet heel portemonnee vriendelijk meer. Daarnaast mocht ik een leaseauto uitzoeken i.v.m. de nieuwe functie.
Na veel wikken en wegen gekozen voor een goedkope bijteller en na 2,5 maand wachten kwam woensdag de auto bij de dealer binnen:
Een Mégane III Estate GTline TCe130. Ja inderdaad halvering van het vermogen, maar wel nokvol met opties en luxe.
Bovenstaand op de 17" wintervelgen. De 18" wordt nu klaargemaakt.
Wellicht lastig te zien, maar de lak is een witte parelmoerlak.
En dan kom ik eigenlijk weer uit bij de orde van de dag. Ik zat namelijk weer eens in de webshop en het forum te neuzen omdat ik nieuwe spullen nodig heb voor de nieuwe auto.
Zaterdag 3 augustus mag ik de auto namelijk afleveringsklaar gaan poetsen. De verkoper (tevens kameraad) had al zo'n vermoeden dat ik het zelf wilde gaan doen, dus dat is ingepland. 8 augustus vindt de aflevering plaats overigens.
Nu kan ik op de witte lak natuurlijk niet BlackHole gebruiken, dus dat moet nu White Diamond worden als ik het goed heb. Verder nog wat pads en doeken.
Iemand tips voor MF doeken? Die van Meguair heb ik nu, maar zijn vrij prijzig.
Gister heb ik als 'vingeroefening' nog wel even vriendin's auto, een Twingo II van 2008, aangepakt.
Gewassen, gekleid (meguairs), wat krassen handmatig gepolijst (Monello), glace (BlackHole) en wax (Natty paste wax blue).
Voor de nieuwe witte heb ik dan toch alleen wat nieuwe pads, doeken en glace nodig? Of adviseren jullie andere dingen?
Al met al een lang verhaal, maar schrijven / informatieoverdracht is mijn werk hè. Sorry