• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies aankopen.

RemonV

Detailing chief
19 apr 2020
67
95
Dag mede cleaners!

Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een Seat Leon Cupra 280 (zoals op de avatar te zien is).
Nu heb ik al verschillende producten aangeschaft maar wil ik een grote stap maken door eventueel zelf te leren gaan polijsten.
Ik heb me al aardig ingelezen hier op het forum over hoe en wat.

Welke spullen ik al heb aangeschaft:
Lancia Foam Kit Artico Magico 5000ml
Monello Basic Wash Kit
Supershine XXL Wheelbrush
Basics of Bling Detailing Spray
Ultra Soft Chemical Resistant Dash Brush
2 emmer systeem waarvan 1 met Grit Guard.
Smooth Surface Clay Kit
Fusso Coat + Rain Drop Spray Coating Voordeelset - Light of Dark

En ik ben in bezit van verschillende doeken zoals:
2x Monello Senza Acqua
1x Doppino Drying Towel - 70x80cm
En nog wat merkloze doeken, maar moet zeggen de Monello's zijn het fijnste!

Nu wil ik voor het polijsten dus deze set aanschaffen https://www.carclean.com/nl/polishing-power-dap-evo-monello-raffini-evolution-pack.html
Met van elk 3 pads en de Peluche Bianco.

Maar nu vraag ik me af, wat moet ik nog aanvullen op de lijst om echt goed van slag te kunnen gaan?
Voor mijn gevoel mis ik namelijk nog wat spullen maar kan zelf even niet invullen wat ik dan nog mis.

Ik ben van plan om dit stappenplan af te gaan wat ik al meerdere keren heb door gelezen https://forum.carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4223/ (Toch denk ik stiekem het eerst uit te proberen op de caddy van de zaak en dan pas de cupra).

Verder wil ik met polijsten beginnen met de raffini mezzo polish en eindigen met de raffini finale finishing polish.
Ik wil met de medium beginnen omdat ik hier en daar wat swirls heb en wat krasjes maar geen erg diepe krassen of iets, dus ik verwacht de raffini veloce premium compound niet nodig te hebben.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een eventuele mooie aanvulling en/of tips!

Groetjes,
Remon.
 
Hey Remon. :D

Je was-arsenaal lijkt mij redelijk in orde, dus die eerste stap is al gemaakt.

De DAP-setjes zijn vrij compleet en dan kan je prima aan de slag. Echter zou ik je sowieso willen aanraden om bij de set ook kleine foampads te nemen voor op de bijgeleverde kleine backingplate. (Hoeveel? ... Minimaal één van elk natuurlijk en de rest is extra)

Ook een flesje Nanolex - EX om tijdens het polijsten (tussen hits door) de lak te ontvetten en je werk te controleren én om nadien een brandschone lak achter te laten voor eventuele wax/sealant/etc.

(Meerdere pads en doeken is sowieso handig of eigenlijk zelfs een must-have. Steeds moeten stoppen om je pad schoon te gaan maken of misgrijpen naar schone doeken = Kwalitatief Uitermate Teleurstellend)

Welke gradatie / combinatie van pad + polijstmiddel je nodig gaat hebben, dat is vooraf niet in te schatten. Lichte krasjes wil niet zeggen dat je met een fijne combi deze kan corrigeren. Als het een harde lak betreft, moet je wel de power hebben om deze binnen aanzienlijke tijd te kunnen wegslijpen.
 
Hey Remon. :D

Je was-arsenaal lijkt mij redelijk in orde, dus die eerste stap is al gemaakt.

De DAP-setjes zijn vrij compleet en dan kan je prima aan de slag. Echter zou ik je sowieso willen aanraden om bij de set ook kleine foampads te nemen voor op de bijgeleverde kleine backingplate. (Hoeveel? ... Minimaal één van elk natuurlijk en de rest is extra)

Ook een flesje Nanolex - EX om tijdens het polijsten (tussen hits door) de lak te ontvetten en je werk te controleren én om nadien een brandschone lak achter te laten voor eventuele wax/sealant/etc.

(Meerdere pads en doeken is sowieso handig of eigenlijk zelfs een must-have. Steeds moeten stoppen om je pad schoon te gaan maken of misgrijpen naar schone doeken = Kwalitatief Uitermate Teleurstellend)

Welke gradatie / combinatie van pad + polijstmiddel je nodig gaat hebben, dat is vooraf niet in te schatten. Lichte krasjes wil niet zeggen dat je met een fijne combi deze kan corrigeren. Als het een harde lak betreft, moet je wel de power hebben om deze binnen aanzienlijke tijd te kunnen wegslijpen.

Bedankt voor je reactie!
Voor de Nanolex - Ex had ik inderdaad een paar weken terug naar gekeken! Deze ben ik helemaal vergeten op mn lijstje en die ga ik dus toevoegen bedankt!
Evenals de kleine foampads, ook deze gaan op de lijst. Ik neem aan als ik logisch denk dat deze bedoeld zijn voor de wat kleinere oppervlakken?
 
Ik werk eigenlijk altijd met 2 verschillende breedtes tape, omdat een bredere tape soms net te breed is, maar soms is een smalle tape net iets te smal. Als je 2 breedtes hebt, kun je daar een beetje mee spelen met de breedte. Eventueel kun je de andere tape ook van een ander merk aanschaffen dan kom je er ook snel achter welk type tape je zelf prettig vind. Verder mis ik middel om de lak snel te kunnen inspecteren na een polijststap, zo'n middel is bijvoorbeeld Gyeon Prep, en ook spullen om te kleien vóór het polijsten mis ik.
 
Ik had al Smooth Surface Clay Kit in het lijstje staan en inmiddels in huis. Neem aan dat deze klei goed genoeg voor het polijsten is toch?
Ik had deze aangeschaft omdat deze weinig tot geen marring zou veroorzaken aangezien het eerst niet de bedoeling was om te polijsten haha
 
Ik heb geen ervaring met de Smooth Surface Clay Kit, maar ga er vanuit dat deze goed is, alleen iets te duur in verhouding met (goede) concurrenten.
 
Na wat zoek werk leek hij mij inderdaad ook iets duurder in verhouding met andere setjes. Maar goed wie weet bevalt die wel heel goed ‍♀️
 
Hey Remon. :D

Je was-arsenaal lijkt mij redelijk in orde, dus die eerste stap is al gemaakt.

De DAP-setjes zijn vrij compleet en dan kan je prima aan de slag. Echter zou ik je sowieso willen aanraden om bij de set ook kleine foampads te nemen voor op de bijgeleverde kleine backingplate. (Hoeveel? ... Minimaal één van elk natuurlijk en de rest is extra)

Ook een flesje Nanolex - EX om tijdens het polijsten (tussen hits door) de lak te ontvetten en je werk te controleren én om nadien een brandschone lak achter te laten voor eventuele wax/sealant/etc.

(Meerdere pads en doeken is sowieso handig of eigenlijk zelfs een must-have. Steeds moeten stoppen om je pad schoon te gaan maken of misgrijpen naar schone doeken = Kwalitatief Uitermate Teleurstellend)

Welke gradatie / combinatie van pad + polijstmiddel je nodig gaat hebben, dat is vooraf niet in te schatten. Lichte krasjes wil niet zeggen dat je met een fijne combi deze kan corrigeren. Als het een harde lak betreft, moet je wel de power hebben om deze binnen aanzienlijke tijd te kunnen wegslijpen.

Terug komend op de Nanolex EX, ik zie dat deze is uitverkocht. Wat voor alternatief zou jij eventueel nog aanraden? Is bijvoorbeeld de Q2M Prep een optie?
 
Bedankt voor je reactie!
Voor de Nanolex - Ex had ik inderdaad een paar weken terug naar gekeken! Deze ben ik helemaal vergeten op mn lijstje en die ga ik dus toevoegen bedankt!
Evenals de kleine foampads, ook deze gaan op de lijst. Ik neem aan als ik logisch denk dat deze bedoeld zijn voor de wat kleinere oppervlakken?
Hoi,

Heb je die Nanolex ten alle tijden nodig na het polijsten en voor het in de was zetten?