• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies aanpak nieuwe auto

Tubbs

Detailing rookie
19 nov 2019
8
12
Nog maar is een ander vraagje dan.
Als de auto afgeleverd word dus Hyundai Tucson zwart ,zou het dan verstandig kunnen zijn om hem eerst volledig te ontvetten met Gyeon prep.
Dan een poorboys blackhole aan brengen en daarna Sonax Polymer-netshield ?
En dan daarna terug afwassen en de Gyeon wetcoat er nog is overheen , zou dit slecht of overdone zijn en goede stappen voorlopig tot eerste polier beurt.

Thx in adv.
 
Als je Poorboys Black Hole gaat aanbrengen is het niet nodig om te ontvetten.
Maar ik denk dat het geen goed idee is om Sonax Polymer-netshield aan te brengen over de Black Hole heen, ze zal veel minder kunnen hechten nl. Dus daar moet je een keuze maken.
De Gyeon Wetcoat zou ik pas gebruiken als je hem de volgende keer wast.
 
Ik zou daar ook niet blind op insteken. Was hem eerst eens goed en kijk wat er gebeurd. Is het naar tevredenheid dan kun je ook met Wetcoat alleen vooruit. Hoe minder 'contact' hoe beter in dat geval.

Mocht het niet naar tevredenheid zijn dan zou ik zelf insteken op wassen én reinigen (ontijzeren, teer verwijderen, kleien) als basisstart voordat je de black hole en PNS aanbrengt. Daarbij zou het ook kunnen zijn dat er enige vorm van 'bescherming' is aangebracht door de 'oplever-poetser'; vaak iets wat "lekker" voedt en vult. Dit zou ik dan zelf ook weg willen hebben als het na het wassen niet voldoende oogt.

Black Hole bevat een paint cleaner dus enige vorm van bescherming zou deze wel open moeten breken, maar echt sterk is die niet als cleaner en betwijfel of deze het dan ook volledig af kan breken. Beter een rondje PB Professional Polish op de witte handpad in dat geval.

Vanwaar de combi black hole + PNS? Zoals hierboven al aangegeven houdt PNS meer van een schoon oppervlak. Black Hole + wax is een meer gebruikelijke combi. Maar goed, als je na het reinigen merkt dat het meevalt kun je ook alleen PNS toepassen.

Het is maar net hoe de auto zich presenteert!
 
Als je Poorboys Black Hole gaat aanbrengen is het niet nodig om te ontvetten.
Maar ik denk dat het geen goed idee is om Sonax Polymer-netshield aan te brengen over de Black Hole heen, ze zal veel minder kunnen hechten nl. Dus daar moet je een keuze maken.
De Gyeon Wetcoat zou ik pas gebruiken als je hem de volgende keer wast.
Ok Brad , ik zou de ontvetter gebruiken om dat ik niet weet wat de opleveraar er mee aangevangen heeft .
Dus best de PNS gewoon er zo overheen , maar dan wel eerst ontvetten met Gyeon prep of ook niet.
 
@ Roco

Stel je voor dat dat ze er een wax hebben opgezet ,kan ik daar dan zomaar de PNS overzetten , ik zou denken als je er PNS overzet je toch meer een een echt glas effect zou krijgen , wat juist mooi is.
Of zou dit niet veel verschil uitmaken tussen de PNS en de wetcoat
 
Ik heb geen ervaring met PNS (@dennisdennis-12), maar wat de ervaring op het forum aangeeft is dat PNS direct op de lak komt. Carclean geeft aan:

Voor een optimaal resultaat op het lakwerk is voorbehandelen met een detailklei en paintcleaner of polijstmiddel noodzakelijk. Daarna reinigen met Sonax Paint Prepare voor een optimale hechting.

Wetcoat is een prima product en geeft best een beetje glaseffect, maar ik verwacht dat PNS het sterker heeft en sowieso langer blijft zitten. Dat vergt echter wel meer voorbereiding.

PNS zou ik dus direct toepassen op de lak en dan moet deze eerst schoon. Mocht je het resultaat echter prima vinden wanneer je gewassen hebt, dan kun je enkel de wetcoat gebruiken en dit maandelijks herhalen. Dan hou je de lakstaat evengoed netjes bij en heb je ook zo min mogelijk contact. Dat zal de detailer die uiteindelijk je auto gaat doen wellicht ook fijn vinden.

Wetcoat kun je lukraak opspuiten en afspoelen: het is een spraycoat en door het gemak kun je het je ook veroorloven om dit bijvoorbeeld maandelijks te herhalen. Kijk anders eerst wat het oplevert als 'stand-alone'.
 
  • Leuk
Reactions: dennisdennis-12
Ok Brad , ik zou de ontvetter gebruiken om dat ik niet weet wat de opleveraar er mee aangevangen heeft .
Dus best de PNS gewoon er zo overheen , maar dan wel eerst ontvetten met Gyeon prep of ook niet.
De ontvetter gaat weinig of niets weghalen van hetgeen er de opleveraar op gesmeerd heeft. Dan wordt het kleien of fijn polishen. Dan pas die Sonax Polymer-netshield aanbrengen. Indien je kiest voor polishen kun je nadien het best bij dit product (Sonax) die Gyeon prep gebruiken. Ik vermoed dat je alles al gekocht hebt, anders zou ik zoals RoCo ook gaan voor de Black hole gevolgd door een wax. En nadien de Wetcoat.
 
ik ben het volledig met Brad eens dat je beter eerst licht kunt polijsten, en daarna ontvetten (met bijvoorbeeld gyeon prep of nanolex ex). Blackhole zou ik ook niet gebruiken onder PNS, juist omdat het een volledig schone lak nodig heeft.

Ik zou echter wel de voorkeur geven aan PNS over blackhole + wax, juist vanwege de standtijd maar ook vanwege de erg goed beading en sheeting. Naar mijn mening is PNS echt een ondergewaardeerd product, wat behoorlijk dicht in de buurt komt van echte coatings (op het gebied van sheating, beading, e.d.; de levensduur zit meer tussen wax/sealant en coating in).
 
  • Leuk
Reactions: Tubbs en RoCo