• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies en vragen

Future

Detailing rookie
25 nov 2012
2
0
Hallo allemaal!

Een aantal maanden geleden heb ik de DAP cursus gevolgd en nu dan ook daadwerkelijk de DAP aangeschaft.

MAAR nu je ineens de mogelijkheid hebt om deze machine te gaan gebruiken komen de vragen!! Ik hoop dat jullie me daar antwoord op kunnen geven :)

1. Wanneer je de auto gepolijst hebt, is het dan nodig om deze eerst helemaal af te nemen met iets? Of kun je direct daarna een glaze + wax aanbrengen?
2. Nu heb ik de machine (DAP Powerpack) aangeschaft maar ben ik eigenlijk vergeten een glaze hierbij te bestellen, is het nu zo dat je met Black Hole en White diamond eigenlijk alle auto's aan kunt?
3. Ik heb thuis een potje Collinite 915 staan, is dit als wax met de machine aan te brengen? Of is het toch verstandig om EX-P als wax aan te schaffen? En kun je de wax direct aanbrengen nadat je de glaze uitgepoets hebt?
4. Kan ik de glaze + wax (Collinite 915, EX-P) net een witte pad aanbrengen of heb ik daarvoor iets anders nodig?
5. Ik ben helemaal vergeten hoe het schoonmaken van de pads ging, het is voorgedaan tijdens de clinic alleen het enige wat me bijstaat was het rustig ronddraaien onder de kraan maar verder???

Excuses voor al deze vragen, maar hoop dat iemand (misschien een deel) van mijn vragen kan beantwoorden!

Alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groet :-)^
 
1 - Na het polijsten is het raadzaam om de auto te ontvetten middels Eraser of IPA. Eventueel wassen ná het ontvetten is ook goed, zo ben je alle polijststof kwijt.

2 - BH wordt voornamelijk gebruikt voor donkere lakken en de WD voor lichtere lakken. Ik persoonlijk zou even wachten zodat de glaze even kan uitdampen en optimaal kan hechten aan de lak.

3 - alle waxen en/of sealants kun je machinaal aanbrengen. Vaste wax gewoon een beetje met je vinger masseren en dan op een finishing pad smeren. Ik ben een groot voorstander van handmatig aanbrengen. Zo heb je toch meer fingerspitzengefühl

4 - ik zou een finishing pad gebruiken, deze hebben namelijk geen cuttingfactor, oftewel een polijstende werking. Je kan hiervoor een rode, blauwe, zwarte pad nemen.

5- onder de kraan met een drup wasmiddel, deze inmasseren en dan onder de kraan afspoelen. Hier vindt je een mooi voorbeeld fimpje
 
nicknameless;319153 zei:
1 - Na het polijsten is het raadzaam om de auto te ontvetten middels Eraser of IPA. Eventueel wassen ná het ontvetten is ook goed, zo ben je alle polijststof kwijt.

2 - BH wordt voornamelijk gebruikt voor donkere lakken en de WD voor lichtere lakken. Ik persoonlijk zou even wachten zodat de glaze even kan uitdampen en optimaal kan hechten aan de lak.

3 - alle waxen en/of sealants kun je machinaal aanbrengen. Vaste wax gewoon een beetje met je vinger masseren en dan op een finishing pad smeren. Ik ben een groot voorstander van handmatig aanbrengen. Zo heb je toch meer fingerspitzengefühl

4 - ik zou een finishing pad gebruiken, deze hebben namelijk geen cuttingfactor, oftewel een polijstende werking. Je kan hiervoor een rode, blauwe, zwarte pad nemen.

5- onder de kraan met een drup wasmiddel, deze inmasseren en dan onder de kraan afspoelen. Hier vindt je een mooi voorbeeld fimpje

Top bedankt voor de vele antwoorden!! kan ik een hele hoop mee!

- Enkel over het ontvetten vroeg ik me af of dit een noodzaak is? Ik begrijp dat het wel beter is maar het is dus niet persee nodig om het oppervlak na het polijsten en voor het glazen te reinigen?

- Kan ik trouwens Collinite 915/ EX-p zonder problemen over de 2 genoemde glazen verwerken?

Daarnaast had ik een vraag waar ik eigenlijk ook geen antwoord voor kan vinden, bij eventuele kleine oppervlakken en hoekjes en geultjes (de vorm van de auto dus) hoe kom je daar met een pad bij? Ik begreep dat er natuurlijk verschillende grote pads zijn enkel kan je voor geultjes (die vaak over het dak lopen) en scherpe hoeken daarmee nog niks bereiken?? En de pad gaan aandrukken in geultjes lijkt me ook niet de bedoeling..

Nogmaals heel erg bedankt voor de antwoorden!!

Gr
 
Je moet, nou ja moeten is een groot woord...., het is verstandig om de lak te ontvetten omdat je dan een betere hechting creeërt voor de volgende stap en dus een langere standtijd.

Voor kleinere, moeilijk bereikbare, plekken, kun je een witte, oranje of zwarte handpad nemen.