• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd over foam spuitlans

Dreier-Reihe

Detailing guru
15 feb 2016
548
128
40
Breda
Hoi,

ik ben er over aan het denken om te gaan foamen. Heb zelf een 10 jaar oude Gamma HD reiniger, beetje instapmachine maar ik wil, zeker op korte termijn, niet verder investeren in bijvoorbeeld een mooie Nilfisk. Echter ik wil wél kunnen foamen. Dus dacht ik hee, waarom niet gewoon een spuitlans op de oude HD van de Gamma.

De vraag is, gaat een Lancia passen, en zo ja, welke Lancia heb ik dan nodig. Hoop dat iemand raad weet.

IMG_0284_zpsicmf3afl.webp

IMG_0285_zpsb4oycf3y.webp

IMG_0286_zps0ybqylgt.webp

Of een foam lans gaat passen op jou HD hangt van de koppeling af die bij je lans zit.
Tot nu toe ben ik alleen nog maar nilfisk, karcher en kranzle koppelingen tegen gekomen voor de lanzen.

Ik zou zeggen Google eens even of er koppelingen bestaan voor jou HD.

@Ferdy, dankjewel. Had al gezocht op het internet maar ik kan niet vinden van mijn HD. De foto's heb ik bijgevoegd in de hoop dat iemand mij kon bevestigen dat de Lancia Foamlans voor Karcher gaat passen. Hij lijkt er namelijk heel erg op met die bajonetsluiting...

Dat zul je dan zelf eens moeten proberen.
Misschien kan je de koppeling van jou spuitlans opmeten en kan iemand anders dat vergelijken op zijn monello foam lans?

En anders iemand in de buurt zoeken die een monello lans voor karcher heeft.

Denk ook dat het niet erg is om eentje te bestellen bij carclean en mocht het echt niet passen om retour te sturen?

Ik denk het dus ook. Iemand in de buurt van Maastricht met een Kärcher/ snowfoam bajonet aansluiting? En ach, anders een reden om te bestellen en te proberen.

Danku, foamen moet gepromoot worden!!

Ik heb hier een Karcher foamlans staan.. Ik loop zo gelijk even naar boven om hem op te meten.. Is geen Monello, maar het eerste type dat 6 jaar terug door carclean werd geleverd. Werkt nog steeds super en waterdicht.. Straks meer info!

Edit: zie bijgevoegd bestand.. Volgens mij zou je zo alle maten moeten hebben om te controleren of je huidige foamlans overeen komt met de Karcher aansluiting!

Bijlagen

• Karcher aansluiting foamlans.webp
    Karcher aansluiting foamlans.webp
    7,7 KB · Weergaven: 272
Laatst bewerkt:
@Xsara Coupe super bedankt!

Ik zal komende week even meten, maar het heeft er alle schijn van dat het passen gaat, zeker omdat gamma deze serie in de markt zette als namaak Kärcher. Ik laat het zeker even weten hier!

Hoop zo op sneeuw in Mei

Net even gemeten, deze maten komen overeen met de schematische weergave van Xsara Coupe.

Nu even sparen, en dan komt de Lancia! Bedankt allen

@Michiel508 Ik heb de Monello - Lancia Foam Kit for Karcher > https://www.Carclean.com/product/Monello/Lancia_Foam_Kit_for_Karcher_LANCIAKAR_102668

de bajonet pootjes van een echte Karcher zijn 18mm breed. De pootjes van mijn HD zijn 10mm breed. (zie voor foto's dit topic). Ik heb dus de buitenkanten van de pootjes van de lans af moeten snijden en ronden, zodat het door de opening van mij HD past. Overigens kan dit geen kwaad, want de pootjes hebben als enige functie om de lans vast te houden, het blijft waterdicht!

Ik neem aan dat dat bij jou ook het probleem is, aangezien de aansluiting verder 100% overeen komt. Laat maar weten, succes!

• Leuk
Reacties: Michiel508
@Michiel508 EDIT: Check ook even dit topic, wellicht is het dit probleem, en dan heb je een wellicht een Bosch aansluiting nodig. Maar daarvoor moet je je Topcraft even bekijken...
https://forum.Carclean.com/threads/aansluiting-topcraft-en-kaercher.10264/