• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd over mijn stappenplan

wrc1

Detailing trainee
29 sep 2015
33
40
Met de mooie kortingen die er zitten aan te komen op cc wil ik mijn product lijst aanvullen om de komende winter maanden de auto eens goed te verzorgen. Hierbij mijn stappenplan dat ik zal volgen (niet machinaal) :

- auto wassen met born tot mild shampoo met de wash mitt en drogen met de nodige droogdoekken van monello
-auto kleien met monello dolce Verde klei met Poorboys World - Spray and Wipe
- hierna zou ik de lak reinigen met Poorboys World - Professional Polish
- hierna behandel ik de auto met Poorboys World - Black Hole
- als laatste zou ik kiezen voor Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 (voor de zomer maanden) en nu voor de winter zou ik kiezen voor de Collinite - Super DoubleCoat Wax No. 476S
- velgen behandel ik eerst monello non Ferro en daarna met Poorboys World - Wheel Sealant

Zijn er stappen in mijn plan dat ik kan overslaan ? Het betreft hier een auto met lak in goede staat (amper swirls) zijn er eventueel producten die elkaar overlappen of elkaars werking teniet doen ?????

Dit zou ik dus nog moeten aanschaffen, de rest heb ik al zowel droogdoekken,microvezeldoeken,... als pads. Nog aan te schaffen :

-
monello dolce Verde klei met Poorboys World Spray and Wipe
- Poorboys World Professional Polish
- Poorboys World - Black Hole
- Liquid Insulator Wax No. 845
- Collinite Super DoubleCoat Wax No. 476SS

Verder zou ik nog Auto Finesse - Verso All Purpose Cleaner,Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black,Meguiars - ScratchX 2.0 aankopen. Scratchx zou ik gebruiken om de de lak aan de handvatten aan de deuren te behandelen want daar zitten kleine krasjes in.

Het is een hele boterham en een serieus hap uit mijn budget daarom kom ik hier eerst vragen of alles goed is zo voordat ik alles aankoop.

Alvast bedankt.

PS : mijn eerste post een tijdje geleden sprak ik enkel van een shampoo aan te kopen en iemand sprak mij aan dat dit nog maar het begin zou zijn van een verslavende hobby, ik lachte toen, maar potverdorie die kerel had gelijk !!!!
 
Hey WRC,

Je stappenplan lijkt mij prima. Je kon elke stap, die bij handmatig detailen nodig zijn, zo wel doen.

Wassen & drogen met juiste shampoo, washandschoen en droogdoeken.
Kleien met prima klei en detailerspray-claylube.
Chemisch reinigen met een prima cleaner.
Voeden met een prima glaze.
Beschermen met een prima wax voor de wintermaanden, prima wax voor de zomermaanden.
Velgen ontdoen van ijzerdeeltjes en reinigen, alvorens een wheelsealant.

Wat betreft de wax; Beide waxen zijn prima waxen. Als je de kosten wilt drukken, kan je naar mijn idee ook gewoon 1 van de 2 bestellen.
Wat betreft de APC; Ik heb persoonlijk geen ervaring met de versie van AutoFinesse. Wél gebruik ik zelf de APC+D van Poorboys. Dit is een goede APC + Degreaser.
Wat betreft een product om kleine krasjes te verwijderen; Ook hier heb ik geen ervaring mee. (Scratch X) omdat ik zelf gewoon polijst met een DAP.

Ik weet niet zeker of het verstandig is, maar misschien is het een idee om ná de cleaner de auto nogmaals te wassen. Dit om de lak zo schoon mogelijk te krijgen voordat je een wax aanbrengt.
Als je polijst gebruik je immers een ontvettende product zoals Gyeon Prep om de boel lekker schoon te maken alvorens een bescherming, misschien ook slim om iets dergelijks ná een cleaner te doen.

Misschien dat iemand anders hierover kan meedenken.


Greetz
 
Ik zou maar één ding veranderen in je stappenplan, en dat is dat ik zou drogen ná het kleien.

Voor de krassen rondom de handvatten zou ik eerst eens kijken of je die niet (grotendeels) weg krijgt met een beetje Prof Polish op een doek. Dat heeft bij mij tot goede resultaten geleid. Dan hoef je de Scratch X niet aan te schaffen.

Daarnaast lijkt het mij niet nodig om na het gebruik van de cleaner de auto nogmaals te wassen. Een cleaner is bedoeld als laatste stap voor het aanbrengen van wax of sealent, zoals ook in de productbeschrijving te lezen is. Ook breng je hierna nog een glaze aan die ook een reinigende functie heeft, dus nogmaals wassen lijkt mij overbodig.
 
Ik snap niet echt waarom je de 845 en de 476 aan zal schaffen... Beide waxen zijn vrijwel het zelfde alleen heeft de 476 een wat langere standtijd... Zal die lekker het hele jaar gebruiken dan.
 
Tja omdat ik hier veel lees op het forum dat ze die ene gebruiken in de winter en de andere in de zomer. Bedankt voor de tip. Ga die andere ook van mijn lijstje halen.

Dus jij zou mij aanraden om enkel de 476 aan te kopen en deze het hele jaar te gebruiken ?
 
wrc1 De meeste mensen raden twee verschillende waxen aan omdat ze toch al enorm veel verschillende waxen/sealants/coatings in huis hebben. Met alleen de 476 ben je ook prima af.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Iedereen bedankt voor de antwoorden. Heb de volgende bestelling geplaatst bij cc en reeds ontvangen :
- Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
-
Poorboys World - Professional Polish
-Poorboys World - Black Hole
-
Poorboys World - Spray and Wipe
-Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
-
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845
-Monello - Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram
 
Jullie gebruiken de APC +D dus om de auto-lak nogmaals te reinigen ná het kleien en voor het aanbrengen van glaze en wax......?
 
Ik zou daar zeker geen APC voor gebruiken.

Een paintcleaner als Professional Polish is daar meer geschikt voor.
Of als je aan het polijsten bent geweest iets als Gyeon Prep om residu van polijstmiddel te verwijderen.