Morgen ga ik een fiat 500 van een vriendin een full detail geven. Ze heeft de auto 2 weken geleden gekocht met slechts 200km op de teller (demo auto). Toen ze vorige haar nieuwe aanwinst kwam showen, vond ik zelf dat de auto er echt netjes bij stond. Zelfs na een rondje met de brinkman, kon ik geen krassen of swirls vinden! Het enige wat me irriteerde was dat men het antenne pootje niet had afgeplakt tijdens het waxen, want deze was voor een deel wit uitgeslagen.
Toch wil ik deze auto een full detail geven, maar had graag van jullie wat advies gekregen. Uiteraard begint de detail met een grondige was- en kleibeurt. Helaas heb ik geen iron-x meer, dus die stap sla ik over. Maar dan? Zoals gezegd kon ik geen krassen en/of swirls vinden, dus hoe zouden jullie dit aanpakken?
De polijstmiddelen in mijn collectie is van de monello reeks (inizio, mezzo en finale) en heb tevens ook alle kleuren pads voor de dap900. Morgen zal ik de auto nog eens grondig inspecteren, maar mocht ik weer niks tegen komen aan imperfecties, is het dan voldoende om onderstaand stappenplan na het wassen en kleien aan te houden, of sla ik misschien iets over of doe ik het wellicht verkeerd?
- lichtjes polijsten met finale met lichtgroene pad
- na lopen met ipa
- blackhole met zwarte pad
- sealen met pb exp
- aftoppen met pb natty's paste blue
Uiteraard doen we ook de bandjes en trims, maar het gaat mij nu even om de lak.
Het gaat trouwens om deze kleur auto
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Alvast bedankt voor jullie advies.
Toch wil ik deze auto een full detail geven, maar had graag van jullie wat advies gekregen. Uiteraard begint de detail met een grondige was- en kleibeurt. Helaas heb ik geen iron-x meer, dus die stap sla ik over. Maar dan? Zoals gezegd kon ik geen krassen en/of swirls vinden, dus hoe zouden jullie dit aanpakken?
De polijstmiddelen in mijn collectie is van de monello reeks (inizio, mezzo en finale) en heb tevens ook alle kleuren pads voor de dap900. Morgen zal ik de auto nog eens grondig inspecteren, maar mocht ik weer niks tegen komen aan imperfecties, is het dan voldoende om onderstaand stappenplan na het wassen en kleien aan te houden, of sla ik misschien iets over of doe ik het wellicht verkeerd?
- lichtjes polijsten met finale met lichtgroene pad
- na lopen met ipa
- blackhole met zwarte pad
- sealen met pb exp
- aftoppen met pb natty's paste blue
Uiteraard doen we ook de bandjes en trims, maar het gaat mij nu even om de lak.
Het gaat trouwens om deze kleur auto
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Alvast bedankt voor jullie advies.