• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd voor gele seat ibiza cupra

Knoepert1988

Detailing trainee
27 mei 2013
22
45
36
Wezep
Hoi mensen,

Ik wil een keer de Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml proberen. Als ik het volgende stappen plan onderneem, doe ik het dan goed?

1. Poorboys World - White Diamond - 473ml
2. Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
3. Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml

Alvast bedankt voor de reacties

Had een tijdje geleden dezelfde vraag. Mailtje die ik terugkreeg van carclean.

Hallo Gaetan,

Sowieso bevat de 845 carnauba dus een sealant is het sowieso niet.

Hooguit een hybride áls er ook polymeren in zitten maar dat weten we niet.

Bovendien bevat de 845 heel veel oplosmiddelen, het ruikt ook vrij chemisch.
De vraag is wat er met je EX-P gebeurt op het moment dat je de 845 aanbrengt.

Ik kan het nooit bewijzen maar ik denk dat de EX-P dat niet zo leuk vindt.

De 915 is een betere keuze maar dan wel minimaal de volgende dag.

Sowieso wordt het toppen van een sealant erg overdreven. Zeker in de winter ga je de toegevoegde glans nooit zien met het sombere weer.

Twee laagjes van hetzelfde product is dan net zo effectief, zo niet beter.

Met vriendelijke groeten,

Carclean.com

Dennis Frank

Het beste is dan om als glaze white diamond te gebruiken om vervolgens te toppen met de EXP oftewel de 845.

Er is volgens mij iets nieuws toegevoegd aan de Collinite FAQ: http://www.collinite.com/about-us/faqs/

"All 3 contain copious amounts of wax-both rare Brazilian carnauba and premium synthetic polymers."

476, 845 en 915 = 'hybride'.

Verder helemaal eens met Dibuzz' antwoord. Lekker 2 laagjes van één product kiezen.

hmmzz...wilde binnenkort mijn nieuw aangeschafde PB exp uit gaan proberen door de gebruikelijke procedure te volgen qua wassen/kleien/polijsten en vervolgens af te ronden met white diamond, exp en natty's paste.
Het gaat toch niet alleen om glans, maar ook om de bescherming die het geeft? En de beading?

Twee laagjes EX-P zal zeker niet minder bescherming geven dan een laagje EX-P en Natty's. Glans is ook niet zo spannend in de wintermaanden, blijft alleen de beading over. De een vindt het belangrijk, de ander niet.
Persoonlijk denk ik dat bescherming het voornaamste is in de wintermaanden en glans en beading zou ik lager zetten op de ladder van belangrijkheid :)

Maar het is altijd een persoonlijke keuze. Wat ik nu vaak meemaak zijn klanten die denken dat het ook echt moet. Of er geen bescherming is als je de EX-P niet zou toppen en zo is het niet natuurlijk.
Vindt je het leuk, zeker doen maar in principe is het niet nodig aangezien EX-P al de bescherming is.

Wat ik uit een oud topic begrijp is dat een veelgebruikte manier is om een laag aan te brengen, 30 minuten wachten, uitvegen en dan gelijk een nieuwe laag? Ben best bereid om eens te kijken of ik verschil zie:-)^

Ik heb zelf momenteel een combinatie van Wolfgang sealent 3.0 en collinite op de lak.
Mijn ervaring is dat het er al vanaf september op zit en tijdens het rijden vliegen de druppels van de lak.
Voordeel van collinite 845 = standtijd en makkelijk te verwerken.
Ik zou de voorgestelde combo gewoon proberen.
2 laagjes van 1 product = ook 1 optie