• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

advies gevraagd

hks1000

Detailing rookie
29 aug 2009
3
0
Hallo ik ben sinds kort begonnen Meguiars te gebruiken.

Ik heb de volgende spullen nu:

Emmer met gritguard
Gold Class™ Car Wash Shampoo & Conditioner
Microfiber Wash Mitt
Hot Rims All Wheel Cleaner
Water Magnet Drying Towel
Smooth Surface™ Clay Kit
ScratchX®
NXT Generation Tech Wax® 2.0
Even-Coat™ Applicator Pad
Supreme Shine® Microfiber towel
Ultimate Quik Detailer®
Gold Class Trim Detailer

Ik heb laatst me auto gewassen met de gold class shampoo, ben daarna gaan kleien met quick detailer. Lak zag er heel stuk beter uit. Heb er wel bijna het flesje quik detailer er doorgejaagd. Heb ik teveel gebruikt of is dat normaal?
Er zat ook een cleaner wax bij de kit, deze heb ik niet gebruikt.

Heb daarna de auto gewaxt met de nxt tech wax. Resultaat was ok. Maar ik wil toch een diepere glans. De auto is zwart.

Nu zat ik eraan te denken om de volgende spullen erbij te kopen:

Extra emmer met gritguard, dan heb ik 2 goeie emmers.
Meguiars Versa Angle Wheel Face Brush, heb nog geen goeie velgen borstel
Supreme Shine® Microfiber towel x2
Even-Coat™ Applicator Pad x2
Deep crystal paint cleaner
Deep crystal paint polisher
NXT All metal polish, voor de velgen, heb alu velgen met een gelakt hart en gepolijste rand.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Wat mis ik nog om tot een perfect resultaat te komen? of adviseren jullie toch een ander pakket?

Ik kreeg tips op een ander forum, om ipv de DC paint cleaner en paint polisher te kiezen voor een Dap500 machine met de M105 en M205.
Wat is jullie advies? En Kan ik ook nog een M16 gebruiken na de NXT tech wax?? En wanneer gebruik ik de Ultimate QD???

Allereerst welkom! Ik weet niet of je je al had voorgesteld in het daarvoor bedoelde topic. Het is uiteraard niet verplicht, maar het wordt wel gewaardeerd. ;)

Moeten je spullen per se van Meguairs zijn? Carclean levert zelf ook goede spullen, waaronder een goede velgenborstel. Gebruik even de zoekfunctie, want ik dacht dat er nog wel een aantal topics over zijn.

Een hele fles quick detailer leeg met kleien is wel veel. Gebruik voor het kleien volgende keer Last touch of Poorboy Spray&Wipe. Beide kun je verdunnen met water (1:1), dan wordt het nog goedkoper. De NXT wax is een syntetische wax en bevat tevens een milde cleaner. Het is dus eigenlijk meer van hetzelfde.

Ik zal me binnenkort efe voorstellen.

Hoeft niet perse Meguiars te zijn, maar heb alle andere spullen al van Meguiars. Heb ook bijna alles bij carclean gekocht.
Dus kan beter last touch kopen ipv een fles quick detailer. Thanks voor de tip.

Wat kan ik het beste gebruiken dan in samenwerking met de NXT wax? Zie ook nog mijn andere vragen in de 1e post.

Ik vind de NXT een overgewaardeerde wax (is ook eigenlijk meer een alles in 1 product), de duurzaamheid is nu ook niet om over naar huis te schrijven in vergelijking met andere waxen uit dezelfde prijsklasse. Ik zou zelf gaan voor de Natty's, zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding en kan zonder problemen over de NXT worden aangebracht.

Extra emmer met gritguard, dan heb ik 2 goeie emmers.
->Goed ,altijd met 2 emmers werken ,maar je kan net zo goed voor de Gritguard emmers gaan.

Meguiar's Versa Angle Wheel Face Brush, heb nog geen goeie velgen borstel
->Daytona detail brush + Mothers Wheel brush + een kwalitatief goede detail kwast (Carclean zelf).

Supreme Shine® Microfiber towel x2
->Cobra of Poorboys doeken.

Even-Coat™ Applicator Pad x2
->Afhankelijk voor wat ze moeten dienen ,voor paintcleaners & polijstmiddelen kan je beter naar de Lake Country hand pads kijken.

Deep crystal paint cleaner
Deep crystal paint polisher
->Er zijn betere producten voor dat geld ,zoals Lime Prime ,Poorboys Prof. Polish ,...

NXT All metal polish, voor de velgen, heb alu velgen met een gelakt hart en gepolijste rand.
->Fijn product ,wel alleen op de rand gebruiken.

Wat mis ik nog om tot een perfect resultaat te komen? of adviseren jullie toch een ander pakket?
->Oefenen ,je techniek perfectioneren ,je kan de duurste producten kopen maar zonder inzicht zijn ze waardeloos.

Ik kreeg tips op een ander forum, om ipv de DC paint cleaner en paint polisher te kiezen voor een Dap500 machine met de M105 en M205.
->Machinaal werken zal altijd betere resultaten geven ,de M105/205 zijn wel compleet andere producten ,die in combo met een machine wellicht betere resultaten zullen geven. Bekijk het eens goed ,lees het forum eens goed door. Je zal toch snel naar die machine gaan kijken.
Het DAP start pakket in combo met de Monello's is een ideaal pakket om mee te beginnen.

Wat is jullie advies? En Kan ik ook nog een M16 gebruiken na de NXT tech wax?? En wanneer gebruik ik de Ultimate QD???
->UQD kan je na de wasbeurten gebruiken. Je kan de M16 inderdaad na de NXT gebruiken ,maar ik zou zeggen gebruik die tijd liever om 2 lagen M16 te zetten.