• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagt beginner

polo9n3silverbird

Detailing rookie
16 sep 2008
18
0
Hallo allemaal,

ik zit nu al een aantal weken op het forum rond te neuzen en wil vandaag of morgen mijn eerste pakket gaan bestellen, poetsen deed ik voorheen altijd eenvoudig (gold class shampoo en dan de Gold Class vloeibare Wax)

nu heb ik een vw polo uit 2007 en de kleur heet silverbird (net 1 tintje donkerder dan zilver)

ik heb voor mezelf het volgende stappenplan bedacht, hebben jullie nog enige toevoegingen/tips en/of ideeen? ik wil graag voor een extreme Wet-look en breng alles met de hand aan(met pads).

1 wassen met gold class shampoo met washmitt
2 Kleien met Meg Claykit
3 Meg Paint Cleaner
4 Poorboys White Diamond OF Meg Crystal Polish
5 M16 Wax

-Ramen met NXT glass cleaner
-trim detailer voor raamrubbers en roosters in bumper
-Shining Monkey No Spitting Tire Shine voor de banden

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

gr
ronald
 
Hee Ronald,

Ik denk dat je zo een hele mooie combi hebt. Ik zou wel de White Diamond kiezen, omdat deze net even meer 'sparkle' heeft voor lichte kleuren dan de Step 2 Polish. Zeker samen met de M16 is dit een mooie combinatie.

Je kan nog overwegen om een Sealant, zoals de M21 (Synthetic Sealant van Meguiar's) of de EX-P van Poorboy's, ertussen te plaatsen.

De Trim Detailer zou ik zelf niet zo snel adviseren. Het product werkt weliswaar goed, maar staat erom bekend dat het vlekkerig kan zijn na een regenbui. Zeker nu we in de herfst zitten, denk ik dat je beter kan kijken naar de Trim Restorer of de Natural Look van Poorboy's.

Suc6!
 
owke bedankt:) maar kan ik niet beter de black hole nemen ipv de white diamond?
de lak van de auto is nog vrij nieuw dus het lijkt me niet zinvol om nu al met de SSR serie te beginnen of begrijp ik dit verkeerd?
en is de M21 met de hand aan te brengen dan? en geldt dit ook voor de m7?

hier nog even de kleur van de auto:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
White diamond is toch ook geen SSR, of begrijp ik het nu verkeerd? :D

Black hole is een glaze voor donkere kleuren, white diamond een glaze voor lichte kleuren!
 
Ik denk dat het een vraag was..
Jy bedoeld moet ik nu al de SSR aankopen..?

Advies : Laat die paint cleaner achterwege en koop een flesje SSR 1 of 2 ,werkt veel makkelijker en doet hetzelfde.

-Wassen
-Kleien
-SSR
-White Diamond
-Wax

Vergeet ook niet genoeg pads & doeken te bestellen..Liefst 2 doeken per product en minstens 1 pad per product.
Een voorraad hebben liggen is altijd makkelijker. :ja

Mss eventueel ook een sealant ,maar dat had Tim al gezegd..
 
ja pads en doeken bestel ik ook, maar de black hole is toepasbaar op mijn kleur? want ik vind het een beetje een licht/donker twijfelgeval...

maar welke sealant zouden jullie mij dan aanbevelen?

gr
ronald
 
Mijn mening is White Diamond de betere optie..

Als Sealant zou ik voor de Ex-P kiezen.. Aangezien je toch meer naar de Poorboys kant aan het leunen bent.
 
owke bedankt, dus voor de PERFECTE WETLOOK met mijn kleur auto is het volgende:

wassen (gold class meg)
kleien (meg claykit)
SSR 1 (PB)
White Diamond (PB)
Ex-p (PB)
M16 (meg)

of zijn er nog andere opties?

gr
ronald
 
er zijn natuurlijk meerdere opties, maar het gaat erom wat je lekker vind werken en welk merk je voorkeur heeft. en zo heeft iedereen zijn eigen systeem

het belangrijkste is is dat je een goede voorbereiding treft en elke stap volledig uitvoerd. qua glans zal het niet echt niet zo veel verschillen hoor.

gewoon doen!:cool:
 
Tim zei:
Hee Ronald,

Ik denk dat je zo een hele mooie combi hebt. Ik zou wel de White Diamond kiezen, omdat deze net even meer 'sparkle' heeft voor lichte kleuren dan de Step 2 Polish. Zeker samen met de M16 is dit een mooie combinatie.

Je kan nog overwegen om een Sealant, zoals de M21 (Synthetic Sealant van Meguiar's) of de EX-P van Poorboy's, ertussen te plaatsen.

De Trim Detailer zou ik zelf niet zo snel adviseren. Het product werkt weliswaar goed, maar staat erom bekend dat het vlekkerig kan zijn na een regenbui. Zeker nu we in de herfst zitten, denk ik dat je beter kan kijken naar de Trim Restorer of de Natural Look van Poorboy's.

Suc6!

Die vlekkerigheid kan je goed opvangen door je doek waarmee je de Trim detailer aanbrengt goed uit te wrijven.
Je brengt het op op de doek, dan wrijf je de doek langs elkaar zodat het product goed in de doek zit.
Als je het nu gaat opbrengen moet je wel meerdere keren over hetzelfde deel gaan om het netjes en gelijkmatig aan te brengen maar als je het te dik aanbrengt dan vlekt het inderdaad heel erg als het geregend heeft.
 
ok, maar is dan Trim Restorer niet veel eenvoudiger om te gebruiken? of is dit minder goed?

en wat vinden jullie van mijn laatste lijstje?

gr
ronald
 
polo9n3silverbird zei:
welke wax zou ik eigelijk beter kunnen gebruiken op mijn kleur voor een mooie wetlook?


natty's of M16?

elders op dit forum staat een review van Dibbuz van de Supernatural op zijn Leon (iets donkerder dan jouw auto), met een prachtige wetlook! Alle waar naar z'n geld uiteraard. Ik zelf gebruik de Natty's (Blue, de auto is zwart) met een mooi, diep resultaat.
 
Overweeg ook de Collinite 476s wax eens.
Sommige poetsers (zoals ik) zweren erbij. Vergelijkbare 'bead' als de M16 en een grote 'winterhardheid'.
 
polo9n3silverbird zei:
...dus voor de PERFECTE WETLOOK met mijn kleur auto is het volgende...
ronald

Ik zal je uit de droom helpen, die PERFECTE wetlook ga je niet krijgen. Daarvoor is A de kleur van je wagen ongunstig, hoe donkerder de kleur hoe beter de wetlook en B je hebt last van het zgn. sinaasappeleffect, je lak is dus niet perfect glad.
Als er licht op je lak komt kaatst het diverse kanten op, bij een perfect gladde lak zal veel meer licht terugkaatsten en dus een diepere look creeeren:
lak.jpg


Je kan uiteraard wel het maximale eruit halen maar soms verwachten mensen echt die showautoglans maar ze vergeten dat die speciaal gespoten en daarna helemaal strakgeschuurd en gepolijst worden. Dat gebeurt niet met de "normale" auto's... helaas...
 
ja daar was ik inderdaad al van op de hoogte (het sinnasappeleffect enzo) vind het erg jammer dat autos fabriek af zo slecht gespoten worden , je zou het bijna opnieuw laten doen:p

ook heb ik mijn kleur (qua glans) niet mee maarja toch zou ik met al deze "tegenslagen" het maximale eruit willen

denk dat ik dan toch voor de M16 ga:) straks even bestellen,

kortom dit word hem:

wassen (gold class meg)
kleien (meg claykit)
SSR 1 (PB)
White Diamond (PB)
Ex-p (PB)
M16 (meg)

klopt dit allemaal nog?

gr
ronald
 
Sinaasappeleffect is nooit geheel te voorkomen.
100% gladde lak kan alleen gerealiseerd worden door de lak extra dik op te brengen, deze glad te schuren, gevolgd door polijsten. Dat kost uiteraard veel centjes...
 
HansA8 zei:
Sinaasappeleffect is nooit geheel te voorkomen.
100% gladde lak kan alleen gerealiseerd worden door de lak extra dik op te brengen, deze glad te schuren, gevolgd door polijsten. Dat kost uiteraard veel centjes...

Of de delen horizontaal (liggend deel) te spuiten. Maar eerlijk gezegd vind ik lak waar de normale fabrieksoriginele strucuur op zit op de verticale delen, mooier dan een deel dat glad geschuurd en vervolgens gepolijst is.