• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies m.b.t. krasjes/swirls

Willy Wonka

Detailing trainee
24 apr 2011
23
35
Hi

Ik heb een Alfa 159 SW gekocht. En hier zitten wat gebruikerssporen, krasjes en poetskringen op.
We1UbND.jpg



Poetskringen krijg ik er wel uit gepolijst.

Achterbumper zit een lange rij met dit soort krasjes.
De lak is niet door tot op de grondlaag. Ik vermoed dat dit ook wel eruit te polijsten is.

gCh1roC.jpg


Met de hand heb ik weinig zin in, en brengt niet het gewenste resultaat heb ik het vermoeden.
Nu was ik benieuwd of het machinaal met dit apparaat te doen is?
Wel duur voor die ene keer dat ik het gebruik. Maar ik ga mij anders irriteren aan die plekjes.

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Dual_Action_Power_System_G3500_102417

En vervolgens deze polijstspullen

https://www.Carclean.com/product/Monello/Raffini_Mezzo_Polish_250ml_MRM0102_102674

https://www.Carclean.com/product/Monello/Raffini_Finale_Finishing_Polish_250ml_MRF0102_102673



Dit valt niet meer te polijsten denk ik ;) Maar iemand die verstand heeft van schadeherstel mag zeggen of dit nog netjes te repareren is :)

Dit is iets dieper, en er zit een heel klein deukje in de deur.
f8tP0qK.jpg


En bij het portier is het tot de grondlaag door.

dSRkQAf.jpg
 
Hey Hallo,

Die lange rij krasjes op de bumper heb ik ook. Bij mij op de voorbumper. Ik krijg mijn krasjes niet weg en alleen maar iets minder opvallend. Ze zijn dan ook behoorlijk diep.

Het is inderdaad zonde om voor alleen die krasjes een machine + producten aan te schaffen en waarschijnlijk gaat het niet eens. Een advies is om te checken of er een forumlid met machine bij jou in de buurt woont, kan je het proberen.

Echter is een DAP machine nooit weggegooid omdat je de auto dan voortaan mooi kan onderhouden. Maja, dat is een investering/overweging.

De overige defecten gaan naar mijn idee een stapje verder als polijsten, zoals je zelf aangeeft.


Greetz
 
Als je het echt netjes wilt hebben zou ik kijken naar een bedrijf in de buurt dat spotrepair doet
Ik verwacht dat je zelf niet zover gaat komen dat je alles kan doen
En als je dan toch iemand iets moet laten doen, dan maar gelijk helemaal goed
 
Producten aanschaffen is niet zo'n probleem.
Machine ook niet. Maar het is zonde om zo'n apparaat te hebben liggen terwijl ik het max 1x per jaar gebruik.
Vandaar mijn vraag of zo'n machine (die in de link staat), swirls en lichte krasjes kan verwijderen.

De 2 laatste foto's, ja die zijn niet meer te redden.
Dat wordt dus een spotrepair laten uitvoeren :)
 
Jouw vraag was;

...
Poetskringen krijg ik er wel uit gepolijst.
...
De lak is niet door tot op de grondlaag. Ik vermoed dat dit ook wel eruit te polijsten is.

Nu was ik benieuwd of het machinaal met dit apparaat te doen is?
...

Als je een DAP wilt voor het eerste (poetskringen) is dat een prima keuze.
Met de DAP al je schade aanpakken gaat waarschijnlijk niet lukken

Dus ik adviseer als eerste te kijken wat het kost om dat te herstellen wat je niet zelf kan
 
Ik denk dat je best een poging kan wagen op zowel de deur als de bumper. Helemaal wegkrijgen zal waarschijnlijk niet maar een flinke verbetering is zeker mogelijk gok ik. Vaak zit er ook vuil/materiaal van het geraakte object in die krassen waardoor je ze erg ziet door te polijsten worden de krasjes minder diep en clean je dat vuil er ook gelijk uit waardoor ze minder opvallen.
 
Voor de deur zou ik ook een spotrepair adviseren.
Bumper kun je wellicht minder zichtbaar maken door stevig te polijsten, maar pas op voor warmte op kunststof.
Wat zijn eigenlijk poetskringen? Bedoel je misschien hologrammen of swirls?
 
Ja dat polijstmiddel is geschikt als medium en fijn polijstmiddel. Voor jouw krassen heb je evt ook nog een compound nodig maar dat weet je pas nadat je het eerst geprobeerd hebt met een medium/Mezzo polijstmiddel.
 
Ik ga de DAP overnemen van Ric.
En heb het polijstmiddel en een compound gekocht.
Ik ben benieuwd hoe ver ik ga komen :)
Bedankt voor de info
 
De DAP van Ric is binnen met een aantal extra spullen jeej :)
Dus een poging wagen vandaag...
Nooit een dap gebruikt, dus het was even zoeken naar de beste werkwijze. Maar met de handleiding hier op het forum, kwam ik al een heel eind.
Achteraf nog te voorzichtig geweest. De diepere swirls zijn nu nog heeeeel licht zichtbaar. Dus binnenkort nog maar even opnieuw.

Ik ben begonnen met de helft van de motorkap.

8uONQ01.jpg


OQ8Ancm.jpg


Eerst gewassen met Geon Q2M Bathe shampoo, wat een geweldig spul trouwens.
Vervolgens met klei aan de slag geweest.
Na een paar seconden zag de klei er al zo uit. Niet gedacht dat er zoveel vuil vanaf zou komen.
Ook al heeft de vorige eigenaar hem met een zandstraalapparaat gewassen.

Trn90LH.jpg


Eerst met de Monello Mezza en als laatste de Finale.
Vervolgens Poorboys BlackHole en als wax de Poorboys Natty's paste wax blue

Al met al...niet ontevreden.

I0jJyiQ.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Emi
Goed resultaat!
Slim dat je voor een echte DAP gekozen hebt en niet voor zo'n opzetstukje van Meguiar's. Je zou dan later wellicht toch een DAP gekocht hebben en dan was de goedkope oplossing uiteindelijk toch weggesmeten geld.