• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies nodig polijst bmw 3 serie

bmw1

Detailing trainee
19 jun 2013
17
32
Goedendag,
Ben opzoek naar een polijstmachine op mijn bmw te polijsten/poetsen.

Nu zag ik dat de DAP500 te weinig vermogen heeft om de harde lak van bmw te kunnen polijsten?

Is dit echt zo?

En als iemand een dap machine te koop heeft hoor ik het graag.
 
Of dat echt zo is weet ik niet. Maar lakken van Duits auto's zijn in de regel kei en keihard. Dit vergt meer vermogen, zwaardere polijstmiddelen en stuggere polijstpads. Maar of de DAP500 nu echt te weinig vermogen heeft weet ik niet.
 
Er is eigenlijk maar één manier om erachter te komen en dat is testen. De ene lak is de andere niet, zelfs niet op auto's van één merk of één model. Over het algemeen zijn de lakken van BMW vrij hard en is grover geschut wenselijk om wat sneller te kunnen werken.
 
Ik zou zeggen een 500 watt of 880 watt is niet of de een het aan kan of niet maar meer dat de 500 watt nooit even snel kan zijn op harde lakken. Maar als je de keuze hebt zou ik altijd voor de 880 gaan. Ik heb destijds de 500 gekocht omdat ik alleen maar wilde cleanen en niet polijsten maar na een tijdje toch ook gaan polijsten en nu zou de 880 wel mooier zijn dan de 500
 
+1 voor @Jansen
Misschien is er iemand op het forum waar je in de buurt woont met een DAP500. Mogelijk kan je dan even kijken of het gewenste resultaat daarmee behaalt wordt
 
Te weinig vermogen, denk dat het alleen langer duurt om het gewenste resultaat te bereiken. Vergelijk het alsof je met de hand werkt. Dan ben je dagen/weken/maanden bezig. Hoe meer kracht of vermogen hoe sneller het gaat.

Dus als je er nog een moet kopen kan je beter voor een DAP 900 gaan natuurlijk.
 
Bedankt voor de reactie's.
Zag dat de dap900 V3 Raffini starterskit niet meer op voorraad is :(
 
Bedankt voor de reactie's.
Zag dat de dap900 V3 Raffini starterskit niet meer op voorraad is :(

Scholl pakket is ook een optie, sommige mensen vinden de scholl producten zelfs fijner werken. (minder stof).