• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies Peugeot 304 Cabrio + Update 22/06/2018

Ik wil je brutaal verzoeken, als je er de tijd voor wilt nemen uiteraard, om foto's te maken als je aan de slag gaat. Mooie foto's met 50/50 waar je een paneel aftaped en zo een mooi verschil kan laten zien. Erg leerzaam en simpelweg mooi.

Dit was ik zeker van plan voor de moeite die jullie hebben gedaan om mijn (talrijke) vragen te beantwoorden, vind ik dit het minste dat ik terug kan doen.
 
De Meguiar's had ik al reeds geschrapt, wegens te duur voor wat het in feite is
Ik heb 3 MF-pads liggen van een ander merk, maar de Monello Disco Duo lijken mij een goede keuze, ik zal er een paar bij het lijstje zetten. Dank voor de opmerking.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Ik gebruik zelf wel altijd die (gele) meguiars pads. Zijn precies de juiste grootte voor mij en nemen niet teveel product op. Voor het aanbrengen van een wax werkt dit voor mij beter dan mircovezel pads, omdat die meer "vegen" ipv gelijkmatig aanbrengen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
De MF-pads zijn bedoelt voor de applicatie van de AF Tripple, en hierbij is het aangeraden om MF-pads te gebruiken (volgens Auto Finesse zelf).

Ik denk dan dat je deze bedoelt: https://www.Carclean.com/product/Me...Applicator_Pad_Soft_Foam__2_Pack_X3070_100094

Als wax zou ik gaan voor een vaste, maakt dit dan veel uit of ik foam of MF ga voor de applicatie?

Ik heb eigenlijk ook nog een extra vraagje: moet ik mij zorgen maken om marring met de Monello DV klei? Ergens op het forum heb ik gelezen dat als je marring hebt, dit zal moeten weg polijsten. Maar aangezien ik niet écht polijst...
 
Laatst bewerkt:
moet ik mij zorgen maken om marring met de Monello DV klei?

Ik heb tot op heden geen marring kunnen ontdekken bij het gebruik van deze klei. Voldoende glijmiddel gebruiken is ten alle tijden aangeraden, welke klei dan ook. Als je te weinig gebruikt, wil de klei nog wel eens drooglopen en dat zou inderdaad marring kunnen veroorzaken. Beter teveel lube, als te weinig.

De Meguiars pad die gelinked is, zo'n type pad zonder het merk erop gedrukt, word ook geleverd bij de Mothers LeatherTech set. Persoonlijk vind ik ze nét wat te zacht en de naad vind ik ook hard.
Toen ik de Collinite 476S besteld kreeg ik een vergelijkbare pad, een rode, en die is net wat steviger en zonder naad. Helaas weet ik hier de naam niet van.

Misschien Disco Rosse ofso, ik zal het even nakijken in de shop nu.


Greetz


EDIT; Volgens mij was het inderdaad een Disco Rosso. Helaas zijn er een aantal pads niet leverbaar, maar de grotere versie er van, denk ik. is wel leverbaar.

https://www.Carclean.com/product/Monello/Disco_Rosso_Foam_Applicator_102640

---

https://www.Carclean.com/product/Monello/Del_Ufo_XL_Foam_Applicator_102949
 
  • Leuk
Reactions: Adrien304
Ik
Toen ik de Collinite 476S besteld kreeg ik een vergelijkbare pad, een rode, en die is net wat steviger en zonder naad. Helaas weet ik hier de naam niet van.
Deze wordt dus samen met de Collinite 476S geleverd of voor de zekerheid erbij bestellen?
 
Ah shit, dat zei ik verkeerd. Ik bedoelde dat ik hem er volgens mij als presentje bij kreeg, niet dat hij standaard geleverd word.

My bad!

Ik zou er 1 bij bestellen, ja. Of een vergelijkbare pad.


Greetz
 
Ik heb eigenlijk ook nog een extra vraagje: moet ik mij zorgen maken om marring met de Monello DV klei? Ergens op het forum heb ik gelezen dat als je marring hebt, dit zal moeten weg polijsten. Maar aangezien ik niet écht polijst...

Zoals @Quantoxx al zei beter teveel lube als te weinig. Teveel veroorzaakt marring. Ook niet onbelangrijk. Beter is om meer te bewegen ipv te drukken. Ook dit geeft kans op marring. Eventueel lichte marring kan de Tripple wel weghalen. Maar voorkomen is beter als genezen natuurlijk.
 
... Ik wil je brutaal verzoeken, ... Mooie foto's met 50/50 waar je een paneel aftaped en zo een mooi verschil kan laten zien.

Mijn advies, NIET DOEN !!

De lak is verweerd, gaat vuil loslaten en dat geeft behoorlijke verschillen op afgetapete randen
Voor je het weet, zeker met de hand, krijg je het niet meer weg.

Ik wens je van harte een machine toe.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Eens met @RedCat; dit is op dit forum ook al vaker afgeraden.
Tapen voor een 50/50 is niet het beste idee vanwege het risico dat de scherpe overgang die je hiermee kan creëren moeilijk weer weg te krijgen is. Zelfs al doe je de andere kant ook nog.

Betere tip voor een 50/50 is door een paneel te doen en een aangrenzend paneel niet. De naad tussen de panelen fungeert als 'tape'. Foto maken en dan dat andere paneel doen.
 
  • Leuk
Reactions: Adrien304
Zoals @Quantoxx al zei beter teveel lube als te weinig. Teveel veroorzaakt marring. Ook niet onbelangrijk. Beter is om meer te bewegen ipv te drukken.
Dus niet te weinig en niet te veel lube gebruiken en de klei gewoon over het koetswerk 'laten glijden' zonder druk op uit te oefenen?

Ik wens je van harte een machine toe.
Het is waarschijnlijk eenmalig, en mijn budget reikt ook nog niet zo ver voor een DAP ed. Het resultaat zal wel niet hetzelfde zijn, maar dat neem ik er (voorlopig) wel bij.
 
Mijn advies, NIET DOEN !!

De lak is verweerd, gaat vuil loslaten en dat geeft behoorlijke verschillen op afgetapete randen
Voor je het weet, zeker met de hand, krijg je het niet meer weg.

Ik dacht dat dit bij het gebruik van een cleaner hééél minimaal zou zijn? Of ging de TS alsnog wél polijsten?
 
Of ging de TS alsnog wél polijsten?
Ik ga gaan voor de Auto Finesse Tripple AIO.
Ik kan natuurlijk wel een foto nemen wanneer ik bv de motorkap voor 50% heb gedaan, zonder iets af te plakken. Het verschil zal dan wel minder zijn, maar hopelijk wel duidelijk zichtbaar.
 
Ik dacht dat dit bij het gebruik van een cleaner hééél minimaal zou zijn? Of ging de TS alsnog wél polijsten?

Ook al zou het minimaal zijn, niet doen. Anders zou je het jezelf "aanleren" (de vorige keer ging toch ook goed? denk je dan.....)
Een 50/50 m.b.v. tape is gewoon NOT DONE.
Wil je een veilige 50/50 neem dan de methode die Soepergrover aangeeft!

Toen ik de Collinite 476S besteld kreeg ik een vergelijkbare pad, een rode, en die is net wat steviger en zonder naad. Helaas weet ik hier de naam niet van.
Dit kun je terug vinden als je ingelogd bent in de de webshop: klik maar eens op het icoontje "orders", en zoek de desbetreffende bestelling: hier staat ook het presentje van CC op.


Nadeel van de meeste pads is dat deze groter zijn dan de opening van het blik 476S, een pad die wel redelijk past is de Monello Edgeless Soft Foam Hand Applicator. Tevens niet duur ;).

Ik ben benieuwd of die Peugeot 304 een blanke afwerk-lak heeft, is vanaf een foto niet te bepalen uiteraard.....