Na een goede twee jaar na het openen van dit topic, zet ik hier nog eens een update op, één waarmee ik toch ietwat tevredenheid mee heb gevonden. Je kan immers niet eeuwig blijven polijsten op een oude kar hé
Uiteindelijk toch een DAP 500 aangekocht, incl
monello finale en mezzo.
Eerst begonnen met finale-wit, dan overgegaan op mezzo-oranje. Deze laatste combinatie meerdere keren gedaan met telkens een kleine verbetering, maar helemaal niet voldoende.
Tussendoor ook Meguiar's M7 gebruikt om de vervuiling los te weken en 'leven' in te brengen, voor zover dit mogelijk is (
Klik voor link).
Vorig weekend Scholl S3 aangekocht en deze dan direct gebruikt in combinatie met de oranje pad. Deze combinatie 2x toegepast op elk deel van de motorkap, opgedeeld in 6 delen wegens vlug vervuild en ik toch met propere pads wil werken. Afgewerkt met finale-wit en getopt met de heerlijke
Surf City Garage Barrier Reef paste wax.
Is het perfect? Neen, verre van, zoals jullie misschien kunnen zien op de foto's, zitten er veel krassen/craquelé in en kan het beter. Mijn excuus? Leve de patina!
Voor mij persoonlijk is het een hele verbetering tegenover hoe het was.
De lak is toch al 46 jaar oud en een onbekend product heeft er jaren op gezeten en veel kwaad verricht.
Deze foto's zijn allemaal van vorig weekend, met de Scholl S3 dus, in willekeurige volgorde.
Na de eerste polijststap met S3 - oranje
Zijschermen zijn voor een andere keer
Dofheid
Vuile pads, dit na 1 hit
Close-up van de lak, ik denk dat dit na 2x S3-oranje was.
Bedankt om te lezen en indien er tips zijn, altijd welkom!