Hallo,
Ik wil het ergste sinaasappel effect weg hebben op mijn auto. Even de situatie:
mijn auto is ongeveer een half jaar geleden over gespoten. Nu zit er wat sinaasappel effect in de blanke lak. Afspraak met de spuiter: hij spuit, ik zorg voor de verdure afwerking, dus terug brengen naar de spuiter is geen optie.
De auto heeft overal wel wat sinaasappel effect, op sommige plaatsen erger dan andere maar nergens alarmerend. Ik heb al een klein stukje ge-wetsand (2000 schuurpapier), en hierna met mijn DAP500, oranje pad en SSR3 gepolijst. Effect was prima, alleen duurde het erg lang om alle schuurkrassjes eruit te krijgen.
Nu dacht ik in het begin dat ik erg zachte lak heb (als ik er met mijn vinger hard overheen ga, komen er al heel kleine krassjes in), maar omdat ik zo lang moet polijsten heb ik het idee dat de lak harder is als wat ik eerst heb gedacht.
Nu wil ik de rest van de auto wet-sanden en vervolgens polijsten, maar met de DAP500 duurt dat me tot het eind van het jaar. Ik zou graag advies willen over hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Mijn idee: een rotary kopen (pro900) met de juiste pad en polijst middel, en hiermee de auto polijsten. Maar - is het ook mogelijk het met de DA DAP500 te doen?
Indien de pro900 hier de duidelijk betere optie is, welke backing plate/pads en welk polijst middel is te adviseren? Wat lichte swirls enzo is geen probleem, gezien ik de DAP500 kan gebruiken deze te verwijderen.
Alvast bedankt
Ik wil het ergste sinaasappel effect weg hebben op mijn auto. Even de situatie:
mijn auto is ongeveer een half jaar geleden over gespoten. Nu zit er wat sinaasappel effect in de blanke lak. Afspraak met de spuiter: hij spuit, ik zorg voor de verdure afwerking, dus terug brengen naar de spuiter is geen optie.
De auto heeft overal wel wat sinaasappel effect, op sommige plaatsen erger dan andere maar nergens alarmerend. Ik heb al een klein stukje ge-wetsand (2000 schuurpapier), en hierna met mijn DAP500, oranje pad en SSR3 gepolijst. Effect was prima, alleen duurde het erg lang om alle schuurkrassjes eruit te krijgen.
Nu dacht ik in het begin dat ik erg zachte lak heb (als ik er met mijn vinger hard overheen ga, komen er al heel kleine krassjes in), maar omdat ik zo lang moet polijsten heb ik het idee dat de lak harder is als wat ik eerst heb gedacht.
Nu wil ik de rest van de auto wet-sanden en vervolgens polijsten, maar met de DAP500 duurt dat me tot het eind van het jaar. Ik zou graag advies willen over hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Mijn idee: een rotary kopen (pro900) met de juiste pad en polijst middel, en hiermee de auto polijsten. Maar - is het ook mogelijk het met de DA DAP500 te doen?
Indien de pro900 hier de duidelijk betere optie is, welke backing plate/pads en welk polijst middel is te adviseren? Wat lichte swirls enzo is geen probleem, gezien ik de DAP500 kan gebruiken deze te verwijderen.
Alvast bedankt