• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies polijstmiddel: SSR 2.5 of SSR 2? -> Het is de Monello lijn geworden

The Volvoboy

Detailing addict
25 jul 2010
255
65
27
Sassenheim
Beste poetsers,

Wil binnenkort een DAP900 gaan aanschaffen, alleen dat heeft niet zoveel zin als je geen polijstmiddel hebt he ;) Nu ben ik er wel uit dat ik de SSR serie wil hebben. Alleen zie ik dat er bar weinig verschil is tussen de SSR 2.5 en de SSR 2... Werk vaak met harde Volvo lakken (en af en toe ook een VAG lak), maar voor het grove werk heb ik natuurlijk de SSR 3. Om de 2.5 en de 2 allebei te kopen vind ik een beetje onnodig, tenzij er zoveel verschil in zit dat je ze eigenlijk allebei nodig hebt. Welke adviseren jullie mij? De 2.5 of de 2? Alvast bedankt :)

Hoi Koen,

Als je de Inizio Forza er bij neemt, kan het zeker niet meer mis gaan. (Cut 5/5 volgens de verpakking).

Succes!

Effe inbreken als je het niet erg vindt Koen. :-"

Is Inizio Forza de vervanger voor de Inizio of zijn dit 2 afzonderlijke producten. Ik zie alleen de Forza in de shop staan. :weetniet
Alvast bedankt en misschien kan Koen hier ook wat mee. ;-)

Zal de Monello lijn nemen , want zie dat je vaak met Volvo`s bezig bent.En mijn ervaring is dat die best een harde lak kunnen hebben;)

Misschien een rare afweging,

maar Koen jij gaat buiten polijsten?
daar waar je normaal ook je auto's wast?

dan zou ik lekker voor de SSR serie gaan!

deze heeft ook voldoende cut voor volvo lakken,

maar verwerkt wel 10x beter in schommelde buiten temperaturen!

Monello vond ik met warme temperaturen geen succes.

:jippie Goede keuze, SSR erbij kan altijd nog ...
Nieuws geeft aan dat het verderop in de zomer koeler wordt :roll
DAP900 voor weinig is natuurlijk ook niet mis :cool

Inizo Forza is de verbeterde versie, dus geen twee soorten naast elkaar.

Hans

Wat is de reden dat je allemaal kompresserpads neemt en 1 smartpad? Of is er geen lg in kompressor:weetniet

Is er een reden dat je kompressor neemt ipv smartpad?

Ik zou die gouden laten schieten en je wax doen met de hand en ipv deze een witte of oranje pad er bij nemen. Ga je echt nodig hebben;) Of je wilt natuurlijk ervaren hoe je wax met de machien aanbrengt:-d , dat kan ook:cool

De meesten beginnen denk ik met de LC pads en nemen later de Kompressors erbij
Voordeel van de LC is dat ze vlak zijn en makkelijk vlak te houden zijn op een glad oppervlak
Voordeeel van de Kompressors is dat ze lamellen hebben waardoor ze ronde vormen makkelijker volgen
Daarnaast zijn Kompressors vergevingsgezinder als je het apparaat wat scheef zou houden.

Als beginnend machinaal detailer met een DAP900 doe je niets fout met Kompressors
Het is fijn om meerdere pads van een soort te hebben.
Misschien dat je met de grens van het budget dan toch op meerdere LC's uitkomt
Of je ouders nog eens lief aankijken ... ;)

Hans

The Volvoboy zei:
Oke... Kun je misschien uitleggen waarom?

Poorboys producten zijn beter geschikt voor in de zon (=Hete auto)

de producten van monello zijn daar minder geschikt voor, maar werken wel prettiger :)

je hebt een goede keus gemaakt :cool