• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies Porsche 993 3.8

jwst

Detailing rookie
3 sep 2011
25
0
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb al wat rond gekeken, maar er zijn zoveel topics...

Nu ga ik 16september trouwen en kan ik een Porsche 993 lenen voor de dag.
Deze wil ik graag laten glimmen!!! Ik heb de auto 1keer gezien en toen zag ik dat er best veel swirls op zitten.
Dus ik wil graag het volgende doen:
Wassen daarna kleien..maar dan!!!??
Meguiars ulltiem compount, autoglym paintrenovator, oof toch de ssr3?

Daarna een glaze!!?

Of kan ik bijv. direct nxt2.0 of Natty's blue gebruiken!?

Weet iemand een niet al te moeilijk programma!? Het zal wel een harde lak zijn!?
En heb helaas nog geen DAP dus met het handje..

Ohja ook iemand tips voor de pads die ik oet gebruiken!?

Alvast bedankt!!!


GR JW
 
Swirls met de hand verwijderen voor 16 september lijkt me onbegonnen werk.. Ik zou wassen, kleien en dan Autoglym SRP er op doen. Die zit bomvol fillers waardoor de swirls minder zichtbaar zullen zijn. Eventueel aftoppen met de Natty's.

Veel plezier op de grote dag!
 
Of kijken of er een detailer bij je in de burut is met een DAP die je ermee wilt helpen;)

Tis dat je ver weg woont , maar als je het geen prob vindt om hiernaar toe te komen.....;)
 
Mooi aanbod, maar ik mag hem helaas alleen op de dag zelf gebruiken..

Toch zie je veel filmpjes van bijv meguiars UC daar poetsen ze zo met de hand alle swirls weg!?
Ga nu voor: ssr1 daarna blavk hole, en dan Collinite Liquid Insulator Wax, helaas is deze uitvoorraad! , Iemand een alternatief voor deze!?
Zal er vast mooi van gaan glimmen! En ach de meeste weten niet eens wat swirls zijn..

Gr JW
 
Als je hem maar 1 dag mag gebruiken zou ik voor een makkelijker te verwerken wax gaan, bijvoorbeeld Natty's.


De meeste youtube demofilmpjes over UC gaan trouwens over "hologrammen", die haal je inderdaad makkelijk weg, swirls is een heel ander verhaal.
 
Anders een product met veel fillers, b.v. de AutoGlym Super Resin Polish :weetniet

Ik detail wel regelmatig in Haaksbergen, dat is qua afstand wel te doen, maar als je de auto maar alleen die dag kan gebruiken, ga je de swirls echt niet weg krijgen ben ik bang

Kun je niet met de eigenaar wat regelen dan ?
 
Klinkt als een klusje voor Autoglym SRP.
Overigens; als iets glimt is het meestal van de vettigheid, bijvoorbeeld nadat je er met een lap met petroleum eroverheen bent gegaan.
Glanzen bereik je door te polijsten en de hele rattaplan.
Een tijdje terug heb ik met BPJ een Porsche Boxster aangepakt, misschien kun je nog wat tips uit dit topic halen
 
Die Srp van Autoglym heb ik nog wel! gebruik ik al heel lang.
Welke wax kan ik daarna het beste gebruiken?
GR JW
 
In principe kun je elke wax na de srp aanbrengen.

Ik zou er niet teveel poespas van maken aangezien je de auto slechts 1 dag kan/mag lenen.

Gewoon lekker de srp aanbrengen.
 
Ik heb nog nxt paste, maar wou eens wat nieuws kopen en even lekker testen op een mooie auto, Daarna kan ik het gebruiken op een witte grande punto,
Dus dan het beste natty's gebruiken/kopen..

Bedankt allemaal!

GR JW
 
Hallo,

je gaat de auto maar de dag zelf mogen gebruiken?? , dan zou ik er zeker niet veel aan doen,moet jij trouwens niet heel de dag doorbrengen met "verplichtingen"??

ik zie het zo : iemand/een kennis van je heeft een (letterlijk tussen haakjes "exclusieve" auto ) en deze wordt duidelijk niet goed onderhouden.:|~*

jij gaat die kerel (of vrouw) een dienst bewijzen door de auto te laten glimmen als een tiet :cool: ??? :ja

om vervolgens als de dag nog niet voorbij is , deze auto terug af te geven om vervolgens de eigenaar ermee te laten scheuren/pochen aan anderen!!! :party:

als ik die eigenaar was ,zou ik blij zijn hoor, ff een dagje zonder auto en daarna een bijna nieuwe in de plaats : :-"

dat kan er bij mij niet in ,maar ik zou zeggen: doe je best en ze zullen zeker kijken naar jullie (en naar de auto waarschijnlijk ook :ja )

als ik je toch raad zou geven: enkel wassen,zeker niet kleien, en gelijk de fx synwax erop van Mothers,blinkt keihard en is supermakkelijk op te poetsen(of de top coat,is al even makkelijk en blinkt nog meer). De swirls zie je enkel in de volle zon en met je neus erop,wie weet is het wel "bewolkt" die dag.

btw , maak er een mooie dag van !!

Danny
 
Beste Danny daar heb je wel een punt!

De auto is van de vader van de vriend van mijn zus. Die gaan al 15jaar samen....
De Porsche is zo afgeleverd!! Echt ongeloofelijk slecht, ik snap ook niet dat hij daarmee akkoord is gegaan. Je zag echt alle poetskringen(rotery denk ik) en swirls nog zitten
Dus ik had al zoiets van die moet ik een keer poetsen(vind ik leuk) Maar idd als je het goed wil doen ben je er wel heeel lang mee bezig en wellicht meerdere dgn..
Ik heb een week ervoor vakantie en erna.
Net besteld!:
1 100728 EXP Pure Sealant - 473ml € 18,99 € 18,99
1 101862 Natty's Liquid Blue - 473ml € 18,99 € 18,99
1 101684 Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm € 9,90 € 9,90
1 101164 Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator € 3,99 € 3,99
1 100981 White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator € 4,49 € 4,49

Eerst op advies srp aotoglym daarna denk ik gewoon natty's en die sealant maar voor de Punto gebruiken en daar wat meer aandacht aan besteden(die is tenslotte van mij)
Ben benieuwd! Ik zal wat foto's maken en proberen hier te plaatsen..

Ik zal er zeker een mooie dag van maken ondanks een swirl meer of minder haha

GR JW
1 102066 Basics of Bling Extra-soft Buffing Cloth - 30x30cm € 4,99 € 4,99