• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies supper glans voor nieuw gespoten MV Agusta motor

Floris

Detailing rookie
27 jun 2010
1
0
Ik heb nu al een tijdje een motor die onlangs door een proffesioneel bedrijf geheel is gespoten kleur rood en zilver. Ik rij er niet veel mee en durf hem bijna niet meer te wassen omdat ik bang ben op poets krasjes. Na hem twee keer gewassen te hebben zie ik in de volle zon zeer kleine poets krasjes ondanks alle voorzorgsmaatregelen.

Volgens mij is het ook een zachte "blanke"lak.

Met welk product krijg ik de wel bekende wetlook met supper glans voor een nieuwe lak?

P.S. in de schaduw zie je de krasjes niet.

Is dit op de kuipdelen of ook op de tank,ik heb een honda cbr,bij mij hetzelfde in de schaduw is het echt perfect in de zon op de kuipdeel (zwart)drama lijkt op niet goed uitgepoets wax,heb ook al van alles geprobeerd maar het blijft zichtbaar,hopelijk heeft iemand op het forum tips hoe te handelen op kunstof,het lijkt wel of ik met monello final op een zwarte handpad een mooiere finish krijg dan met poorboy's professional polish op een zwarte handpad.

Prof. Polish op een zwarte hand pad zal alleen chemisch reinigen, dus geen krassen verwijderen. Je moet het zien als 'het product neemt de cuttingfactor van de pad over'. Bij een zwarte handpad is dat dus '0'. Aangezien er in de Finale wel een polijstkorrel zit (Prof.Polish niet) zal dit in combinatie met die zwarte pad natuurlijk een iets beter resultaat geven.

Motor onderdelen zijn net hetzelfde te behandelen als bij een wagen, let bij machinaal gebruik wel op hitte, vooral de plastieke onderdelen.

Neem eens een kijkje in de webshop bij polijstmiddelen, ik neem aan dat je handmatig gaat werken?

Om te beginnen een flesje Monello Mezzo polish en een flesje Monello Finale. Dit in combinatie met een Zwarte & Witte Lake country handpad. Hier kan je al aardig wat mee verzetten. Vergeet ook niet al dat werk te beschermen met een goede wax, en wat 'goede' doeken om alle producten mee af te nemen.