• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies voor stappenplan van wassen tot waxen.

Kurt

Detailing addict
20 jul 2012
22
50
Na het zoeken over het kleien van een wagen ben ik hier terecht gekomen en ben al heel veel info tegen gekomen.
Maar ik zou als beginner van het kleien willen weten welke stappen ik moet zetten van begin tot einde.
Ik denk dan aan wassen,kleien maar dan dadelijk waxen of moet er nog iets tussen komen,en wat is de eindlaag.Welke producten zou ik als beginner gebruiken omgeen narigheid tegen te komen.
En zit er een verschil tussen de microvezeldoeken.Hier heb ik er toch ook een deel van nodig.

Eventuele aanvullingen zijn uiteraard altijd welkom.

Bedankt.
Kurt.
 
Welkom, Kurt!

Ik zou zeggen, kijk eens op https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4222/. Daar staat voldoende informatie in om verder mee te komen.

En als je dan nog meer wilt weten (wat ongetwijfeld zo is) dan duik je vanzelf in al die andere leuke, interessante topics op dit fraaie forum! Tenminste, zo is 't ook voor mij begonnen ,^^
 
Over het algemeen is dit volgorde:
- Wassen,
- Kleien,
- Polijsten (handmatig of machinaal),
- Glaze (optioneel),
- Wax of sealant.

Je kunt het een en ander machinaal doen of met de hand, afhankelijk van je budget en tijd. Verder zou ik zeggen; spit het forum lekker door, lezen, lezen, kijk in de webshop, lezen, proberen/testen, deel je ervaring, vragen, testen en lezen. :-b Succes!