Beste medeforummers,
een mini show-off.
Sinds enkele jaren maak ik in de winter m'n stalen velgen toonbaar door het gebruik van inox naafdoppen en velgringen uit chroom. Deze attributen zijn inmiddels 32 jaar oud en ik merkte vorige winter dat de chromen ringen niet meer zo goed weerstaan aan de pekel. Ondanks het gebruik van wheelwax kregen ze tussen elke wasbeurt last van uitslag.
Ik kreeg ze telkens weer mooi glanzend maar dit koste telkens heel wat werk.
hieronder zie je hoe ik tot hiertoe rondreed in de winter :
Toen ik het laatst voor onderhoud naar de garage ging lagen daar 4 originele 14" wieldeksels klaar om weg te kieperen in de container. Ze waren ooit afkomstig van een bedrijfswagen die terug naar de lease maatschappij moest voor de verkoop. De deksels hadden heel wat stoeprandschade en werden vervangen door nieuwe. Ik kreeg ze dan ook gratis mee naar huis....
Hieronder zie je het deksel met de meeste schade : (inmiddels had ik ze allen grondig gereinigd met APC 1:10)
De krassen zaten door de lak heen en waren goed voelbaar. Ik wist dus dat ik deze nooit volledig kon wegwerken met de DAP. Plamuren en spuiten is in dit geval de enige juiste oplossing....maar zijn ze dat wel waard?
Ik besloot dus te bekijken wat ik kon bereiken met m'n dap en de beschikbare polijstmiddelen....Na een tweetal passen met MENZERNA POWER FINISH 3.02 (hetzelfde produkt als Monello Mezzo)op oranje pad haalde ik het volgende resultaat :
Omdat de lak inmiddels goed heet was geworden besloot ik af te bouwen met poorboys SSR2,5 en SSR1 op wit :
Daarna heb ik de deksels nog behandeld met een glaze (Poorboys white diamond) en voorzien van een laagje poorboys wheelsealent en deze getopt met twee laagjes collinite 915 wax :
Van ver zie je niet veel meer van die krassen....
De 3 andere deksels heb ik aangepakt met twee passen SSR2.5 en dezelfde glaze, wheelsealant en wax....
Ik was redelijk tevreden over het eindresultaat; ik zal in elk geval deze winter minder onderhoud hebben om de wielen toonbaar te houden.
Als ik de winterwielen gemonteerd heb (één der volgende weken) dan maak ik nog wel een foto van het eindresultaat getoond op de auto.
een mini show-off.
Sinds enkele jaren maak ik in de winter m'n stalen velgen toonbaar door het gebruik van inox naafdoppen en velgringen uit chroom. Deze attributen zijn inmiddels 32 jaar oud en ik merkte vorige winter dat de chromen ringen niet meer zo goed weerstaan aan de pekel. Ondanks het gebruik van wheelwax kregen ze tussen elke wasbeurt last van uitslag.
Ik kreeg ze telkens weer mooi glanzend maar dit koste telkens heel wat werk.
hieronder zie je hoe ik tot hiertoe rondreed in de winter :
Toen ik het laatst voor onderhoud naar de garage ging lagen daar 4 originele 14" wieldeksels klaar om weg te kieperen in de container. Ze waren ooit afkomstig van een bedrijfswagen die terug naar de lease maatschappij moest voor de verkoop. De deksels hadden heel wat stoeprandschade en werden vervangen door nieuwe. Ik kreeg ze dan ook gratis mee naar huis....
Hieronder zie je het deksel met de meeste schade : (inmiddels had ik ze allen grondig gereinigd met APC 1:10)
De krassen zaten door de lak heen en waren goed voelbaar. Ik wist dus dat ik deze nooit volledig kon wegwerken met de DAP. Plamuren en spuiten is in dit geval de enige juiste oplossing....maar zijn ze dat wel waard?
Ik besloot dus te bekijken wat ik kon bereiken met m'n dap en de beschikbare polijstmiddelen....Na een tweetal passen met MENZERNA POWER FINISH 3.02 (hetzelfde produkt als Monello Mezzo)op oranje pad haalde ik het volgende resultaat :
Omdat de lak inmiddels goed heet was geworden besloot ik af te bouwen met poorboys SSR2,5 en SSR1 op wit :
Daarna heb ik de deksels nog behandeld met een glaze (Poorboys white diamond) en voorzien van een laagje poorboys wheelsealent en deze getopt met twee laagjes collinite 915 wax :
Van ver zie je niet veel meer van die krassen....
De 3 andere deksels heb ik aangepakt met twee passen SSR2.5 en dezelfde glaze, wheelsealant en wax....
Ik was redelijk tevreden over het eindresultaat; ik zal in elk geval deze winter minder onderhoud hebben om de wielen toonbaar te houden.
Als ik de winterwielen gemonteerd heb (één der volgende weken) dan maak ik nog wel een foto van het eindresultaat getoond op de auto.