• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

afgedankte wieldeksels terug renoveren voor gebruik op winterwielen

The Volvoboy zei:
8-()) Ik dacht bij het zien van de eerste foto's, dat wordt opnieuw spuiten! Mooi gedaan man!

Eigenlijk heb je gelijk Koen; Omdat de de krassen door de lak heen zaten, zijn nog steeds een beetje zichtbaar maar ze vallen een pak minder op. plamuren en spuiten is uiteindelijk de enige oplossing om het volledig te herstellen.
Voor de winterwielen vind ik dat echter niet nodig.;-)

The Volvoboy zei:
Ach zo... Het is niet te zien op de foto's :-b
Op de achtste foto (als je van boven begint te tellen) zie je het beter; na de glaze vallen ze nog ietsje minder op. Kortom als je het niet weet zie je ze amper....als ze op de auto zullen staan moet je waarschijnlijk goed naar de krassen moeten zoeken ;-)

Inderdaad Koen, was ik ook van plan :-" De andere deksels hadden ook wat krassen maar die heb ik er volledig uitgekregen.

Uit zo'n zelfde soort vuilnibak heb ik de rubbermatten die nu in mijn transporter liggen. Ze waren voorheen wit :-d
Na een nacht in de APC (1:2) en een minitieuse schrobbeurt met een borstel zijn ze nu weer (redelijk) wit.
Die vaatwasser heb ik helemaal niet aan gedacht.

Heerlijk dat je zaken zo ziet opknappen door ze aandacht te geven terwijl een ander ze zo wegmikt. :-)^

Reny zei:
Uit zo'n zelfde soort vuilnibak heb ik de rubbermatten die nu in mijn transporter liggen. Ze waren voorheen wit :-d
Na een nacht in de APC (1:2) en een minitieuse schrobbeurt met een borstel zijn ze nu weer (redelijk) wit.
Die vaatwasser heb ik helemaal niet aan gedacht.

Heerlijk dat je zaken zo ziet opknappen door ze aandacht te geven terwijl een ander ze zo wegmikt. :-)^

Inderdaad Reny, geeft je soms meer voldoening dan dingen nieuw te kopen....en je helpt het milieu ook nog ;-)

Let wel op met de vaatwasser; die tabletten zijn erg agressief hoor....maar reinigen en ontvetten wel enorm!

Je Corsa met die 32 jaar oude naafdoppen en ringen. In 1 woord wauw!

Jammer dat er nu wieldoppen op komen. Die Rekord spullen zien er fantastisch old skool uit.

Heb voor mijn Lancer een set oude Mitsubishi Celeste type 2 velgen liggen. Deze zijn behoorlijk roestig en ga ik ontroesten en met zwarte hammerite behandelen.
Ja ze worden zwart want de striping aan de onderkant van de deuren is ook zwart. Moet echt erg gaaf gaan staan. Chromen naafdoppen erop en gaan.

Ik vond die ringen en naafdoppen ook beter staan hoor.....als er iemand weet hoe ik deze wel kan beschermen tegen de pekel (zonder dat ik ze elke week moet ontroesten) dan hoor ik het graag.
De naafdoppen op zich zijn geen probleem; deze zijn uit RVS gemaakt. (wheelsealant van Poorboys hield ze tijdens de winter onbeschadigd)
Ik weet bijna zeker dat ik de enige corsa was die in de winter zo rondreed :jippie
Ik vond die stalen velgen (zilver gespoten) vroeger op vele auto's erg mooi samen met de naafdoppen en ringen. Ik vond dit trouwens mooier dan sommige goedkope after market aluvelgen.
Misschien ben ik ouderwets....maar ja....volgend jaar komt er bij mijn leeftijd al een 4 voor ;-)

Mooi resultaat zo, zo zie je maar weer eens dat er tegenwoordig zo snel dingen weggegooid worden... (zelf soms ook last voor hoor maar goed)