Eindelijk is het dan bijna zover…mijn nieuwe Seat Exeo ST is afgelopen week uit de fabriek in Spanje komen rollen
Volgens de dealer duurt het nu minimaal 2 weken wanneer de auto per trein wordt vervoerd en maximaal 4 weken, indien de auto per boot naar Nederland komt. Misschien dat iemand hier weet of Seat deze auto’s standaard in de transport wax zet of de kwetsbare delen met een folie afplakt? Hoe dan ook in beide gevallen zal de dealer de auto willen ontdoen van deze beschermmiddelen en afleveringsklaar willen maken, maar daar begint het bij mij juist te jeuken…:-& …want zullen ze het wel netjes doen zonder krassen te creëren die daarna weer hersteld moeten worden. Ik wil natuurlijk een nieuwe auto in absolute nieuw staat ontvangen . De dealer voert de gehele "poetsbeurt" overigens zelf uit, ze gebruiken hier geen extern poetsbedrijf voor.
Aanstaande woensdag heb ik een gesprek staan bij de dealer (de verkoper is overigens een vriend van me dus ik kan wellicht wat meer regelen dan normaal) waar ik dit ook wil bespreken. Ik ben benieuwd naar jullie adviezen over wat nou handig is om te doen. Ik zou bijvoorbeeld kunnen vragen om ieder fysiek contact met de lak te vermijden om dit vervolgens grotendeels zelf te doen, maar is dit haalbaar….want de beschermingen moeten er toch af en dat laat ik dan weer liever aan de dealer over...stel je voor dat ik zelf iets verkeerd doe...
De auto wil ik direct na levering zelf detailen (ik zal hiervoor nog wel een stappenplan posten om te kijken of ik het goed doe, maar daarover later meer). Ik ben benieuwd naar ieders ervaringen hiermee en uiteraard jullie advies. Ook een helpende hand sla ik niet af
Volgens de dealer duurt het nu minimaal 2 weken wanneer de auto per trein wordt vervoerd en maximaal 4 weken, indien de auto per boot naar Nederland komt. Misschien dat iemand hier weet of Seat deze auto’s standaard in de transport wax zet of de kwetsbare delen met een folie afplakt? Hoe dan ook in beide gevallen zal de dealer de auto willen ontdoen van deze beschermmiddelen en afleveringsklaar willen maken, maar daar begint het bij mij juist te jeuken…:-& …want zullen ze het wel netjes doen zonder krassen te creëren die daarna weer hersteld moeten worden. Ik wil natuurlijk een nieuwe auto in absolute nieuw staat ontvangen . De dealer voert de gehele "poetsbeurt" overigens zelf uit, ze gebruiken hier geen extern poetsbedrijf voor.
Aanstaande woensdag heb ik een gesprek staan bij de dealer (de verkoper is overigens een vriend van me dus ik kan wellicht wat meer regelen dan normaal) waar ik dit ook wil bespreken. Ik ben benieuwd naar jullie adviezen over wat nou handig is om te doen. Ik zou bijvoorbeeld kunnen vragen om ieder fysiek contact met de lak te vermijden om dit vervolgens grotendeels zelf te doen, maar is dit haalbaar….want de beschermingen moeten er toch af en dat laat ik dan weer liever aan de dealer over...stel je voor dat ik zelf iets verkeerd doe...
De auto wil ik direct na levering zelf detailen (ik zal hiervoor nog wel een stappenplan posten om te kijken of ik het goed doe, maar daarover later meer). Ik ben benieuwd naar ieders ervaringen hiermee en uiteraard jullie advies. Ook een helpende hand sla ik niet af
Laatst bewerkt door een moderator: