• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Afmeten hoeveelheid autoshampoo + APC verdunnen

E-Jan

Detailing rookie
6 feb 2010
231
0
Ik heb reeds een aardige collectie was spullen opgebouwd. En, met steeds meer ervaring, zijn de resultaten ook steeds beter. Toch zijn er dingen die denk ik handiger kunnen. De hobby mag best wat kosten maar ik ga bijvoorbeeld niet efficient met de hoeveelheden autoshampoo om.

Ik heb een emmer van ca. 10 liter en gooi hier altijd maar lukraak een paar kneepjes Dodo's Born to be Mild Shampoo in. De ene keer heb ik volop schuim, maar is dit na een paar keer pakken uit de emmer helemaal weg. Ik hem moeite om de juiste verhoudingen te bepalen. Zijn hier maatbekers/dopjes of dergelijke voor?

Ook heb ik geen idee hoe ik op een handige manier APC moet verdunnen. Vandaag een nieuwe fles Poor Boy's APC opengemaakt, ik had hier ook een lege Meg's verdeelfles met sproeier bijgekocht. Maar ik werd niet wijzer van de verhouding die op de lege fles aangegeven waren. Als gevolg heb ik de sproeier maar op de volle fles geschroefd en het spul puur op de bandjes gespoten. Nu waren deze in 2,5 jaar niet schoongemaakt (werden dus erg schoon), maar voor de trims en dergelijke was dit dus niet handig gewoon zonde van het geld.

Graag lees ik hoe je dit op een handige manier aan kan pakken.

Misschien dat je hier iets aan hebt , ik heb het ook afgeprint en vind het heel gemakkelijk .

https://forum.Carclean.com/cc_postst5033/PB-APC-gemengd-mengverhoudingen-sheet-gemaakt.aspx

Ik geloof dat er ook eens iemand een berekenprogramma heeft gemaakt, ik heb hem wel opde pc staan. Weet alleen niet waar deze te vinden. Ik heb bij Hema een klein maatbekertje gekocht voor ongeveer €1,50.

Ok bedankt tot zover, die mengverhoudingen zijn handig inderdaad.

Nu de middelen nog. Ik zie in het topic met de mengverhoudingen ook van die handige flessen met maatverdeling, zodat je standaard verdelingen kunt bewaren.

Weet iemand waar je (online) deze flessen kunt bestellen, of biedt de apotheek hier ook een uitkomst?

Meguiar's flessen hebben een 1:4 en 1:10 aanduiding:
Meguiar's APC fles leeg

Of een van deze:
Fles met maatverdeling

Spraymaster mengfles

De meeste dingen wat verdund moeten heb ik in grootverpakking. Gewoon een pompje erop, dat geeft per slag ongeveer 30ml. Dat is voor bijvoorbeeld APC of Billberry nauwkeurig genoeg. halve liter 1:5 is dan 3x pompen.