• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Afplakken, hoe doe je dat het beste?

D!m!tr!

Detailing addict
18 feb 2018
343
68
35
Spijkenisse
Beste forum leden ,

Afplakken rondom raam rubbers, kunststof trim, verlichting etc etc. we krijgen er allemaal mee te maken.
Het is geweldig om tijdens het polijsten niet enorm te hoeven priegelen en niet bang te hoeven zijn dat de pad onbedoeld iets raakt.

De lange rechte delen zijn redelijk eenvoudig af te plakken, dat spreekt voor zich.
Rondingen zijn al ietsjes lastiger maar bijv. Logo's en emblemen , man man man wat een pain in the ass!

Hoe plak je nou een audi embleem, zo snel ,zo goed en zo volledig mogelijk af.
Is er een goude tip of blijft het enorm etteren?

Pak je het embleem met stukjes tape in of is het snijden em knippen?

Ben erh benieuwd!
 
Persoonlijk, als ik mag kiezen, haal ik de logo's zoveel mogelijk weg. Dat vind ik er mooier uitzien en het polijst en wast een heel stuk makkelijker!
En als de eigenaar van de auto de logo's erop wil dan plak ik deze geheel af.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Precies ! Dat weghalen is eigelijk een gedeelte wat nog bij het verhaal hoort.
Dat is natuurlijk ook een optie.

Is er speciaal gereedschap voor, of een bepaalde manier om emblemen etc los te klikken.
Ik ben bang pootjes af te breken:confounded:
 
Om logo's te verwijderen: een beetje opwarmen met de haardroger (een beetje, de lak mag niet te warm worden), klei-lube en een visdraadje. Als het logo in kwestie niet enkel geplakt is maar ook met pinnetjes door het plaatwerk zit gaat dat niet natuurlijk.
 
Logo’s verwijderen lijkt me niet de optie.

Ik vind het ook strakker zonder type aanduiding, maar zonder logo (lees Audi, VW, BMW teken) word het wel erg kaal.

Is leuk als je 18 ben op je Civic, maar op een Audi of dergelijk zou ik dat niet willen.

Ik zie ook het nut niet dit allemaal af te plakken.

Ik plak alleen af 1. voor bescherming. (Voor delen die je kan raken als je roterend polijst) en 2. Plekken waar de polijst spetters moeilijk te verwijderen zijn. En dat is voornamelijk tussen de rubbers en de ruiten of misschien grilletjes.

Verder ik ben ik van mening dat het altijd het beste is de auto nog een keer te wassen na het zware polijsten. Dan ben je meteen van alle spetters af.
 
Ow donders, ik las te snel.

Logo's verwijderen? Je bedoeld dus de merk emblemen? Dat doe ik eigenlijk nooit omdat deze veelal gepind zijn en ook vaak in een paneel verzonken zijn. (Dus wanneer je ze weghaalt blijft er een ''vorm'' over in het plaatwerk)

Typeaanduidingen haalde ik wel regelmatig weg. Op enkele gevallen na waarbij ook deze gepind waren. :D Ik heb bij enkele garages wel een soort tool gezien om gepinde emblemen netjes te kunnen verwijderen, maar de diversiteit in emblemen is groot en dus blijft het dan op goed geluk proberen los te krijgen.