• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Afspoelen zonder tuinslang-gieter een oplossing,

Citroën DS

Detailing addict
27 mei 2008
119
62
Hallo,

Ik ben een appartementbewoner, dus een tuinslang heb ik niet. Ik onderhoud mijn wagen en die van mijn moeder op het koertje, niet ver van de dienstkraan van de poetsvrouw van het appartement.

Nu spoel ik mijn wagen af met een drijfnatte washandschoen, met matig resultaat. Er blijft een dikke laag water opliggen, ondanks de wax. Ik de regen druipt het er in mooie parels vanaf, dus de wax ik okee.

Vooral de SAAB heeft er last van, op de platte motorkap blijft het water liggen. De DS heeft het minder want die is veel boller van vorm.

Toen ik vroeger eens bij mijn vader de wagen met de tuinlans afspoelde, was het verschil duidelijk. Dat was zelfs nog in de tijd dat ik nog de HG met wax-shampoo gebruikte, en de spons.



Nu vraag ik mij af, kan een gieter mij de redding bieden? Als je de sproeikop eraf haalt komt daar een mooie dikke straal uit, net als uit een tuinslang. Als er mensen zijn met goede ervaringen met een gieter ga ik er mij ook eentje aanschaffen.


Gauthier
 
IK heb geen ervaring met een gieter, maar kan me voorstellen dat het mss nog wel beter als een tuinslang werkt. ( een iets dikkere straal )
Zou het wel weten ;)
 
Wel een grote gieter hee. Niet zo een waar je je cactussen mee begiet. 10 liter of iets in die aard. Het kraantje zit overigens net achter de deur, dus zo ver is het nu ook weer niet.
 
Ik heb er ervaring mee.
Eens maar nooit weer.
Je bent heel veel tijd kwijt om telkens nieuw water te halen en naar buiten te lopen.
Het kan wel maar is dus tijdrovent en absoluut niet gebruiks vriendelijk.
 
Een gieter moet prima werken. Het sheeten is immers knal hetzelfde als een gieter zonder kop.

Gebruik wel een trapladdertje of zo om niet tegen het dak te komen.


Maar als het kraantje om de hoek is, waarom gebruik je dan geen tuinslang?
 
Waarom geen tuinslang: ik heb geen zin me tegen alle medebewoners te gaan verantwoorden wegens buitensporig gebruik van water van de gemeenschappelijke teller. ik vind het zelf ook niet kunnen dat ik een tuinslang ga aansluiten op het gemeenschappelijk circuit. Een paar emmertjes of gietertjes, dat valt veel minder op dan dat daar een namiddag een darm ligt.



En als ik de wagen vanuit de hoogte wil begieten zet ik haar gewoon in de laagste stand!! Wagenhoogte te varieren van 9 tot 27 cm bodemvrijheid. En bovendien ben ik zelf 1m85, dat scheelt ook al.
 
Denk niet dat je zo heel veel water extra gebruikt met slang. Zou wel de uitloopp van de gieter iets afplakken dat je minder verbruik hebt anders is denk vaak heen en weer lopen.
 
Het gaat ook niet over het werkelijke verbruik. Alleen vind ik het geen optie om een tuinslang te leggen in een appartementsgebouw. Enkele (verzuurde) medebewoners kijken al raar als je een emmer vult. Of de deur blijft openstaan als je aan het soppen bent. Laat staan dat er een tuinslang ligt.

Ja, de leeftijd ligt hoog waar ik woon. Dus zijn er wel een pak mensen die nog DS hebben gereden, of kennissen hadden die er een hadden. Die hebben dan weer alle sympathie voor het wasgebeuren.
 
Ik denk dat dit goed zou gaan, mss bij het afspoelen zelfs nog beter als de tuinslang omdat je meer controle kan hebben over de straal.

Kan er ook wel inkomen dat je geen tuinslang wil gebruiken.

Dan zou ik zeker gaan voor de gieter ,als ze niet te duur zijn koop je er toch gelijk 2 ,dan hoef je minder snel te gaan vullen.

Bij de brico of de gamma kan je ze vast goedkoop vinden..:)^
 
Gieter is zeker een goed oplossing.
Daarnaast heb je je emmers nog, meteen vullen met water en je hebt 20 L reserve water paraat voor het geval de gieter leeg is. Gewoon bijvullen vanuit de emmers.

Met 30 L water krijg je echt wel je wagen afgespoeld hoor :party:
 
Ik ga eens gaan zien bij de amerikaanse stock. Zal wel niet te veel kosten.

Gieter vullen, en mijn 2 ijzeren emmers vullen als reserve en dat moet gaan.
De kraan is op 3 meter van de de deur en ik kan op 5 meter van de deur mijn wagen zetten, dus zo een afstand is er niet te overbruggen.
 
Citroën DS zei:
Ik ga eens gaan zien bij de amerikaanse stock. Zal wel niet te veel kosten.

Gieter vullen, en mijn 2 ijzeren emmers vullen als reserve en dat moet gaan.
De kraan is op 3 meter van de de deur en ik kan op 5 meter van de deur mijn wagen zetten, dus zo een afstand is er niet te overbruggen.

Ja ik wist dat ik iets vergeten was "De leger Stock"8d
Met die ijzeren emmer toch maar niet te dicht bij de wagen komen..;)
 
In de Carrefour hadden ze op dat moment galvanisé emmers voor de prijs van plastieken. Vind ik veel beter. Als ik geweten had dat ze zo goed waren had ik er meer gekocht.

Ik denk dat die emmers eigenlijk voor decoratie of als bloembak bestemd waren. Maar ik vind ze prima. Ik gebruik ze al lang.

Niet te dicht bij de wagen? Hoe doen jullie het dan wel? Emmers op het dak tijdens het wassen of zo... ?
:)

De mijne blijven alleszinds op de grond staan tijdens het wassen.
 
Citroën DS zei:
Waarom geen tuinslang: ik heb geen zin me tegen alle medebewoners te gaan verantwoorden wegens buitensporig gebruik van water van de gemeenschappelijke teller. ik vind het zelf ook niet kunnen dat ik een tuinslang ga aansluiten op het gemeenschappelijk circuit. Een paar emmertjes of gietertjes, dat valt veel minder op dan dat daar een namiddag een darm ligt.



En als ik de wagen vanuit de hoogte wil begieten zet ik haar gewoon in de laagste stand!! Wagenhoogte te varieren van 9 tot 27 cm bodemvrijheid. En bovendien ben ik zelf 1m85, dat scheelt ook al.

Dat klinkt logisch. Ik had niet zover gedacht.

mja, een Citroën is wat dat betreft de makkelijkste wagen om te poetsen. Maar met die Saab van je kun je dat niet doen he.