• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Airbrush gebruiken voor diepe krassen

omer

Detailing rookie
30 mrt 2009
57
0
Beste detail vrienden,
Ik wil aan jullie volgende vragen.
Kan ik een airbrush gebruiken om diepe krassen wegwerken.
Ik ben geen autospuiter en wil volgende werk wijze toepassen(als ik ooit een koop).

Kras schoonmaken,
Afplakken,
Opvullen met plamuur,
Glad opschuren,
Opspuiten met airbrush pistool (even laten drogen en paar lagen) ,
Als ik dat gedaan heb goed laten drogen.
En vervolgens wetsanden en polijsten.

Is dat iets?
Is er kans voor een kleurverschil?
Wat is jullie reactie hierop?
De groeten
omer

Plamuur is voor deuken, niet voor krassen.
Krassen zijn delen waar de lak weg is, daar moet lak terug.
Teken maar eens een dwarsdoorsnede van wat je wilt gaan doen.
Dan kom je tot de conclusie dat je over een groter vlak er een laag overheen gaat zetten.
Dat heeft qua glans en kleur veel risico's omdat het nooit zo mooi aan gaat sluiten.

Hans

heb het voor de visualisering even voor je uitgetekend!

lak.webp

wellicht dat het dan wat duidelijker wordt.

beste i-roy,
bedankt voor je reactie,
bij de eerste stelling; nadat overgespoten is kan nog ge-wesand en gepolijst worden.blijft nog zichtbaar?
bij de tweede stelling;kan kras opgevuld worden mbv airbrush pistool?
de groeten
omer

Als je gaat airbrushen, dan breng je heel dun een laagje lak aan, niet echt gericht in de kras. Persoonlijk vind ik dat een airbrush niet echt hiervoor geschikt is en gebruik ik liever een heel dun kwastje om de reparatie goed te doen. Zie ook het topic over de detail van mijn Audi : https://forum.Carclean.com/cc_postst8290/DDT-Stimpy68s-Audi-A4-Full-Works.aspx

Hoe gedaan:

Je vult de kras o.i.d. op met de lakstift, je kunt hier het kwastje voor gebruiken wat erbij zit, je moet het alleen HEEL voorzichtig doen, het kwastje goed langs de randen van het flesje afstrijken zodat er niet veel verf meer aan zit en dan met de punt van het kwastje lak in de kras deppen, de lak moet IN de kras, niet er naast, niet smeren!
Aangezien de lak indroogt moet je dit 1 of 2 maal herhalen zodat na het drogen de lak echt de kras opgevuld heeft, eigenlijk iets er boven ligt.

Wij hebben een zogenaamde schuurkurk van 3M gebruikt, daar zitten zelfklevende wetsand schuurpapiertjes bij tot 4000 gritt, hiermee schuur je voorzichtig met ronddraaiende bewegingen de overtollige lak terug tot het niveau van de normale lak.

Hierna polijsten om de schuurkrassen te verwijderen, klaar!

Helaas werken de foto's op dit moment niet omdat Dibbuz zijn bandbreedte heeft overschreden van photobucket ;-p

als je goed kijkt zie je dat je de kras helemaal opgevuld hebt met plamuur (dit kun je niet gericht uitschuren)

dus dan krijg je eigenlijk een "bobbel" met kleurlak op je blanke lak..

airbrush lijkt me ook niet de oplossing. opvullen met het ouderwetse lakstiftje?

hallo stimpy68 en i-roy,
bedankt voor reacties.
ik ga proberen met lakstift en wetsanden en polijsten.
bedankt
de groeten
omer

zoals reeds verteld in de PM

natuurlijk mag je die gebruiken,
daar zijn forums toch voor?

Groetjes,,

leroy