• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zeer diepe krassen weg gehaald....aangebracht door zielige vreemdeling

Liber0

Detailing addict
11 jul 2011
34
52
Geparkeerd in Breda bij ABN Amro bij terug komst .....ja hoor]-0

op rechter achter deur een kras e nop de rechter voordeur

zulke mensen moeten ze 5000 euro boete geven en blijven verdubbelen bij herhaling
Wat een trieste handeling .. wat heb je eraan?????

IMG_1887%25255B1%25255D.JPG


zeer diep en gebrokkeld achterdeur kras

IMG_1885%25255B1%25255D.JPG


IMG_1881%25255B1%25255D.JPG


voordeur alleen net tot grondlaag zonder kartelige rand

IMG_1886%25255B1%25255D.JPG



Werkwijze zoals gevonden op dit Forum waarvoor dank

Heb geen ervaring met wetsanden
heb tot nu toe 5 autoos gedapt

Wetsanden is eng.. maar matte waas van 3000 gaat gemakkelijk weer weg met de DAP's met monello compound op Jeep en Volvo lakken
pas op met VAG op deze lakken wellicht met 4000 naschuren

Eerst beide krassen behandeld met de Lanka set van de shop

Ontvetten met lanka prepair vloeistof: beide krassen

Krassen gevuld met originele lakstift voor 3x en de diep kras achter 8x !!


Na elke keer met creditcard en bij geleverd doekje en blob verwijderaar overtollige lak weg gehaald
echter heb ik de droogtijd steeds 24 uur aan gehouden.
Eerste keer 8 uur maar toen was de kras voor groot gedeelte leeg!

Ook krijg je zeer lichte maring op je oude lak maar dat is in een veeg weg met monello finale

24 uur Anders is de kras gelijk weer te ver leeg


De voorste kras heb ik daarna met de dap500 met monello finale op gepolijst en was niet meer te zien wel met felle lamp nog als je weet waar hij zit maar valt totaal niet meer op


De kras achter was 3 mm breed dit was niet helmaal gelukt met lanka blob systeem

8 ste keer dus maar restvan de kras welke 90 % gevuld was gebleven na blobben weer gevuld (overvuld)

Die kras heb ik beid kanten afgeplakt met zeer dun doorzichtig huis tuin keuken plakband en ben ik gaan wetsanden met schuurpapier 3000 uit de carcleanshop

net zolang tot de lakstift verf rondom de kras verdwenen was
Dit schuurpapier om een stripje glad kunststof van 5 mm breed en 5 cm lang..... zeer vaak een vers stukje 3000 schuurpapier gebruikend.

Daarna weer met de DAP500 de matte blanke lak op gehaald met 1 x Monello compound 1x Monello Mezzo 2x Monello Finale

Resultaat: alleen op 50 cm zie je de brede diepe kraslichjes omdat ie blanke lak mist en iets doffer lijkt
Op schuin kijkveld onzichtbaar

Resultaten:

voordeur uitstekend gelukt met Lanka!!

IMG_1939%25255B1%25255D.JPG


op 1,5 meter onzichtbaar

IMG_1944%25255B1%25255D.JPG


schuinerop niet te zien

IMG_1942%25255B1%25255D.JPG


op 20 cm is de gewetsande kras niet te zien
Ook kan je hem niet voelen en spiegelend in het licht naar boven ook niet te...... zien alleen de kleur is anders door ontbreken blanke lak

IMG_1940%25255B1%25255D.JPG


Ik wil nog proberen met mijn air brush spuitje blanke lak aan te brengen
door circa 10 cm breed een zeer dun laagje op te brengen en te polijsten
 
Stijlloos dat er nog steeds mensen zijn dit dit met andermans spullen doen.}:)w
Je hebt nu al een goed resultaat behaald Liber0, maar lees je topic titel nog eens kritisch; die kun je op twee manieren uitleggen:D
 
BlackPassat zei:
Stijlloos dat er nog steeds mensen zijn dit dit met andermans spullen doen.}:)w
Je hebt nu al een goed resultaat behaald Liber0, maar lees je topic titel nog eens kritisch; die kun je op twee manieren uitleggen:D


Haahhaha gezien en aangepast!:-"
 
Zeker netjes opgelost. Ik dacht ook waar wil hij naar toe met die topictitel. Ik dacht zelf dat een of andere kl##tzak je auto aan gort had gereden, dan ben je ook van die krassen af.
Maar je snapt die mensen niet he, misschien dat je net voor iemand ''zijn'' parkeerplek inging.
Maar goed, niet alle Bredanaars zijn zo he en je hebt het goed weggehaalt. :)^
 
Zeer netjes opgelost . Maar vind het toch triestig dat sommige mensen niet met hun po..n van iemand anders zijn gerief kunnen blijven .
 
mooi weggewerkt , en alle respect voor je geduld .
Als je de kras 8x hebt opgevuld en dan steeds 24 uur wachten :cool:

Dus mag je er vanuit gaan als de blob lak wegneemt die 24 uur staat , dan neemt hij lak weg dat evengoed meerdere dagen erop staat.

straf goedje :D

staat in ieder geval op mijn verlanglijstje voor een volgende bestelling , al is het maar om wat steenslag weg te werken

Ik kan niet begrijpen dat die schurken die zo iets doen zelf een auto hebben }:)w
 
Super resultaat hoor !

Mooie beschrijving ook van hoe je het hebt gedaan. Wel 1 puntje wat ik wat minder vondt :

Liber0 zei:
Wetsanden is eng maar matte waas gaat met 3000 gemakkelijk weer weg met de DAP's met monello compund


Dit is zeer sterk afhankelijk van de type lak. Op een Renault / Peugeot / Opel gaat dat idd prima.
Op een VAG / BMW worden deze schuurkrasjes echter al een heel ander verhaal !
Daar zul je met een rotary al flink moeten uitpakken om die weer weg te halen.
 
Mooi man, dit staat me ook te wachten. Zilveren Corsa heeft enkele diepe krassen (boekentassen van de schoolgaande jeugd).