Als je voor een bekend zonnebrillenmerk een 11 meter lange Airstream kan doen, dan zeg je geen nee. Toch?
Maar als dat ding opeens voor je neus staat, dan begin je toch even te twijfelen. Want 11 meter is best, uh, 11 meter. En dat is best lang, maar ook hoog en ook diep.
Ervaring met het polijsten van metalen, dat hebben we, ook de verschillende producten hiervoor kennen we goed, dus aan de slag.
Vooraf bedacht dat we nodig gingen hebben:
Wolfgang MetallWerk Compound
Wolfgang MetallWerk Fine Polish
Wolfgang MetallWerk Concourse Polish
Wolfgang MetallWerk Metal Sealant of Collinite Metal Wax
Een Heavy Cut Woolpad
Een 50/50 Acrylic Woolpad
Een Finishing Woolpad
En verschillende foampads.
Een heleboel doeken en terpentine voor het afnemen van residu (geloof me, dat heb je echt flink nodig).
Dan blijkt dat de verwering iets aanzienlijker was dan verwacht. de caravan had in de winter onbeschermd doorgereden met zout en pekel, met een aluminium caravan is dat geen beste combinatie. En dat bleek. De verwering was goed ingebeten, en flink ook.
We konden ervoor kiezen om met Race Glaze Alubright de meeste oxitatie eraf te krijgen, maar met zoveel meters alu, was dat niet het beste plan. Dus toch met de compound aan de slag gegaan.
Maar eerst hier en daar een aantal testspots, daaruit bleke dat de kwaliteiten van de panelen flink verschillen, de ene werd hoogglans en de ander niet. Bij de ene kan je goed afbouwen en finishen en bij de ander niet. Het kwartje viel al snel, we hebben ons verkeken op de tijd die in deze klus gaat zitten. Waar we dachten dat aluminium niet veel moeilijker kon zijn dan lak, hadden we het mis. :schaam
Maar goed, wat foto's.
Zo kwam hij binnen:
Welk merk hebben we het hier over? Nee de stickers zitten er echt niet meer op.
Van veraf ziet ie er best aardig uit...
Vogeltje.
Ingevreten verwering
Testspotjes
Zoek de testspot:
Onderop met compound:
En afgeronde testspot, dat lijkt er goed op:
Nog meer compound, hologrammen? Waar? ]d~^
Zwarte piet kwam op bezoek en die vond het maar zwaar:
De ene kant bijna gereed:
De andere kant ook:
Rara wat staat hier geschreven?
Verwijderen van hologrammen aan de bovenkant:
En van boven met wat onuitgepoetste stukken:
Hee, je haar kan je weer kammen:
En de mattere panelen, netjes, maar minder glans dan de andere panelen:
Al met al een klus, is de caravan 100% geworden? Nee, daarvoor was er meer tijd nodig en dat paste niet in het budget. Eigenlijk zou de hele caravan geschuurd moeten worden om alles netjes te krijgen. Maar hij is er ontzettend veel op vooruit gegaan, dat is zeker.
20 pikzwarte doeken, ontelbaar aantal volgelopen pads (want dat gaat een stuk harder dan met normale polish) en zelf waren we ook drie dagen lang zwart, maar het is ons gelukt
Maar als dat ding opeens voor je neus staat, dan begin je toch even te twijfelen. Want 11 meter is best, uh, 11 meter. En dat is best lang, maar ook hoog en ook diep.
Ervaring met het polijsten van metalen, dat hebben we, ook de verschillende producten hiervoor kennen we goed, dus aan de slag.
Vooraf bedacht dat we nodig gingen hebben:
Wolfgang MetallWerk Compound
Wolfgang MetallWerk Fine Polish
Wolfgang MetallWerk Concourse Polish
Wolfgang MetallWerk Metal Sealant of Collinite Metal Wax
Een Heavy Cut Woolpad
Een 50/50 Acrylic Woolpad
Een Finishing Woolpad
En verschillende foampads.
Een heleboel doeken en terpentine voor het afnemen van residu (geloof me, dat heb je echt flink nodig).
Dan blijkt dat de verwering iets aanzienlijker was dan verwacht. de caravan had in de winter onbeschermd doorgereden met zout en pekel, met een aluminium caravan is dat geen beste combinatie. En dat bleek. De verwering was goed ingebeten, en flink ook.
We konden ervoor kiezen om met Race Glaze Alubright de meeste oxitatie eraf te krijgen, maar met zoveel meters alu, was dat niet het beste plan. Dus toch met de compound aan de slag gegaan.
Maar eerst hier en daar een aantal testspots, daaruit bleke dat de kwaliteiten van de panelen flink verschillen, de ene werd hoogglans en de ander niet. Bij de ene kan je goed afbouwen en finishen en bij de ander niet. Het kwartje viel al snel, we hebben ons verkeken op de tijd die in deze klus gaat zitten. Waar we dachten dat aluminium niet veel moeilijker kon zijn dan lak, hadden we het mis. :schaam
Maar goed, wat foto's.
Zo kwam hij binnen:
Welk merk hebben we het hier over? Nee de stickers zitten er echt niet meer op.
Van veraf ziet ie er best aardig uit...
Vogeltje.
Ingevreten verwering
Testspotjes
Zoek de testspot:
Onderop met compound:
En afgeronde testspot, dat lijkt er goed op:
Nog meer compound, hologrammen? Waar? ]d~^
Zwarte piet kwam op bezoek en die vond het maar zwaar:
De ene kant bijna gereed:
De andere kant ook:
Rara wat staat hier geschreven?
Verwijderen van hologrammen aan de bovenkant:
En van boven met wat onuitgepoetste stukken:
Hee, je haar kan je weer kammen:
En de mattere panelen, netjes, maar minder glans dan de andere panelen:
Al met al een klus, is de caravan 100% geworden? Nee, daarvoor was er meer tijd nodig en dat paste niet in het budget. Eigenlijk zou de hele caravan geschuurd moeten worden om alles netjes te krijgen. Maar hij is er ontzettend veel op vooruit gegaan, dat is zeker.
20 pikzwarte doeken, ontelbaar aantal volgelopen pads (want dat gaat een stuk harder dan met normale polish) en zelf waren we ook drie dagen lang zwart, maar het is ons gelukt