• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Airstream caravan - 11 meter lang en blank aluminium.

De caravan is mooi geworden maar nu heb ik een brutale vraag. Ik weet niet beter dan dat je metalen het beste polijst met een polijstmachine met sisal- en lappenschijven (die het werkstuk uit je handen grijpen als je er even niet op verdacht bent ]-0 ) met daarbij polijstpasta's in verschillende gradaties. Zo heb ik toentertijd de alu en rvs onderdelen van mijn Kreidlers, nadat deze eerst verschillende schuurgangen hadden ondergaan, tot hoogglans gepolijst.

Ooit eens een programma gezien waarin een soortgelijke caravan werd gerestaureerd en die werd ook met een lappenschijf gepolijst.

Is de methode zoals jullie dit nu gedaan hebben net zo effectief? Begrijp me niet verkeerd, ik vind het behaalde resultaat prima en alle respect er voor :-)^

Groeten,
Erik

De MetallWerk polijstmiddelen dienen gebruikt te worden met wol, maar er zijn verschillende tips ook vanuit Airstream zelf om hem af te bouwen met katoen en microfiber en dat werkte ook uitstekend. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om te finishen met microvezel.

Het kan dus beiden.

Ik kwam die dag m'n bestelling ophalen en zag jullie als een malle bezig zijn... Dacht echt, crazy wat een klus... Op dit ding kan je blijven poetsen, maar het resultaat is erg netjes! Complimenten!

Netjes hoor heren dit zegt toch wel wat over de kennis en kunde van de mannen om zoiets maar aan te nemen en er dan zo een resultaat op te boeken, hulde heren:-)^

Leuk projectje. :-)^

Alleen was het verstandig geweest om iets van stofmaskers te dragen... :ja

Inademing van fijn verdeeld aluminium en aluminium oxide poeder veroorzaakt longbeschadigingen. Dit effect staat bekend als Shaver's Disease en wordt verergerd door aanwezigheid van silica en oxides in ingeademde lucht. Het kan ook een oorzaak zijn van Alzheimer.

Dus wees gewaarschuwd als men weer aluminium gaat polijsten ;)

nicknameless zei:
Leuk projectje. :-)^

Alleen was het verstandig geweest om iets van stofmaskers te dragen... :ja

Dus wees gewaarschuwd als men weer aluminium gaat polijsten ;)

Dat weet ik, ik grapte er nog over dat we oxide vergiftiging zouden krijgen, als je gaat schuren is het een ander verhaal. Maar in ons geval was de polish zo vet, daar kwam echt geen druppel stof vanaf!

No worries. ;)

mooi resultaat:)

maar is het chassis nog origineel? ik zie gewone europese stalen velgen en een remkoppeling.
meende dat die amerikaanse aanhangers vaak elektrisch geremd waren

Soepergrover zei:
In dat geval mag het antwoord op de vraag Poetsen jullie ook auto's ook bijgewerkt worden.

Hoezo? Het is toch geen auto maar een caravan. :D :rules

streamline zei:
mooi resultaat:)

maar is het chassis nog origineel? ik zie gewone europese stalen velgen en een remkoppeling.
meende dat die amerikaanse aanhangers vaak elektrisch geremd waren

Erg mooi project met een letterlijk oogverblindend resultaat. Pas maar op dat ze niet alle medeweggebruikers niet verblinden. Of rijden ze er alleen 's nachts mee?

Wat ik jammer vind is dat de originele wielen er niet op zitten. Deze euro standaard velgen met die goedkope wieldoppen doen een beetje afbreuk aan de caravan.

Erg mooi en gedurfd project.

Laatst bewerkt door een moderator:
Was vandaag nog in de buurt en was voornemens om even langs te rijden, maar mijn collega had helaas geen tijd. &^$%£*(£

Had het graag even gezien.
Phoe, wat een werk!

Prachtige klus, dat is meters maken! Mooi resultaat en nu maar hopen dat ze er niet meer mee door de pekel gaan rijden.

@Tim Dat kan veel beter , lees je goed in hier op het forum of breng een bezoek aan Carclean.com voor beter advies........:lol

Wat een werk maar wat een resultaat :-)^

@ tee-dee-ie
Ik polijst mijn velgen (frontaal oppervlak) ook gewoon met de rotary, werkt een stuk sneller en gecontroleerder dan een lappenschijf.
En een lappenschijf met pasta werkt ook niet altijd optimaal, op mijn velgen trek ik, met de lichtste combinatie,de krassen er in. Deze zijn er echter wel met mothers mag uit te halen.

ps: ik heb een zonnebril van dat merk dus stiekem ook een beetje mee betaald :roll

Ik zie op 1 van de foto's iemand op een krukje zitten die ik nog niet eerder aan het werk gezien heb. Op Twitter las ik dat jullie een sollicitant hebben gehad, is dit jullie manier van sollicitatiegesprekken voeren? :lol:rules

Dit was Coen, Coen heeft een paar dagen bij ons meegedraaid. Leuke knul, maar woont boven Hilversum en de reistijd was echt niet haalbaar. Beiden partijen vonden het erg jammer, maar 1,5 uur in de spits met goed weer is niet al te handig.

Leuk niet alledaags project...
daar kan je gewoon geen nee tegen zeggen! maar toch respect!

veel spierpijn gehad?